G4Media.ro

Ipoteză despre cum s-a petrecut accidentul din Veneția: Autobuzul s-a frecat 30…

Sursa foto: Corriere della sera

Ipoteză despre cum s-a petrecut accidentul din Veneția: Autobuzul s-a frecat 30 de metri de balustrada de protecție și a căzut de pe pod din cauza lipsei unui element / ”Punctele de aerisire” erau prevăzute în proiectul inițial al podului

Specialiștii consultați de jurnaliștii de la Corriere della Sera susțin că accidentul produs marți în Veneția a avut drept cauză starea de sănătate a șoferului, dar și lipsa unui element de siguranță de pe podul de peste calea ferată.

Acolo este o gaură în bariera de siguranță de doi metri, iar prin aceasta s-a strecurat autobuzul, este explicația dată de specialiști.

Autobuzul nu mai circula corect de 30 de metri, urmele de pe balustradă arată că autovehiculul se freca de bara de protecție, însă aceasta nu a cedat.

A intrat însă într-un ”punct de aerisire”. Parapetele au fost construite cu astfel de puncte, protejate și ele, însă nu la fel de temeinic.

”Este imposibil de estimat astăzi dacă parapetul ar fi continuat să țină sub presiunea exercitată de autobuz. Dar lipsa acelui element de siguranță „împinge” autobuzul și mai mult în afara drumului și îl privează de ultima barieră înaintea golului. Impactul platformei cu grinzile și balustrada îi alterează echilibrul deja precar, provocând răsturnarea acestuia în timpul căderii, cu consecințele teribile”, scriu jurnaliștii italieni. Autobuzul a căzut pe plafon de la o înălțime de 9,4 metri. Și încă un detaliu terifiant: autobuzul avea înainte de accident o înălțime declarată la Registrul Public Auto de trei metri. Epava mai are acum o înălțime de 1,4 metri.

„Acele bariere nu sunt conforme cu legile în vigoare, dar erau conforme în momentul în care au fost proiectate” spune Renato Boraso, consilier drumuri al Municipiului Veneția.

Aceste ”porți” ar urma să fie închise anul viitor, odată cu lucrările structurale deja programate a se efecftua cu bani din PNRR.

Această pistă, precum și posibilitatea ca șoferul să fi făcut o eroare, să fi adormit la volan sau să fi suferit un accident cerebral sau un infarct sunt luate în considerare de anchetatori.

Între timp, traficul a început să circule din nou pe pasaj, la fel ca în zilele precedente.

În total, sunt 21 de persoane decedate, după ce autocarul s-a prăbușit peste șinele de tren, din apropierea gării din Veneția. Patru dintre acestea erau de naționalitate română.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...