G4Media.ro

Hotelierii din Halkidiki trag un semnal de alarmă cu privire la integrarea…

Sursa Foto: Facebook/ Halkidiki

Hotelierii din Halkidiki trag un semnal de alarmă cu privire la integrarea Bulgariei şi României în Schengen doar cu graniţele aeriene şi maritime /Ei se tem că destinațiile din nordul Greciei care nu sunt conectate prin zboruri directe ar putea fi evitate de turiști

Partea de nord a Greciei depinde în foarte mare măsură de turismul rutier și, prin urmare, de piața balcanică. „Solicităm ca pentru România și Bulgaria să fie valabil și pentru turismul rutier acelaşi lucru ca pentru sosirile cu avionul, în cazul cărora, după 31.3.2024, se va intra în țară (în Grecia n.trad.) fără controlul pașapoartelor”, a declarat pentru GRTimes.gr președintele Uniunii Hotelierilor din Halkidiki, Grigoris Tasios, relatează Gr Times, citată de Rador Radio România.

O decizie recentă a Comisiei Europene, care a fost luată după cel puțin 12 ani de negocieri, produce probleme pentru turismul rutier. Este vorba despre aprobarea dată de către cele 27 de state membre ale Uniunii Europene pentru includerea parțială a două țări, Bulgaria și România, în zona Schengen. Asta înseamnă practic că de la sfârșitul lunii martie 2024, cetățenii acestor două state vor putea intra în țările membre UE fără controlul pașapoartelor, însă acest lucru se va aplica numai pentru controalele la frontierele aeriene și maritime, nu și la frontierele terestre.

„În perioada următoare, vom ridica problema atât în faţa ministrului de Interne, Stathis Konstantinidis (responsabil pentru problemele legate de regiunile Macedonia-Tracia), cât și în faţa Ministerelor Afacerilor Externe și Turismului, pentru ca decizia UE referitoare la toate zborurile din România și Bulgaria prin integrarea lor în zona Schengen să includă şi turismul rutier”, subliniază pentru GRTimes.gr președintele Uniunii Hotelierilor din Halkidiki și fostul președinte al Federației Panelene a Hotelierilor, Grigoris Tasios.

Potrivit acestuia, „este un detaliu important, care ar trebui să se aplice și turismului rutier, oferind mai mult confort pentru turiştii care vin din afara ţării”.

Concurență „indirectă”

Potrivit unui comunicat al Consiliului Uniunii Europene, Bulgaria și România vor intra parțial în zona Schengen, începând cu 31 martie 2024. Decizia de mai sus este valabilă pentru eliminarea controalelor la frontierele aeriene și maritime ale celor două țări, dar nu și la frontierele terestre. Turiștii, adică cei care vor veni în vacanță în Grecia, nu vor mai fi nevoiți să treacă prin procesul de verificare a pașapoartelor.

„Acest lucru, în esență, creează și o concurență indirectă”, subliniază oameni din domeniul turismului pentru GRTimes.gr, explicând că turiștii din cele două țări vor prefera să aleagă o destinație grecească cu acces aerian, astfel încât să evite controalele care necesită timp și să nu mai treacă prin procesul de trecere a frontierei terestre cu controlul pașapoartelor, unde întârzierile, în funcție de zile și anotimp, sunt de mai multe ore. Asta înseamnă că destinațiile din nordul Greciei care nu sunt conectate prin zboruri directe cu toate orașele din Bulgaria sau România vor fi eventual în afara planurilor potențialilor vizitatori străini care aleg Grecia pentru vacanța de vară, subliniază Grigoris Tasios.

Numărul de sosiri pe cale rutieră în regiunea Macedonia Centrală

Potrivit datelor INSETE Intelligence, în perioada ianuarie-noiembrie 2023, toate punctele de trecere a frontierei pe cale rutieră din Grecia au înregistrat o creştere faţă de 2022. Punctul de trecere de la Promachonas a înregistrat cea mai mare creştere, şi anume +1,1 milioane de persoane/+76,9%, numărul de turişti sosiţi pe cale rutieră ajungând la 2,6 milioane.

La punctul de trecere Evzonoi, turiştii sosiţi cu maşina au ajuns la 2,2 milioane, înregistrând o creștere de +150.000/+7,2%. Urmează punctul de frontieră de la Kipoi care a înregistrat o creștere de +281.000 de persoane/+45,6%, cu 896.000 de persoane care au trecut graniţa cu maşina pe acolo. Krystallopigi și Ormenio, cu 689.000 şi, respectiv 627.000 de turişti sosiţi pe cale rutieră, au înregistrat o creștere cu +66.000/+10,6% și, respectiv +158.000/+33,8%. Urmează punctele de trecere de la Kakavia cu 570.000, înregistrând o creștere de +49.000 de persoane/+9,3% și Nymfaia cu 528.000 de turişti, înregistrând o creștere de +63.000/+13,5%. La punctul de trecere Niki sosirile rutiere au ajuns la 441.000, înregistrând o creștere de +162.000/+58,1%, iar în Exohi creșterea a fost de +117.000/+54,3%, cu 332.000 de turişti sosiţi cu maşina.

Cea mai mare creștere, atât în cifre absolute, cât și ca procent a fost înregistrată dinspre Bulgaria cu +1,5 milioane de persoane/+53,3%, adică în total 4,3 milioane de turişti au trecut granițele greco-bulgare pe cale rutieră. Urmează Turcia, cu 1,1 milioane de sosiri pe cale rutieră, înregistrând o creștere de +368.000/+50,8% . Creșterea dinspre Macedonia de Nord a fost cu +335.000 de persoane/+12,7%, adică un număr total de 3,0 milioane, în timp ce dinspre Albania creșterea a fost cu +195.000 de persoane/+14,0%, adică un total de 1,6 milioane de persoane sosite pe cale rutieră.

Sursa: Grtimes/ Rador Radio România/ Traducerea: Carolina Ciulu

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Mai bine ar convinge autoritatile sa rezolve mizeriile alea de statii de taxare de pe autostrazi, acolo am pierdut mai mult timp decat la frontiera…

  2. Isi fac griji degeaba. Cei care vor sa mearga cu masini in Grecia vor merge ca si pana acum mai ales ca pentru cei din sud cred ca este mai ieftin cu masina decat cu avionul. Poate, cum scrie UNU mai sus sa fie putin mai expeditivi la granite si o colectare mai usoara a taxelor de autostrazi.