Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Odată cu apariția Tesla și cu ascensiunea Chinei pe scena auto, Europa se află în fața unor provocări majore. Cu toate acestea, suntem oare pe deplin conștienți de mizele existente? Sectorul auto reprezintă 8% din PIB-ul Uniunii, 30% din cheltuielile sale pentru cercetare și dezvoltare și 13 milioane de locuri de muncă: îndepărtați industria auto și Europa va avea o balanță comercială în deficit structural!
Astăzi, sectorul auto se confruntă cu cea mai profundă schimbare din ultimii 150 de ani. Urgența de a reduce impactul asupra mediului, sfârșitul motoarelor cu ardere internă în 2035, cerințe în mod justificat tot mai ridicate în ceea ce privește siguranța și securitatea cibernetică a mașinilor noastre, care au ca rezultat producția de vehicule tot mai grele și mai scumpe. Toate aceste presiuni se acumulează și reglementările se adună… cu rezultate contrare obiectivelor : în 20 de ani, mașina europeană medie a devenit cu 60% mai grea și cu 50% mai scumpă, în timp ce numărul locurilor de muncă în rândul producătorilor a scăzut cu până la 40% în unele țări. Îmi veți spune: cu siguranță este mai bine pentru mediu. Din păcate, o mașină mai scumpă este și o mașină care se cumpără mai puțin, cu prețul de a menține în circulație o mașină veche poluantă. Rezultatul: vârsta medie a parcului auto a crescut de la 7 la 12 ani!
Timp de 150 de ani, producătorii au practicat un sport exigent dar ale cărui reguli, stabilite de motorul cu ardere internă, erau bine stăpânite. Acum se pune problema excelenței în mai multe discipline foarte diferite: electric, software, servicii de mobilitate, economie circulară… pe lângă sportul tradițional. Și toate aceste discipline trebuie stăpânite pe un teren de joc foarte alunecos. Tehnologii, prețuri la materii prime, reglementări: totul se mișcă cu viteză vertiginoasă!
Citește integral pe economedia.ro