INS: Înmatriculările noi de vehicule destinate transportului pasagerilor au scăzut cu 10%, în trimestrul 3 / Ponderea autoturismelor second hand importate în total înregistrări noi a fost de 69,7%
Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10%, în trimestrul III al acestui an, comparativ cu perioada similară din 2021, în timp ce ponderea autoturismelor second hand importate în total înregistrări noi a fost de 69,7%, în scădere cu 2,5 puncte procentuale, de la an la an, arată datele publicate, vineri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), citat de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Raportat la perioada de referinţă, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au consemnat creşteri la categoria mopede şi motociclete (+20,7%) şi la categoria autobuze şi microbuze (+11,5%). Pe de altă parte, scăderi au fost înregistrate la categoria autoturisme (-17,3%).
Potrivit sursei citate, referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, statistica oficială arată scăderi la categoriile: autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – de minus 16%, remorci şi semiremorci (-3,3%) şi autotractoare (-2,5%). În acelaşi timp, au fost raportate creşteri la categoria autotractoare, cu 55,8%.
Comparativ cu trimestrul II 2022, în trimestrul III al anului în curs, înmatriculările noi de vehicule rutiere au crescut cu 5,3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, respectiv au scăzut cu 4,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului III 2022, în proporţie de 59,2%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, respectiv în proporţie de 11,6%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Totodată, pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35%, pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule (25,2%) au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, majoritatea vehiculelor (28,1%) fiind clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporţie de 29,5%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (36,3%), în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule (25,1%) au fost clasificate în norma Non-Euro.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu