G4Media.ro

Ghid pentru angajatori și salariați pentru revenirea la serviciu, publicat de Ministerul…

Ghid pentru angajatori și salariați pentru revenirea la serviciu, publicat de Ministerul Muncii: verificarea temperaturii, program decalat, culoare speciale de circulație, dezinfecția suprafețelor de lucru, munca la distanță unde este posibil (document)

Ministerul Muncii a publicat un ghid pentru angajatori și salariați pentru revenirea la serviciu, între măsurile necesare fiind verificarea temperaturii angajaților, program de lucru decalat, culoare speciale de circulație în interiorul firmelor, dezinfecția suprafețelor de lucru, munca la distanță acolo unde este posibil.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale a publicat Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă. Ordinul comun este semnat de ministrul Muncii, Violeta Alexandru și de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Documentul stabilește măsurile pe care toți angajatorii din sectorul public și din privat trebuie să le implementeze pe durata stării de alertă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS Cov-2.

În completarea ordinului comun care a fost publicat în Monitorul Oficial, a fost elaborat și un Ghid pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori.

Între măsurile prevăzute în ghid se regăsesc:

– menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice;

– menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu ap ă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați, ori de câte ori este nevoie;

– evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate;

– menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut ( în plica cotului sau în servețel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință).

Obligațiile angajatorilor:

  • afișează, la intrare și în cele mai vizibile locuri din unitate, regulile de conduită obligatorie pentru angajați și pentru toate persoanele care intră în spațiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea
    îmbolnăvirilor cu coronavirusul SARS CoV – 2;
  • informează angajații, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare și de răspândire a virusului, la măsurile de protecție și la regulile de distanțare socială care se aplică în cadrul unității, precum și cu privire la regulile pentru gestionarea situațiilor în care angajații sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronaviru sul SARS CoV – 2;
  • poate asigura echipamente individuale specifice de protecție împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2 (mască de protecție, mănuși) prin consultare cu responsabilul cu SSM, în funcție de specificul activității;
  • în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru, angajatorul poate individualiza programul de lucru al angajaților, astfel încât între aceștia să se asigure existența unui interval de minimum o oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranșe de cel puţin 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru (măsura are în vedere inclusiv spațiile de lucru cu mai mult de 50 de angajați, indiferent dacă salariații aparțin unor angajatori diferiți, fără a afecta durata programului normal de lucru);
  • dezinfectează, utilizând substanțe aprobate pentru combaterea coronavirusul SARS Cov – 2, în mod regulat, spațiile comune și spațiile de lucru din instituție (minimum o dată pe săptămână și de câte ori este necesar);
  • achiziționează instrumente de verificare a temperaturii pentru triajul angajaților la începerea programului de lucru și de câte ori este necesar pe parcursul programului;
  • desemnează un responsabil pentru triajul observațional și verificarea temperaturii la intrarea în incintă;
  • asigură culoare speciale de circulație pentru angajați, în vederea evitării aglomerației în interiorul clădirii;
  • stabilește consultări cu reprezentanții angajaților cu responsabilități specifice în domeniul securității și sănătății în muncă și, după caz, cu membrii Comitetului de Securitate și Sănătate în Muncă;
  • asigură comunicarea permanentă cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a monitoriza starea de sănătate a angajaților, astfel încât aceștia să poată beneficia de măsuri preventive prevăzute la nivel național pentru combaterea răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2;
  • dezinfectează, regulat, balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate;
  • separă circuitele de intrare de cele de ieșire de la sediul companiei/instituției, acolo unde este posibil;
  • se asigură că, în sediul unității, furnizorii externi, companiile externe, subcontractanții, persoanele care intră în sediu/publicul/beneficiarii serviciilor prestate/clienții respectă măsurile de protecție stabilite de acesta;
  • asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței de minimum 1,5 metri între angajați;
  • asigură continuarea activității profesionale la distanță, de câte ori este posibil;
  • asigură organizarea reîntoarcerii la locul de muncă etapizat, în funcție de caracteristicile epidemiologice locale;
  • poate crea spații special amenajate pentru angajații care aparțin grupurilor vulnerabile (persoane cu boli cronice, persoane cu vârstă peste 65 ani);
  • amenajează spațiul de lucru (birouri), astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați, prin stabilirea unui număr fix de persoane care pot lucra în aceeași încăpere și montarea, acolo unde este posibil, a unor separatoare de plastic între birouri;
  • amplasează dozatoare cu soluții dezinfectante la intrarea în unitate, precum și în fiecare sector al locului de muncă;
  • limitează deplasările în afara companiei/instituției, atunci când acestea nu sunt esențiale;
  • pune la dispoziția angajaților produse de igienă personală (săpun, dezinfectant pentru mâini, etc.) și produse pentru dezinfectarea suprafețelor.

