G4Media.ro

Metroul din Drumul Taberei, singura magistrală construită după Revoluţie, are cei mai…

Metroul din Drumul Taberei, singura magistrală construită după Revoluţie, are cei mai puţini călători. Cum se explică situaţia şi când vin noile rame de metrou

Magistrala M5 din Drumul Taberei rămâne, la mai bine de o jumătate de an de la inaugurarea oficială, cea mai puţin circulată linie de metrou din Bucureşti. Singura magistrală construită de la zero după Revoluţie şi aşteptată din 2015 (primul termen promis pentru inaugurare), a avut luna trecută o medie de doar 7.000 de validări pe zi, chiar mai puţin decât M4 Gara de Nord – Străuleşti, deși M4 are mai puţine staţii, potrivit datelor oficiale transmise de Metrorex la solicitarea Economedia.

Astfel, Magistrala M5 Eroilor 2 – Râul Doamnei, cu 10 staţii, a avut în luna februarie 6.967 de validări (n.r. februarie a avut 28 de zile şi a fost vacanţă şcolară), iar în martie doar 7.081 validări.

Încă din octombrie 2020, la o lună de la inaugurarea oficială, M5 avea o medie de doar 10.000 de călători pe zi, deşi bazinul de populaţie deservit este de aproximativ 250.000-300.000 locuitori, iar linia a fost proiectată pentru un maximum de 50.000 călători/sens/oră.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Speram din titlu sa aflu care sunt motivele insa in articol nu apare niciun motiv

    • Nu precizează motivele, pentru a vă determina să dați încă un click pe linkul de la sfârșit.

    • mda, articolul linkat la final spune ca situatia se datoreaza timpului mare de asteptare intre trenuri, situatie cauzata de licitatii cu nabadai (trucate de angajatii metrorex) si ca noi trenuri se anunta prin 2022-2023 cand se va mai indesi orarul de functionare.

  2. Pe scurt motivul este asa:schimbi de prea multe ori si sunt de asemenea prea putine trenuri.
    De ex daca mergi de la Moghioros la Universitate/Romana/Tineretului,nu are rost sa iei metroul.Pt ca il schimbi o data la Eroilor si o data la Unirii sau Victoriei.Adica cazul cel mai rau este 10 min pana vine primul metrou + 10 min cand vine cel de Eroilor+10 min cand vine cel de la unirii adica 30 min+ vreo 10 pentru mersul metroului deci 40 min.Si ajungi mai repede cu STB.Daca ai avea trenuri care merg direct inspre unirii si unele doar spre Eroilor,ar merge mai repede treaba,nush daca e deja asa.Ar trebui sa fie clar stabilite anumite ore si minute in care vine trenul care merge direct la Unirii si mai departe si chiar sa vina atunci,mai ales dimineata si ar fi treaba asa.
    Merita doar daca ajungi la Pipera sau alte extremitati,capete de linie.Numai ca acum corporatistii stau acasa in mare parte plus ai 41 inspre multe cladiri de birouri la Herastrau acolo,chiar daca nu pana in Pipera.Daca ar merge corporatistii in Pipera,cred ca ar merge f multi oameni dimineata,pt ca merita sa faci 40 min pana la Pipera de la Raul doamnei,chiar daca ai masina proprie.Dar toti oamenii aia sunt acum acasa.Ar mai fi o prob acolo ca statia de la Aurel Vlaicu nu mai face fata,sunt sute de mii de oameni care ajung acolo dimineata in fapt,daca s-ar lucra si nu cred ca mai face fata,dar oricum,merita cred.
    Deci cred ca si faptul ca oamenii stau acasa contribuie.

    • @Dan inainte de a ne da explicatii afla ca denumirea de Moghioros e din alta epoca, evident comunistă! Alexandru Moghioros comunist cu 5 clase primare, lacatus ………si proslavit de habarnisti ca tine la 30 de ani la Revolutie! Daca ai avea 80 de ani aș mai intelege!

