G4Media.ro

Autostrada Comarnic-Brașov, poveste fără sfârșit / Grindeanu: Costă foarte mult, în jur…

Sursa foto: Facebook Cătălin Drulă

Autostrada Comarnic-Brașov, poveste fără sfârșit / Grindeanu: Costă foarte mult, în jur de vreo 4 miliarde. Sper să se termine studiul de fezabilitate în 2025 / Este a patra încercare de construcție a autostrăzii, cea mai recentă a fost în guvernarea Ponta

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, despre autostrada Comarnic-Braşov, că este o investiţie care costă foarte mult, în jur de vreo 4 miliarde şi că speră să se termine studiul de fezabilitate în 2025. Ministrul a mai spus că e în fază de execuţie centura la Comarnic, Busteni şi Azuga, şi prin realizarea acestor variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată în zonă, transmite News.ro.

Ministrul Transporturilor a fost întrebat în conferinţă ce se întâmplă cu autostrada Comarnic-Braşov.

”E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult. Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor. Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva”, a spus ministrul.

Grindeanu a precizat că PSD a trecut în programul de guvernare, legat de acest proiect, chestiuni care ţin de realitate, şi anume faptul că între Ploieşti şi Braşov şi dacă s-ar intra astăzi, mâine, în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028.

”Cine trece altceva, minte. Dacă vreţi să trecem lucruri care nu ţin de realitate şi să trecem să vorbim chestiuni care dau bine pe hârtie, dar în realitate nu se pot întâmpla, se poate face lucrul ăsta. Eu refuz să fac treaba asta, pentru că ar însemna să minţi. Eu vă spun că se poate intra în zona de execuţie, în perioada următoare, având licitaţie anul viitor. De asemenea, e în fază de execuţie, aşa cum bine ştiţi, centura la Comarnic, centura la Busteni şi Azuga, care o mare parte, odată cu realizarea acestor două variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată”, a completat ministrul.

”E un pic mai bine, sau va fi un pic mai bine pe Valea Prahovei”, a mai spus ministrul.

Context. Despre construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, diversele guverne vorbesc de circa 20 de ani. Cea mai recentă încercare a fost în guvernarea Ponta.

La inceputul anului 2014, CNADNR (actuala CNAIR) a încheiat un memorandum cu consortiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov. Lungimea autostrăzii va fi de 53 kilometri.

Durata contractului de concesiune era de 30 de ani, din care 4 ani construcție și 26 de ani operare si întretinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare și construcție era de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanțare, suma urca la 8,45 miliarde euro, scris HotNews.

Anterior, statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța) – Aktor (Grecia), a renunțat la contract.

Acum, Consitrans este proiectantul Autostrăzii Ploiești – Brașov și a primit o prelungire de 500 de zile, până la 15 ianuarie 2025, pentru predarea studiului de fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. In 2028 poate se termina ciudatele centuri fara bretele de revenire in dn1.

    • Grindené ești bun doar de tăiat panglica la inaugurări, NU la semnat autostrăzi prin munți.

      Dar ce vorbesc – psd-ul nu e în stare nici de o amărâtă de autostradă la câmpie, până la Câmpina de exemplu.

      Toți care stăm în coloană începând de pe centura Ploieștiului, unde se termină A3 și până sus la Brașov îți urăm multă sănătate, știi tu… în frunce…

  2. la cati bani a furat PSDNLUDMR, o mica partea, daca chiar vroiau sa fie gosdpodari, o investeau in autostrada asta sa mearga la munte, si era facuta ..

    dar cand spui de inteligenta si harnicia PSDNLUDMR te uiti la autostrada asta unde stau ca sardinele la sf de saptamana si centura bucurestiului

  3. Lazarus spunea în Plenul Parlamentului European că România nu este lăsată să facă autostrăzi:)). Chipurile, UE nu ne lasă să facem autostrăzi. Asta e ultimul trend in materie de fake news anti UE Hai Grindene,nu zici și tu la fel? Hai că românii te vor crede, la cat de proști sunt

  4. Dacă era Regele Mihai în locul lui Iliescu, atunci aveam și autostrada București-Sinaia foarte repede.

  5. Daca nu era UE si războiul din Ucraina, nici atat cat au facut in astia 2 ani nu făceau. I au impins americanii de la spate. La cati bani a sifonat PSD ul, faceau 5 autostrazi, nu una.

    • Da. Foarte bun comentariul. Cred că americanii au făcut presiuni pentru construcțiia autostrăzilor. Vreți să fiți apărați? Faceți autostrăzi și reabilitați căile ferate pentru transportul de trupe și armament! Și pe post a spus Ben Hodges.

  6. Cum specialisti in autostrazi de la PSD se incurca in cateva tuneluri si poduri?!

  7. Hai Grindene, nu ne mai aburi degeaba pentru că toată lumea știe că cine se apucă de autostrada asta face pușcărie!

  8. Haaaa, iarăşi vor să manipuleze votantul cu vrăjeli de imagine inexistente CA SĂ FIE VOTAŢI, păi atuncea noi o să îi învăţăm pe votanţii lor CUM SĂ NU ÎI VOTEZE.

    Măi inteligenţilor dacă nu staţi bine cu logica strategică haideţi că vă învăţăm noi cum să aveţi strategic şi capra şi varza.
    Suntem sigur că mulţi vă daţi votul pentru că vi se dă de înţeles că vă pierdeţi anumite drepturi sau locuri de muncă sau alte amenlnţări, iar alţii pur şi simplu vă vindeţi votul că atâta de jos aţi ajuns încât aţi uitat cum să mai fiţi oameni.

    Vreţi să vă învăţăm cum să faceţi ca ei dar să fiţi şi cu sufletul în rai şi în acelaşi timp să le luaţi şi banii?………Păi este simplu măi, după ce vă fotografiaţi(filmaţi) votul luând dovadă care v-o cere ca să le demonstraţi că aţi votat cu ei nu trebuie decât să vă anulaţi votul şi să mai puneţi o ştampilă în plus şi pe alţii sau pe undeva(fără să vă filmaţi evident), şi aşa veţi avea şi dovada care v-o cere ei dar nici nu veţi vota cu ei că vă veţi anula votul.

    No fraierilor care vă vindeţi votul şi care v-am spus să ciocniţi un pahar şi pentru noi, acuma puteţi să vă vindeţi votul fără grijă că vă dăm chiar şi acceptul nostru logic, şi în acelaşi timp veţi putea merge şi la biserică cu sufletul împăcat, şi veţi avea şi bani să cinstiţi toată săptămâna cum le-aţi tras-o.
    Chiar toate trebuie să vă învăţăm noi, să nu uitaţi să mai ciocniţi încă un pahar pentru noi acuma că v-am făcut şi logici!

    Ce facem, ne facem si cu capra şi cu varza sau veţi sta numai capră ca de obicei, chiar nu vreţi să îi vedeţi şi voi capră, sigur nu vreţi?

  9. De data asta mi-a plăcut!

  10. Autostrada Bucuresti-Brasov era prioritatea nr.1 in orice perioada,punct.

  11. Costa foarte mult? Dar prostiile voastre din ultimii vreo 80 de ani din care ultimii 35 sunt revolutionari cat au costat?

  12. Este prea scumpa pentru un judet care nu prea iubeste PSD-ul…am inteles…autostrada nu, aeroport s-au opus cu anii…ce nu va mai place la Brasov dl. Grindeanu?