Obligațiile angajaților:

  • respectă toate instrucțiunile prevăzute în planul de prevenire și protecție și instrucțiunile proprii de securitate și sănătate în muncă întocmite de către angajator pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2;
  • poartă echipament de protecție la locul de muncă;
  • respectă regulile de igienă;
  • evită spațiile comune;
  • dezinfectează, periodic, suprafețele și obiectele pe care le atinge (birou, tastatură, telefon fix, imprimantă);
  • în cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajații își desfășoară activitatea sub coordonarea angajatorului și în conformitate cu pregătirea și instruirea lor, precum şi cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, în condiții de siguranță;
  • anunță imediat angajatorul dacă prezintă, la începutul sau în timpul programului de lucru, simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV- 2 (tuse, strănut, rinoree, dificultăți respiratorii, febră, stare generală alterată);
  • RĂMÂNE ACASĂ dacă, înaintea începerii programului de lucru, prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV- 2 !

Cele două documente pot fi consultate aici

Sursa: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Ba voi sunteți nebuni? Ce-i aia termoscanare? Am înțeles că la Lidl mâine o sa_mi ia temperatura? Asta este fascism curat,încalcă o sută de legi:non discriminare, protecția datelor cu caracter personal, protecția consumatorului etc. Și cine îmi face mie procedurile astea medicale? Milițienii,paznicii,casierițele,femeile de servici hotărască dacă eu sunt bolnav sau nu? Ba,cu asta numai doctorii se pot ocupa și totul trebuie sa fie confidențial? Daca depășesc 38 de grade ce_o să-mi facă?Mă arată cu degetul și mă scot pe ușă afară? Mă arestează daca am 39_40?

    • Eu zic să îți dai mama în judecată repede că îți lua temperatura când erai copil, că sigur nu avea dreptul. Si, la cum îi gândește plodu’, sigur nu avea abilitatea și know-how-ul necesar. Temperatura ta nu este dată cu caracter personal, iar termoscanarea nu e procedură medicală. Revino-ți din delir.

    • Putin calm. Se refera doar la angajati. E o masura de protectie a muncii, astfel incat un angajat bolnav (care ar putea sa nici nu stie ca e) sa nu ii imbolnaveasca si pe ceilalti. Daca lumea nu se poate intoarce in conditii de siguranta la munca, sau chiar daca are doar perceptia aceasta, economia va suferi si mai mult. Sanatatea e mai importanta decat banii, dar fara bani nu e sustenabila nici sanatatea pe termen lung.

    • Da. O să te trimită acasă și o să te arate și cu degetul. Peste 37.5 grade nu trebuie să ieși din casă. Ești bolnav și îi îmbolnăvești și pa alții.

  2. Nici o grija, te vor suce la un spital si o sa ai o camasa dinaia speciala, cu maneci lungi terminate cu șireturi. …

  3. Termoscanarea este procedură medicala , rezultatele ei sunt confidențiale iar interpretarea acestora aparține exclusiv medicului. Conform legislației actuale nimeni în afară de medici n-are ce se amesteca.
    Azi, mâine vom avea diverse comitete politice care vor hotărî cine are drept de circulație.

  4. Au ajuns la putere o gașcă de proști… Orban, Tătaru, Vela și Tartorul Iohanis.
    Așa ceva numai în filmele cu proști mai poți vedea.
    Teromscanare ? Mă proștilor… dar dacă temperatura la frunte e sub 37 de grade, dar în cur e de 38 de grade ? Sunt sau nu infectat ?
    Mai bine scanați pe toți în cur… că e mai precisă temperatura.