  3. Nu, motivul este altul, și ține de comportamentul social al „taberiștilor”. În ultimii 20 de ani, datorită prețului mai mic al apartamentelor, aici s-au aciuat o mulțime de provinciali. Cred că 70-80% sunt… alogeni (ca și mine, de altfel, ca să nu fie discuții…). În timp, aceștia au format un adevărat cult al mașinii personale, căci pt provinciali (și nu doar pt ei, desigur…) mașina nu este o simplă utilitate, ci este o oglindă a statusului social. Aici puteți vedea parcate X5-uri Q7-uri sau chiar Bentley-uri (second hand, desigur…) în fața blocurilor de garsoniere confort 2. Puțini sunt cei cu Logan-uri sau mașini sub 18-20 000 de euro. Cum să le țină, deci, nefolosite, Doamne iartă-mă?
    Zilnic, la ora 7.15 dimineața, când merg spre gura de metrou de la Parcul Moghioroș, mă amuz văzând cozile de mașini întinse pe 4-500 de metri în toate cele 5 direcții ale intersecției, pe câte 2 sau 3 rânduri. Și îmi amintesc că până anul trecut așa îmi petreceam și eu diminețile, în trafic. Eu mă enervam cumplit. Ceilalți însă, vă asigur că nu. Statusul social e mai important decât cele câteva zeci de minute câștigate cu metroul.
    După-amiaza, la întoarcere, exact același lucru. Se circulă minunat dinspre centru spre cartier, se trece fluierând chiar și de mult hulitele (odată) Răzoare, însă la complexul Orizont se blochează brusc totul. Și începe târâșul spre casă, cu a-ntâia. O distanță de 2 km se parcurge, pe oricare variantă de cartier, în cel puțin 25 de minute. În timp ce din centru până la Orizont (cca 6 km) faci 10 minute.
    Iar toate acestea se întâmplă, atenție, DUPĂ darea în folosință a metroului, când bulevardele au fost lărgite la loc, cum erau înainte de începerea lucrărilor la metrou.
    În Drumul Taberei n-au decât să mai facă încă 10 magistrale de metrou: pe „taberiști” nu-i dai jos din mașină…
    Visul „taberiștilor” originali, cel de a avea și ei metrou, nu mai era

    • In primul rând, ar fi minunat sa va carati căruțele de proviciali la mamele voastre in mahala! Ca nu v-ați face mutație in oras in ruptul capului, insa îngroșați incidenta din oraș figurând aici cu „domiciliu in fapt”. Incidenta se raportează la cei sub 2 milioane de locuitori cu buletin in oras (valabil pentru toate orașele mari).

      In al doilea rând, M5 a fost data in folosință in octombrie anul trecut, cand măștile au devenit obligatorii in aer liber. Deci, oamenii trebuie sa se sufoce si pe drumul spre metrou, si de la metrou unde au treaba, si inapoi.

      Tot atunci, erau deschise scolile, iar provincialii ca matale nu suporta ideea de a nu-și târî plozii la școlile „cu staif”, unde să-i înghesuie cate 35 in clasa „învățătoarei bune” (care da note pe plocon). Asa ca o persoană cu probleme de echilibru sau chiar o gravida nu aveau loc pe scaune, ca puisorii supraponderali nu pot să-și țină echilibrul pe propriile picioare; tre’ sa sea in poou ca sa se joace pe mobil, sa nu se plictisească 10 minute.

      Deci, ce-mi pasă mie, rezident din mosi-stramosi ca te incurc pe tine, care inca figurezi la ma-ta-n bordei, in trafic? Oricum, conduci prost, nu semnalizazi, oprești „pe avarii” unde nu ai voie si, bineînțeles, in asa fel incat nu permiti anticiparea intenției pietonilor de a traversa la trecerea de pietoni nesemaforizata. Iar pretenii tai provinciali claxoneaza inervati ca încetinesc preventiv la 20 km/h, ca la ei in catun, ei n-au treceri de pietoni si n-au respectat niciodată codul rutier.

      Vezi ca terasele sunt deschise si poti sa canti la alte mese!

    • Pt rezidentul din moș-strămoși în DTaberei:
      Mai bine tăceai… Drumul Taberei nu e București. Nu a fost niciodată. Așa că și dumneata ești un biet țăran de Drumul Taberei. Și cocalar pe deasupra, cum îi stă bine oricărui țăran… :))))

      Fii pe pace, voi pleca fără regrete de aici.. 20 de ani irosiți. Ah, și nu, nu mă întorc la mahalaua de unde am plecat, ci…. mai pi șentru! :)))))
      Tu rămâi aici, legat de glie, țărane!

    • Din 1990 incoace statisticile oficiale ne arata ca populatia Bucurestiului a scazut constant !
      Acele 70-80 de procente de ”alogeni” sunt doar in imaginarul unor trepadusi care raspandesc mituri urbane auzite de la taximetristi cu 8 clase.
      Daca te referi la perioada comunista, da, toate cartierele dormitor au fost construite in principal pentru muncitori adusi din provincie pentru construirea socialismului multilateral dezvoltat. Cu toata ca nici atunci procentul de stramutati nu a fost de 70-80% .. . Padurile de blocuri urate au fost proiectate si construite heirupist, inghesuite, strambe, cu prefabricate de calitate inferioara, fara parcari, fara zone de agrement , fara zone de interactiune sociala si culturala si cu o retea rutiera care nu a luat in calcul ca ”idiotii ” ( cum ne alinta analfabetul ceasca) si-ar putea cumpara masini intr-un numar mare atata timp cat idiotul si idioata suprema hotarau tot ce misca in RSR.
      Iar obsesia masinii nu e deloc singulara pentru cartierele muncitoresti din Bucuresti, e valabila pentru toata Romania, la sate si orase, in cartierele modeste si in cele de ”lux”.

