G4Media.ro

Industria hotelieră a pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în lunile…

Industria hotelieră a pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în lunile martie, aprilie şi mai

Industria hotelieră a pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în lunile martie, aprilie şi mai, a declarat preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România, Călin Ile, citat de Rador.

Cu un minus de aproximativ 6 milioane de înnoptări, hotelierii speră ca, până la finalul anului, să funcţioneze undeva la 40-50% faţă de 2019.

Călin Ile a precizat că hotelurile mai mici ar putea fi nevoite să-şi limiteze capacitatea de cazare şi că implementarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului costă 50 de euro pentru fiecare angajat.

Sursa foto: Info Sud-Est

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Am senzația că estimările astea sunt un pic umflate. Le urez totuși faliment plăcut, poate că după ce dispar specimenele de acum vin niște oameni care știu să facă acest business cu cap.

  2. :))))))))
    Cineva ar trebui sa se sesizeze cu privire la aceasta situatie de fapt.
    Daca se declara o pierdere atat de mare,inseamna ca cei care au calculat-o au raportat-o la o perioada similara precedenta.( la 2019,sa presupunem).
    S-ar putea verifica daca anul trecut s-au declarat si fiscalizat aceste venituri?!
    Doar asa,din curiozitate :)))))))),eu as face-o!

    • Exact! E simplu și corect dar și transparent. Fiecare operator din turism Horeca in general sa fie despăgubit corespunzător comparativ cu suma fiscalizată in 2019, nu cu evaluările și estimările dragilor de ei!

  3. Ei lasa ca n-au saracit, aceeasi industrie a speculat la maximum dorinta romanilor de a-si face vacantele in tara lor, oferindu-le preturi comparabile cu cele din statiunile exotice de prestigiu. Sa nu-i plangem pe cei din turism si pe cei din fotbal, stau pe niste saci mari de bani din care ar fi putut sa-si plateasca, fara probleme, salariatii. Nu toti au facut-o, pozeaza in victime.

    • Exact, cei din HoReCa si fotbal. De parca viata si economia ar fi numai vacante, terase, plaje si fotbal.
      Iar toti astia si-au construit afacerile numai pe relatii cu politicienii. Cine le-a dat o bucata din plaja? Cine le-a dat un hotel la mare sau un stadion de foltbal?
      Acum iar nu vor decit sa le se dea si fac presiuni in dauna sanatatii publice.

  4. Realizeaza de obicei 4% dim PIB, dar se fac presiuni acum de parca ar fi realizat 20%. Sint incapabili sa intelega noua realitate si ca trebuie sa se adapteze acesteia.

    Iar cind li se da drumul sa-si reia activitatile, ei ce fac? Se tiguie ca nu au fost anuntati din timp si nu au avut timp sa se pregateasca. Serios?? Dar ce au pazit in aceste 3 luni??

    Afacerile se reinventeaza in toata lumea, iar asa zisii afaceristi de la noi se tinguie.

  5. Nu există „AU PIERDUT” j-de-miliarde de euro.
    N-AU ÎNCASAT o sumă ESTIMATĂ DE EI la atât. E o diferență imensă.

    Iar acum, că tot s-a dat drumul la turism, hai să-i văd pe patronii ăștia cum își atrag clienții.
    1. Ori scad din tarife, că tot le au mari de zici că ești mai ceva ca la Burj-al-Arab, ca să atragă clienți și să-i facă să vină mai mulți,
    2. ori cresc tarifele, ca să-și recupereze „pierderile” din perioada cât au fost închiși. Dezavantajul aici e că și ăia care încă mai mergeau aici or să plece în Grecia, Bulgaria, Turcia…

    Faliment plăcut speculanților! După voi or să vină unii care chiar or să vrea să facă turism, nu să-și scoată banii investiți chiar din prima seară.

    PS. Aveți exemplul frizerilor, care și-au crescut prețurile brusc cu vreo… 50% !!! Explicația lor e că trebuie să dezinfecteze după fiecare client.
    „Dezinfecția” lor înseamnă să pulverizeze scaunul și instrumentele cu un pic de spirt, care, sincer, ar fi trebuit făcută și-nainte, dar, nah… O sticlă de 500ml de Mona costă 5 lei. Câți clienți acoperă ei cu o sticlă de 500ml? Cel puțin 10, la un frizer foarte conștiincios. În practică, probabil 50… Restul operațiunilor se făceau și înainte, dar și ăștia trebuie să-și recupereze „pierderile”…

    Fantastic cum toată lumea „pierde” bani. Toți, în afară de clienți. Ăia trebuie jupuiți, că dacă nu-i jupuim noi, îi jupoaie alții. Hotelierii, chelnerii, frizerii, taximetriștii, service-urile auto… toți, dar toți pierd bani, pe care trebuie să și-i recupereze de la clienți.
    Și îl mai aud și pe aiuritul ăla de Orban, cu „ăia care n-au 8-10 lei să închirieze un șezlong”… Ieși, mă, pe stradă, să vezi prețurile de azi!

  6. Zi-le,Nicolae,nu ierta pe nimeni!
    Chiar asa,toti se smiorcaie si au fost luati pe nepregatite!Serios?!