Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri nu acceptă prima variantă de cost a autostrăzii Ploiești-Brașov, de aprox. 8 miliarde de euro rezultată în urma simulării proiectantului Consitrans, a transmis miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu într-un interviu la Digi24. Grindeanu confirmă astfel, informațiile prezentate în exclusivitate de Economedia încă de la începutul lunii cu privire la costul foarte mare al Autostrăzii de pe Valea Prahovei și soluțiile propuse cu tuneluri pe o mare parte a traseului. Ministrul Transporturilor a prezentat și de această dată, date eronate privind durata Studiului de Fezabilitate menționând o perioadă de 5 ani, deși durata contractuală este de 30 de luni și alte 6 luni pentru proiectare ( detalii aici).
Grindeanu a explicat costul mare al Autostrăzii prin lungimea mare a tunelurilor : ,,Când am venit la Ministerul Transporturilor, situația era următoarea : atribuită licitația pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic, durata undeva la 5 ani. Există discuții cu firma de proiectare (n.r Consitrans) despre trasee. Nu se poate și am transmis asta colegilor de la CNAIR să venim cu variante de 8 miliarde de euro pe o sută și ceva de kilometri de autostradă dacă s-ar merge pe mai mult de o jumătate din traseu cu varianta de tuneluri. E o zonă turistică dezvoltată, trebuie să ținem cont de specificul fiecărei localități, dar tocmai din acest motiv suntem în discuții. Sigur că am o nemulțumire personală legată de durata contractului, dar este un contract atribuit.” a explicat Grindeanu.
De unde pot fi tăiate costuri
Citește integral pe economedia.ro