  4. Se explica simplu: sa mergi cu masina personala in Bucuresti este foarte ieftin, nu platesti parcari si nu esti descurajat sa o faci, ba chiar esti incurajat

  5. Pentru ca doar nu suntem ultimii saraki sa mergem cu metroul

  6. Dacă nu stai o juma de ora în mașină sa faci 2km,nu te simți bine. Asta e motivul.

  7. La 7.30 toate masinile ies pe strada. faceam 1h sa ies din drumul taberei acum 2-3 ani.
    Masina este abandonata in parcare. este mai simplu sa ies cu metroul.
    Pensionarii au gratuit pe ratb, e normal sa prefere suprafata (plus ca ii apuca dimineata plecatul…), ei se duc la Moghioros la piata. Dupa 6 seara e nebunie pe sus, e mult mai decent cu metroul. Alternativa ar fi bicicleta dar la ce poluare este in trafic… mai bine nu.
    Dau cu telefonul pe aparat si trec fara stres. Tot acelasi timp il fac si pe suprafata ca schimb la eroilor, dar e mult mai relax pe metrou.

  8. Incep ca intr-o anecdota cu Lenin sau cu Stalin, respectiv pe vremea mea era bine, aveam 10 ani si capatul autobuzului 37 era la Orizont, puteam chiar lua loc la statia urmatoare, dar un pionier nu facea asa ceva si primeam felicitari pentru politete.Oamenii foloseau termeni si expresii precum ”pardon”, ”imi dati voie, va rog”. Pana a scoala erau 2 statii, plecam de acasa la aceeasi ora ca mai inainte, cand locuiam mai pe langa scoala si ajungeam mai repede, statia de urcare era mult mai aproape de noua locuinta decat in prezent, iar circulatia era lejera.
    In 4 ani deja mi se parea ca fac un drum lung, in intersectia de la Razoare treceau o multime de mjloace de transport in comun, iar semaforul abia se muta de pe culoarea rosie.Exista o linie uzinala, nu mai parea folosita, dar se marca un timp si pentru ea.Acum citesc ca a devenit o descoperire exploziva, pe acolo va circula metroul usor.
    Cand au aparut tramvaiele si alte 2 cai de transport, Bl. Timisoara si Bd. Progresului in aceeasi intersectie, am inceput sa ma dedulcesc la taxiuri, care nu abundau.
    Cand a aparut circulatia pe bd. Geniului, in aceeasi intersectie, am apelat la starea zen, mai ales ca din cauza aglomeratiei nu mai puteam cobori in statia obisnuita. Cuvintele ”pardon” si ”imi dati voie, va rog” erau deja usor comice. Taxiurile se inmultisera, dar erau solicitate,
    oricum asta era baza.
    In tot timpul asta, celebra intersectie de la Razoare nu se largise nici macar un milimetru, cu toate ca una dintre laterale devenise loc viran de mult. Oamenii o numeau cu o expresie comuna ” intersectia prin care doar vaporul nu trece”.
    Pe locurile cu verdeata au aparut blocuri, pe locul unei sere nesfarsite din margine a aparul alt cartier, iar in afara a tot ce era a aparut ceva ca un oras, musai era nevoie de metrou.
    Acum o duc boiereste, taxiuri si Uber la discretie, metroul la capatul blocului, mai putin de 50 m, metroul usor nu m-ar deranja nici sa pufaie daca vrea si nici ocolul interminabil de la Sos. Paduri la Razoare (initial vreo 150 m ), dar ma intreb daca a meritat incalzirea centrala
    ( atu-ul blocurilor) efortul cu transportul, tinand cont ca de la o vreme abia se mai simte, dar apar noi blocuri in drum, iar organizarea trasportului in comun e tot neclara.
    P.S.- Nu prea folosesc permisul de conducere, un fel de fixatie, mi-am spus ca pentru cinci-sase statii de troleibuz / autobuz ( studiile si serviciul cel mai indepartat de-a lungul timpului) nu merita efortul. Totul e dilematic.
    Primaria generala si primariile de sector corespunzatoare sunt singurul ” taran” in treaba asta, unde construiesti si dai autorizatii de constructie, nu ridici nici parcari, cand drumul de acces e acelasi si ai avut timp in nestire sa il largesti ?

