Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Iranul și Turcia s-au angajat duminică să înceapă construcția unei legături feroviare care să conecteze cele două țări, menită să devină o legătură strategică pentru comerțul global dintre Europa și Asia, transmite Rador, care citează AFP. Iranul, o țară din Orientul Mijlociu aflată la intersecția dintre Europa și Asia, consideră poziția sa geografică un atu. Astfel, țara își înmulțește inițiativele cu vecinii săi pentru a dezvolta infrastructura și comerțul, văzute ca oportunități de a-și revigora economia, slăbită de decenii de sancțiuni internaționale.
Anul trecut, Teheranul a aprobat traseul unei linii de tranzit feroviar cu vecinul său turc, cunoscută în Iran sub numele de linia Marand-Cheshmeh Soraya.
„Ambele țări au subliniat importanța acestei legături feroviare în regiune și și-au exprimat speranța că lucrările pentru construirea liniei ar putea începe cât mai curând posibil”, a declarat duminică ministrul iranian de Externe, Abbas Araghchi, în timpul unei întâlniri la Teheran cu omologul său turc, Hakan Fidan.
„Accentul a fost pus pe necesitatea eliminării obstacolelor din calea comerțului și investițiilor dintre cele două țări”, a adăugat Araghchi. Proiectul, lung de aproximativ 200 de kilometri și estimat la un cost de 1,6 miliarde de dolari, este așteptat să fie finalizat în termen de trei până la patru ani, potrivit autorităților iraniene. Linia va conecta orașul iranian Marand (nord-vest) de Cheshmeh Soraya, situat pe teritoriul iranian, la granița cu Turcia. Odată finalizat, proiectul va asigura continuitatea feroviară între Iran și vecinul său turc până la orașul Aralik. Ministrul iranian al Transporturilor, Farzaneh Sadegh, a subliniat la începutul acestei luni că această legătură „va garanta continuitatea rețelei (feroviare) dintre China și Europa”.
Timp de secole, Drumul Mătăsii a fost o vastă rețea de rute comerciale care legau Asia de Europa prin Orientul Mijlociu, favorizând schimbul de mărfuri, precum și de cultură și cunoștințe între continente. Din 2013, China a făcut din această linie feroviară un proiect politic pentru a-și spori influența în străinătate.
„Inițiativa Centura și Drumul” (cunoscută oficial sub numele de „Noul Drum al Mătăsii”) își propune în special să construiască infrastructură maritimă, rutieră și feroviară, în special în țările în curs de dezvoltare.
Traducerea Rador: Rodezia Costea