G4Media.ro

Grecia se pregăteşte pentru un sezon turistic apropiat de nivelul de dinaintea…

sursa foto: Wikipedia

Grecia se pregăteşte pentru un sezon turistic apropiat de nivelul de dinaintea pandemiei / Oficial grec: Are loc o adevărată întrecere între companiile aeriene pentru sloturi de aterizare pe aeroporturile greceşti

Grecia se pregăteşte pentru un sezon turistic apropiat de nivelul de dinaintea pandemiei în contextul în care companiile aeriene introduc noi zboruri, iar populaţia care vrea să călătorească ignoră inflaţia şi alţi factori descurajatori, transmite Bloomberg, citată de Rador.

Cererea este puternic în Marea Britanie şi Germania, cele mai mari pieţe de vizitatori pentru Grecia, în timp ce ţările nordice vor produce la rândul lor un trafic semnificativ, a declarat ministrul elen al Turismului, Vasilis Kikilias. Potrivit acestuia, companiile aeriene British Airways, Ryanair Holdings Plc, EasyJet Plc şi Jet2 Plc vor să efectueze mai multe zboruri în acest an decât în 2019, iar Air France şi subsidiara sa, Transavia, au anunţat o prezenţă solidă.

În plus, există şi un influx de călători care vin de la distanţe mari, în condiţiile în care cele trei mari companii aeriene americane aduc în fiecare săptămână aproximativ 3.000 de persoane din Atlanta, Chicago, Boston, New York, Philadelphia şi Washington, iar o mare parte dintre aceştia se urcă pe navele de croazieră din Grecia.

Zborurile directe din Canada vor începe pe data de 2 aprilie, în timp ce numărul vizitatorilor din Australia ar urma să atingă un nivel-record, graţie faptului că transportatorul aerian Qatar Airways vrea să opereze zboruri spre insulele greceşti, precum Mykonos şi Santorini.

„Are loc o adevărată întrecere între companiile aeriene pentru sloturi de aterizare pe aeroporturile greceşti, atât în cazul insulelor, cât şi pentru Atena”, a spus Vasilis Kikilias.

După ce în 2020 pandemia de COVID-19 a paralizat călătoriile în întreaga lume, sectorul turismului din Grecia a cunoscut cel mai slab an din istorie, cu doar şapte milioane de vizitatori care au adus venituri de patru miliarde de euro. Această industrie, care este responsabilă pentru o cincime din Produsul Intern Brut al Greciei şi un procent similar din locurile de muncă, a început să îşi revină anul trecut, astfel că veniturile au urcat la 10,5 miliarde de euro, cu mult sub recordul istoric din 2019, când veniturile din turism ale Greciei au depăşit 18 miliarde de euro, aduse de cei 13 milioane de vizitatori.

În estimările publicate chiar înainte de invadarea Ucrainei de către Rusia, guvernul de la Atena a prognozat că, în 2022, veniturile din turism se vor apropia la 80% din nivelul-record atins în 2019.

Chiar dacă vânzarea de noi pachete turistice a stagnat imediat după invazia din Ucraina, nu au existat decât foarte puţine anulări, altele decât cele din partea clienţilor ruşi care reprezintă un număr mic de vizitatori, iar pentru perioada începând din aprilie, rezervările încep să ia avânt, susţine Kikilias.

De asemenea, guvernul de la Atena speră că sezonul turistic 2022 îl va ajuta să facă progrese cu eforturile sale de creştere a sumelor cheltuite de către vizitatori, a adăugat ministrul elen al Turismului, după ce anul trecut cifra medie a crescut până la 600 de euro, de la 530 de euro.

„Strategia noastră nu mai pune accent pe numărul de vizitatori, ci pe trecerea la un produs turistic de o calitate mai mare care va aduce mai multe venituri”, a subliniat oficialul.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...