G4Media.ro

Frontiera de la Siret, asaltată de volumul uriaș de mărfuri ucrainene. ”Nu…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Frontiera de la Siret, asaltată de volumul uriaș de mărfuri ucrainene. ”Nu știm cât va rezista infrastructura care nu e proiectată pentru așa ceva”

Tranzitul unui volum uriaș de mărfuri din Ucraina pune presiune pe puținele puncte de trecere a frontierei cu țara vecină, dar și pe infrastructura de la noi, relatează Europa FM.

Dornești, o mică localitate din județul Suceava, s-a transformat peste noapte într-un nod de importanță vitală pentru bunurile care vin din Ucraina și pleacă spre portul Constanța sau spre alte destinații. Depozitele sunt pline, iar mărfurile continuă să vină din Ucraina, atât cu tirurile, cât și pe calea ferată.

Traficul feroviar prin Dornești a crescut chiar și de zece ori, în timp ce comisionarii vamali au fost nevoiți să angajeze personal suplimentar. Adrian Frunză este comisionar vamal în Dornești de mai bine de 15 ani și spune că o astfel de activitate nu s-a înregistrat niciodată.

„De o lună și ceva a crescut traficul foarte mult, este foarte mult de lucru și nu știm cât va rezista infrastructura care nu e proiectată pentru așa ceva. Ce pleca pe Odessa vine pe aici, prin Siret și Dornești, și se stă foarte mult la rând. De aici, zilnic pleacă între 4 și 6 trenuri de cereale, cu vagoane care sunt trecute la Vadu Siret în vagoane românești, altele descărcate acolo, în Ucraina. Ca număr de tiruri sunt minim 20 în decurs de 12 de ore, iar mare parte pleacă în port în Constanța, dar sunt și altele care descarcă aici, în zonă, inclusiv sâmbăta și duminica. Infrastructura feroviară nu va face față, iar noi cei care lucrăm în Dornești suntem acum aproape la capacitate maximă, iar ca să găsești un loc liber este foarte, foarte greu. Am angajat oameni, cumpărăm utilaje și ne pliem după situație. Va începe transvazarea de motorină și vor veni minim 4 trenuri pe zi, din Constanța spre Ucraina”.

Pentru că volumul de marfă care vine din țara vecină este foarte mare, în partea ucraineană a Punctului de Trecere a Frontierei Siret sunt cozi imense, ceea ce înseamnă că se așteaptă zile întregi pentru a intra în România.

Alexei, șofer tir din Ucraina: „Vin din Ucraina, de la Ternopil, și am stat 10 zile la rând să intru în România. Aduc cereale din Ucraina și le duc la Verești. Sunt foarte multe mașini și asta e singură vamă, dar ar trebuie deschise mai multe puncte de trecere”.

Previziunile arată că volumul de mărfuri care va veni din Ucraina va crește, motiv pentru care autoritățile se gândesc să deschidă noi puncte de trecere a frontierei pentru traficul auto, dar fără a fi avansate și date exacte în acest sens.

sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. O tara bine administrata de mult profita de situatie,dar la noi cum sunt toti functionarii angajati pe pile,cam greu cu planificatia.

  2. Si cei de la USR (Ciolos, Drula, etc) care s-au perindat si ei pe la guvernare.

  3. Oricat de proati au foat useristii in lunile alea nu poti sa ii bagi in aceasi oala.

  4. OK, ne plangem, la asta ne pricepem. Dar ceva constructiv facem? Guvernul, se aude?…

  5. Ciolos a fost prim-ministru aproximativ un an.

  6. @usr, vrei sa ne zici ca Cioloși putea face ceva ca și prim ministru fără Parlament și cu caracatiță securiști comunista împrăștiat a ij toate structurile statului!?

    Mâncați-at csncruo copii, PSDistule!

  7. O sa reabilitam infrastructura prin PNNR o sa fie pregatita pentru traficul de biciclete si carute… ca atat ne duce mintea…

  8. Chiar credeți că oamenii politici au timp de așa ceva? Dacă nu le iese ceva ai doare in cot

  9. Taxa de 10x pentru tot ce nu are numere romanesti, asa cum fac toti prin Europa.

  10. Mie asta imi spune ca e de facut bani la greu pe termen scurt si mediu . Hei guvernul????20 de tiruri la 12 ore si 4 trenuri pe zi doar ? Printr-un intreg punct vamal??? Se pot construi rapid depozite adhoc se pot muta oameni ,etc. Profitati de situatie sau va aparea un gigant vestic de logistica care va administra si va face toti banii. Cum Doamne nu profitam de asta…

  11. Scris-a presa despre trecerea de la Rcovat: sosea e, cladiri sunt. Da’ cica nu e personal. Daca deschideau doar pentru autoturisme si autocare, ar fi mai mult loc pentru transportul de marfa pe la Siret.

  12. Cum, de 32 de ani nu avem autostrazi? USR e de vina!!! Doar au fost 8 luni la guvernare!!!

  13. Adica infrastructura a fost facuta pentru biciclete si carute?