Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
În perioada 1–7 iunie, prețurile din magazine au revenit la inflație, pe măsură ce costurile impuse de Bugetul de toamnă de anul trecut au început să se resimtă. Inflația generală a crescut la 0,4% în ritm anual în luna iunie, față de o scădere de -0,1% în mai. Aceasta a depășit, de asemenea, media pe trei luni de 0,1%, potrivit British Retail Consortium (BRC), conform Fashion United.
Inflația alimentară a fost principalul motor al creșterii, ajungând la 3,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. În contrast, prețurile bunurilor non-alimentare au rămas în deflație, la -1,2%, o ușoară îmbunătățire față de -1,5% în mai. Totuși, valoarea a fost peste media pe trei luni de -1,4%.
Într-o declarație, Helen Dickinson, director executiv al BRC, a precizat că bunurile non-alimentare „au rămas în deflație, deoarece retailerii au redus prețurile în mai multe categorii de produse, în special pentru bricolaj și grădinărit, astfel încât clienții să se poată bucura de soare.”
Dickinson a adăugat: „Retailerii au avertizat încă de anul trecut, după Bugetul de toamnă, asupra prețurilor mai mari pentru consumatori, în contextul creșterilor substanțiale ale costurilor pentru Asigurările Naționale ale angajatorilor și ale salariului minim național.
Am prevăzut o creștere semnificativă a inflației alimentare până la sfârșitul acestui an, iar aceasta a fost accelerată de tensiunile geopolitice și de efectele schimbărilor climatice. Pentru a limita creșterile viitoare, guvernul trebuie să găsească soluții pentru a atenua presiunile asupra costurilor care apasă asupra retailerilor. Reforma viitoare a taxelor pe proprietăți comerciale oferă o astfel de oportunitate, iar guvernul trebuie să se asigure că niciun magazin nu va plăti mai mult în urma acestor schimbări.”
Articolul continuă mai jos