  9. S-au dat porcilor margaritare. Adica s-a construit metrou pentru cine n-avea nevoie de el. La ce retea bogata de STB are Drumul Taberei e normal ca metroul sa fie netentant. Ia sa mai desfiinteze din liniile STB si sa vedeti ce tentant devine metroul.

    Si sa mai desfiinteze si din statiile de metrou. 9 sunt prea multe in interiorul unui cartier. In 9 statii ajungi dintr-un cartier bucurestean in altul , de pilda din Titan in Militari. 9 statii pentru un singur cartier e o pierdere de vreme cumplita. 5 statii ajung pentru Drumul Taberei.

    • Mai bine nu mai comentezi. doar daca locuiesti in Faubourg Saint-Germain sau in Beverly-Hills.

  10. De ce sa circuli cu ceva care nu iti trebuie, doar ca să îți pierzi timpul?!

  11. Eu zic ca astea sunt cauzele si stau in dr taberei si gandesc ca pentru mine la ce-mi foloseste:
    1. metrou nu duce nicaieri unde trebuie. la eroilor trebuie sa schimbi ca sa ajungi la unirii eventual…e bun pentru centru vechi si zona de acolo dar asta mai mult in weekend. Chiar si spre Pantelimon…cati au treaba in est? Poate sa vina lume cand o fi gata la Universitate si va fi direct ca e Romana proape. Dar asta peste vreo 50 de ani cand o fi gata.
    2. statii prea dese. practic are statii ca autobuzele din pom in pom. e metrou, un fel de tren nu poti sa faci statiile asa. e adevarat ca s-a vrut sa-i adune pe toti dar vedeti M3 M4 in cateva minute ajungi la marginea Bucurestiului nu sunt statii din bloc in bloc. Faci 30 de min pana la Eroilor cu 20-25 daca il prinzi direct. Sunt 8 statii pana la Eroilor si 5 Eroilor Preciziei.
    3. toata lumea ia 41 care merge brici si daca liniile ar fi drepte ar merge ca Softransul si coboara la Crangasi ca sa …da…sa ia metroul spre Pta Victoriei si Stefan cel Mare unde sunt spitalele si Obor eventual.
    4. trenurile sunt rare pentru ca merg goale de ce ar fi mai multe? Plus ca sunt 2 trasee unul la Raul Doamnei altul la Val Ialomitei nu vin unul dupa altul decat la statiile de dupa bifurcatie. La capat stai 10 minute.
    Cine a proiectat traseul l-a proiectat gresit si nimeni nu s-a gandit sa schimbe ceva. A fost un heirupism specific romanesc sa-i dam drumu cum o fi sa fie gata sa ne mandrim ca am facut ceva.

  12. Parerea mea este ca ar trebui prelungit pe toate directiile in afara orasului: Baneasa, Pantelimon, Cornetu, 1 Decembrie. Plus un inel larg care sa le uneasca. Fara prea multe statii.
    Cred ca ar ajuta la trafic. Degeaba vii din afara orasului cu masina daca nu prea ai unde sa o lasi. Da, stiu, sunt facute cateva parcari in zone cu statii de metrou, dar nu vad sa ajute prea mult.

  13. Sunt mai multe probleme aici:
    1. Tentativa asta de magistrala leaga cartierul de nimic. Daca vrei sa ajungi intr-o locatie de pe M2 Berceni – Pipera trebuie sa schimbi de 2 ori. O data la Eroilor, apoi la Unirii / Victoriei. Ceea ce inseamna timp pierdut aiurea. Dupa cum spunea si cineva mai sus, probabil cand M5 va ajunge la Universitate lucrurile vor sta putin altfel, legand cartierul direct de centrul orasului.
    2. Timpii mari de asteptare in statii, intervalele de succedare sunt descurajante. 10 minute la ora de varf este putin cam mult.
    3. Gandirea haotica a magistralei, ciotul ala de la Valea Ialomitei nu are nici un sens, mai mult incurca traficul. Acolo trebuia sa ramana doar depoul si atat. Oricum in vecinatate sunt statiile Romancierilor si Brancusi, deci cine foloseste metroul din acele zone avea 2 statii in proximitate.
    4. Meltenismul romanilor care nu isi dau dosul jos din masina nici morti. Mai bine stau in confort si in trafic blocati injurand primariile ca nu fac strazi / sosele cu 15 benzi pe sens decat sa foloseasca un mijloc de transport (ceva) mai rapid si mai incapator.
    5. Nepromovarea corespunzatoare a circulatiei cu metroul. Pentru cine nu stie un tren de metrou are o capacitate maxima de aproximativ 1200 de calatori. Dn asta rezulta ca ar putea prelua pasagerii a aproximativ 240 de autoturisme, daca acestea ar avea toate locurile ocupate. Dar cum la noi sunt foarte multi care merg singuri in masina, trageti voi concluziile.