Home » Analize » Iranul și Turcia au convenit să construiască o legătură feroviară strategică pentru comerț

Iranul și Turcia au convenit să construiască o legătură feroviară strategică pentru comerț

02 dec. 2025
14
Iranul și Turcia au convenit să construiască o legătură feroviară strategică pentru comerț
Sursa foto: Twitter / Presidency of the Republic of Türkiye
Ascultă articolul

Iranul și Turcia s-au angajat duminică să înceapă construcția unei legături feroviare care să conecteze cele două țări, menită să devină o legătură strategică pentru comerțul global dintre Europa și Asia, transmite Rador, care citează AFP. Iranul, o țară din Orientul Mijlociu aflată la intersecția dintre Europa și Asia, consideră poziția sa geografică un atu. Astfel, țara își înmulțește inițiativele cu vecinii săi pentru a dezvolta infrastructura și comerțul, văzute ca oportunități de a-și revigora economia, slăbită de decenii de sancțiuni internaționale.

Anul trecut, Teheranul a aprobat traseul unei linii de tranzit feroviar cu vecinul său turc, cunoscută în Iran sub numele de linia Marand-Cheshmeh Soraya.

„Ambele țări au subliniat importanța acestei legături feroviare în regiune și și-au exprimat speranța că lucrările pentru construirea liniei ar putea începe cât mai curând posibil”, a declarat duminică ministrul iranian de Externe, Abbas Araghchi, în timpul unei întâlniri la Teheran cu omologul său turc, Hakan Fidan.

„Accentul a fost pus pe necesitatea eliminării obstacolelor din calea comerțului și investițiilor dintre cele două țări”, a adăugat Araghchi. Proiectul, lung de aproximativ 200 de kilometri și estimat la un cost de 1,6 miliarde de dolari, este așteptat să fie finalizat în termen de trei până la patru ani, potrivit autorităților iraniene. Linia va conecta orașul iranian Marand (nord-vest) de Cheshmeh Soraya, situat pe teritoriul iranian, la granița cu Turcia. Odată finalizat, proiectul va asigura continuitatea feroviară între Iran și vecinul său turc până la orașul Aralik. Ministrul iranian al Transporturilor, Farzaneh Sadegh, a subliniat la începutul acestei luni că această legătură „va garanta continuitatea rețelei (feroviare) dintre China și Europa”.

- articolul continuă mai jos -

Timp de secole, Drumul Mătăsii a fost o vastă rețea de rute comerciale care legau Asia de Europa prin Orientul Mijlociu, favorizând schimbul de mărfuri, precum și de cultură și cunoștințe între continente. Din 2013, China a făcut din această linie feroviară un proiect politic pentru a-și spori influența în străinătate.

„Inițiativa Centura și Drumul” (cunoscută oficial sub numele de „Noul Drum al Mătăsii”) își propune în special să construiască infrastructură maritimă, rutieră și feroviară, în special în țările în curs de dezvoltare.

Traducerea Rador: Rodezia Costea

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Top Articole