Home » Articole » Guvernul modifică zeci de legi pentru a nu pierde finanțarea din PNRR la autostrăzi și căi ferate / Termene mai scurte la licitații, rezilieri mai simple de contracte și „modelul polonez” la achizițiile publice (Proiect OUG)

Guvernul modifică zeci de legi pentru a nu pierde finanțarea din PNRR la autostrăzi și căi ferate / Termene mai scurte la licitații, rezilieri mai simple de contracte și „modelul polonez” la achizițiile publice (Proiect OUG)

09 mart. 2022
Guvernul modifică zeci de legi pentru a nu pierde finanțarea din PNRR la autostrăzi și căi ferate / Termene mai scurte la licitații, rezilieri mai simple de contracte și „modelul polonez” la achizițiile publice (Proiect OUG)
Ascultă articolul

Zeci de legi care reglementează achizițiile publice vor fi modificate rapid, prin Ordonanță de Urgență pentru a reduce riscul pierderii banilor din PNRR pentru autostrăzi și căi ferate, cele mai importante schimbări propuse fiind legate de scurtarea unor termene la licitații, clarificarea procedurilor la rezilierea contractelor sau obținerea mai rapidă a unor avize tehnice. Despre câteva dintre aceste modificări, Economedia a scris în exclusivitate aici, dar proiectul de OUG pe care l-a prezentat Ministerul Transporturilor prezintă o adevărată „revoluție” a legislației.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

„Prin Planul Național de Redresare și Reziliență au fost configurate drept rezultate așteptate: 429 de kilometri de autostradă construiți; 52 de stații electrice construite (cu 264 de puncte de încărcare); 625 ha de perdele forestiere liniare în lungul autostrăzilor nou construite; 48% din punctele negre eliminate; 18 parcări securizate implementate în lungul autostrăzilor nou construite; 429 kilometri cu sistem ITS instalat la care se adaugă și operaționalizarea sistemului ITS pe alte sectoare de autostradă deschise traficului. Pentru proiectele rutiere propuse, cuantumul total al finanțării din fonduri PNRR este de 2727 mil. EUR. Prin PNRR s-a stabilit drept termen de finalizare a proiectelor anul 2026, iar ca termen pentru semnarea contractelor de lucrări este anul 2023, neîncadrarea în aceste termene asumate atrăgând blocarea finanțării pentru toate proiectele din componența de transport a PNRR”, arată proiectul.

„Modelul polonez”

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • PSD, PNL, UDMR si Iohannis aplica deja „modelul polonez” de distrugere a justitiei corecte. De aia are Polonia (ca si Ungaria) blocati banii europeni, inclusiv prin decizii ale CJUE…
    Acum, dupa modificarea legislatiei achizitiilor si cu o justitie corupta condusa de Predoiu si Savonea, se va putea ciordi mai usor (inclusiv banii europeni), iar Kovesi va avea de lucru serios cu Grindeanu, Ciuca si ceilalti mafioti ai lui Iohannis.

  • Facem pariu ca o sa se realizeze maxim-maxim 5 % din acest plan? Si asta o spun cu mare tristete …

  • Ce ironie, modifica legile pe care tot ei le-au facut timp de 32 de ani, PSD + PNL. Si lumea da vina pe USR, ce tara.

    • Vladimir Putin e vaccinat cu Pfizer

      Românii vor să fie jefuiți, mințiți, înrobiți și votează 70% cu hoți. Țara asta e iremediabilă, se poate doar mai rău.

  • Nu stiu cine si prin ce procedura complexa a reusit sa ii faca sa munceasca dar felicitari

  • Tudorel Negreanu

    Nu muncesc astia… ii pun pe altii la munca… ei doar fura pentru ca asta e singura lor calificare… acum pun preusiune pe cei care muncesc cu adevarat sa nu cumva sa piarda sursa de furat… 14 milioane euro un km de autostrada?… aia de la UE care verifica isi iau dreptul pentru ca altminteri nu poti accepta asemenea aberatie!

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole