G4Media.ro

Lucian Bode: Dacă anul trecut aveam o medie de 65.000 de pasageri…

Lucian Bode: Dacă anul trecut aveam o medie de 65.000 de pasageri pe aeroport, astăzi suntem la 1.800 pasageri în luna mai/ Vorbim aici de scăderea cu 90-95% a activităţii

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, miercuri, la o întâlnire cu reprezentanţii aeroporturilor din România, că „dacă anul trecut media zilnică de pasageri pe aeroport era de circa 65.000 de pasageri, astăzi suntem la 1.800 pasageri în luna mai”, iar acest lucru se observă în veniturile tuturor actorilor din aviaţie, transmite News.ro.

„Vorbim aici de scăderea cu 90-95% a activităţii pentru acest sector şi de aceea trebuie implementate urgent măsuri fie că privesc redeschiderea a traficului, reluarea curselor sau siguranţa traficului aerian”, a spus Bode.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, Violeta Alexandru, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Florin Cîţu, ministrul Finanţelor Publice, Vetuţa Stănescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, şi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, au avut, miercuri, o întâlnire cu reprezentanţii aeroporturilor din România, fiind discutată situaţia actuală din aviaţia românească, posibile măsuri fiscale pe care le pot folosi companiile aeriene sau aeroporturile, situaţia angajaţilor din acest domeniu şi eventuale scheme de ajutor necesare tuturor celor care activează în acest sector.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Ministerul Transporturilor, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România a prezentat situaţia la zi a celor 16 aeroporturi din România, atât cele aflate sub autoritatea MTIC, cât şi cele în subordinea autorităţilor locale, precum şi măsurile punctuale care sunt necesare redresării acestui domeniu.

Discuţiile s-au concentrat pe impactul benefic pentru angajaţii şi angajatorii din domeniu care poate fi obţinut prin utilizarea unor instrumente precum: şomajul tehnic, modificarea Programului IMM Invest România, astfel încât şi aeroporturile să fie beneficiari, dar şi identificarea soluţiilor pentru ca aeroportul să poată să fie eligibil pentru toate instituţiile bancare.

„Cu toţii am înţeles că, dacă anul trecut media zilnică de pasageri pe aeroport era de circa 65.000 de pasageri, astăzi suntem la 1.800 pasageri în luna mai şi asta se observă în veniturile tuturor actorilor din aviaţie. De aceea doar prin dialogul direct, pe care l-am realizat şi astăzi, putem să găsim soluţii comune, indiferent că vin din partea guvernamentală sau din sectorul aviatic. Toţi avem acelaşi deziderat: aviaţia şi sprijinirea acestui sector afectat în perioada actuală. Vorbim aici de scăderea cu 90-95% a activităţii pentru acest sector şi de aceea trebuie implementate urgent măsuri fie că privesc redeschiderea a traficului, reluarea curselor sau siguranţa traficului aerian. Reluarea zborurilor către toate statele este un obiectiv important pe care îl voi susţine, indiferent de situaţie. Trebuie însă ca toate măsurile pe care le luăm să aibă ca factor determinat siguranţa sanitară fie că vorbim de pasageri, personalul companiilor aeriene sau al administraţiilor aeroportuare”, a declarat ministrul Lucian Bode, citat în comunicat.

Participanţii la discuţii au convenit cu privire la continuarea întâlnirilor în cadrul unui grup tehnic, coordonat de reprezentanţii MTIC, în care specialiştii din domeniu să identifice rapid un set de măsuri care să fie implementate pe termen scurt şi mediu în acest sector al economiei naţionale.

Citește și Directorul Aeroportului din Timişoara: Este o situaţie dezastruoasă/ 94% din personal este în şomaj tehnic, iar traficul aerian a scăzut cu 99%

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

1 comentariu

  1. Interesant! In loc sa inlocuim curvele se doreste ca sa vopsim geamurile si sa schimbam paturile?adica: tov. Bode sa promoveze OG/HG? pentr:
    – „identificarea soluţiilor pentru ca aeroportul să poată să fie eligibil pentru toate instituţiile bancare”- Haida-deh!!! tot pe banii deponentilor, cu taierea dobanzilor la depozite, si asa sub rata infltiei? fara analiza de risc, restructurare, plan de afaceri sustinut pe cash-flow? doar pe act guvernamental? Nu cunoaste simatul Bode situatia marilor companiimondiale; nimic despre solutiile din Italia, Franta , Germania …?Nimic despre managementul deficitar al TAROM din ultimii 20 de ani?
    – „reluarea zborurilor către toate statele este un obiectiv important ……” Pai pana la pandemie cine v-a oprit? acum descarcati toata magaria pe Covid? si cat va tine? daca revine rapid si drastic? Poate ne spuneti si ce pagube ati inregistrat macar pana la pandemie, din: traficul intern, rutele angajate politic spre USA, China ….;. Asta ca sa stim si noi!
    _” … toate măsurile pe care le luăm să aibă ca factor determinat siguranţa sanitară fie că vorbim de pasageri, personalul companiilor aeriene sau al administraţiilor aeroportuare” – VAX – incoerent – cred ca se ameste tendentiosi siguranta sanitara a pasagerilor cu stipendii si indemnizatii nemeritate. Nu ar fi interesanta publicarea unei analize comparative a cresterilor salariale din sectorul aviatic fata de cele din infrastuctura rutiera traficul feroviar si portuar de stat versusu privat – ca tot au participat toti factorii interesati, inclusin Consilil Concurente! Asta ca edificare asupra cereri de ajutor de stata despre care nu se face pomenire dar se deduce!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.