Home » Economie » ”Înverzirea” transportului public: Producătorul polonez Solaris va livra peste 120 de autobuze electrice în șase orașe din România: Iași, Suceava, Sibiu, Sighetu Marmației, Pitești și Târgu Mureș

”Înverzirea” transportului public: Producătorul polonez Solaris va livra peste 120 de autobuze electrice în șase orașe din România: Iași, Suceava, Sibiu, Sighetu Marmației, Pitești și Târgu Mureș

”Înverzirea” transportului public: Producătorul polonez Solaris va livra peste 120 de autobuze electrice în șase orașe din România: Iași, Suceava, Sibiu, Sighetu Marmației, Pitești și Târgu Mureș
Foto: Autobuz Solaris - imagine de prezentare
Ascultă articolul

Producătorul polonez Solaris va livra 120 de autobuze în șase mari orașe românești în urma unei licitații organizate de Ministerul Dezvoltării într-un proiect cu finanțare europeană.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Cel mai recent contract a fost semnat joi, la Iași, pentru 20 de autobuze electrice valoarea achiziției în acest caz fiind de 51,6 milioane lei, fără TVA. Managerul general al Solaris România, Eugen Daniel Ciolan, a declarat pentru Economedia.ro că, anterior, au fost semnate contracte la Suceava (15 autobuze), Sibiu (9 autobuze) și Sighetu Marmației (7 autobuze).

„În perioada următoare, vom semna la Pitești (40 autobuze) și la Târgu Mureș (32 de autobuze). Graficul de livrare este de 24 luni, dar nu va dura atât de mult, primele autobuze vor ajunge la începutul anului 2022. Solaris are o capacitate de producție de 2.000 de autobuze pe an, dintre care 80% sunt electrice sau hibrid”, a declarat reprezentantul Solaris.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Autobuzele electrice romanesti de la Arad ne stateau in gat ?
    Ce nesimtiti.

    • La Arad se fac tramvaie…,dar am avut si noi fabrica de autobuze , la Bucuresti, dar am ras-o ….,cum am facut cam cu tot,polonezii baieti destepti,cred ca ne-au si ” ajutat”, au mentinut in viata unitati de industrie si acum vin pe piata noastra cum vedem .cu autobuze, tevi si profile metalice….,apropo ..,la polonezi e mai ieftin sa fi racordat la sistemul centralizat de incalzire decat sa ai centrala proprie….,de ce ?…pentru ca ei in urma 25 de ani au inceput si terminat refacerea acestor sisteme, in care pierderile de temperatura sunt intr 0 si 3% !

  • gicu bugetar wannabe

    Legea spune pretul cel mai mic, nu producatorii romani au prioritate.
    Toti vor sustinerea capitalului autohton, dar capitalul lor nu a firmelor private nemufate la vreun partid politic.

  • Dar troleibuzele nu sunt eco? Ba chiar sunt mai verzi pt că nu au baterii care sunt consumabile și poluează în procesul de producere. Plus, nu au limitari de autonomie si infrastructura deja exista in București și alte orașe. Nu știu dacă se mai fabrică si la noi dar sigur sunt mai ieftine decât autobuzele pe baterii.

    • Troleibuzele au nevoie de infrastructura specifica. Multe orase nu au asa ceva, plus ca nu poti sa umpli spatiul aerian cu cabluri chiar peste tot. Deci, nu poti sa compari troleibuzele cu niste autobuze electrice cu o anumita autonomie (ma refer la autonomia de directie).

  • Sunt vesti foarte bune.
    Oriunde sunt autobuze electrice. Numai București rămâne de căruță.
    Bine ca au cumpărat dieselurile turcești.
    Am văzut și autobuzele astea hibride dar mie mi se pare ca tot motorul termic e folosit… Inclusiv la stop.

    Si nu, troleibuzele nu pot fi folosite în loc de autobuze, au nevoie de infrastructura și sunt foarte sensibile la obstacolele de pe traseu.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole