
Hermès: profitul net scade cu 5% în primul semestru, afectat de contribuțiile excepționale ale companiilor
Grupul de lux Hermès a anunțat miercuri un profit net în scădere cu 5% în prima jumătate a anului 2025, ajungând la 2,2 miliarde de euro, influențat negativ de contribuțiile excepționale ale companiilor. Totuși, vânzările au înregistrat o creștere de 7,1%, ajungând la 8 miliarde de euro. Eliminând impactul contribuției excepționale, „venitul net al grupului a fost de 2,5 miliarde de euro, în creștere cu 6% față de primul semestru al anului 2024”, potrivit comunicatului oficial, conform Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Directorul general Axel Dumas a salutat „soliditatea rezultatelor obținute în toate regiunile” și a declarat că Hermès va „continua să investească și să recruteze pentru a susține succesul casei”.
În America, vânzările au crescut cu 9,5%, atingând 1,45 miliarde de euro, „într-un context mai volatil, susținute de o creștere de două cifre în Statele Unite”.
Referitor la noile taxe vamale de 15% pentru produsele exportate în SUA, anunțate duminică, Axel Dumas a precizat că este „în așteptarea clarificării regulilor exacte”. El a subliniat că tarifele erau de 4,7% la începutul anului, la care s-au adăugat 10% în aprilie. „Dacă acel 15% înseamnă 10% nou adăugat peste 5% existent, nu există un motiv să creștem prețurile”, a spus el. După introducerea tarifelor de 10% în aprilie, grupul a ajustat prețurile în SUA cu 5%.
„Există un alt factor la fel de important – deprecierea dolarului,” a adăugat Dumas. „Un dolar mai slab are un impact comparabil, dacă nu mai mare, decât taxele vamale.”
În Asia (excluzând Japonia), vânzările au crescut cu 1,5%, ajungând la 3,57 miliarde de euro. „Nu observ nicio schimbare fundamentală în atmosfera de cumpărături din China, care rămâne o piață promițătoare pentru noi”, a adăugat CEO-ul.
În Japonia, vânzările au crescut cu 17,6%, până la 815 milioane de euro. În Europa, excluzând Franța, cifra de afaceri a crescut cu 12% și a depășit un miliard de euro, în timp ce vânzările din Franța au avansat cu 8,7%, ajungând la 740 milioane de euro.
Segmentul principal al grupului – articolele din piele și marochinăria – a înregistrat o creștere de 11,3%, ajungând la 3,58 miliarde de euro. Categoria de îmbrăcăminte și accesorii a crescut cu 4,3%, până la 2,25 miliarde de euro. Pe de altă parte, vânzările de parfumuri și produse de înfrumusețare au scăzut cu 4,1%, iar segmentul de ceasuri a înregistrat o scădere de 8,9%, cu un volum de vânzări de 281 milioane de euro.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.