G4Media.ro

Flash-mob Greenpeace în fața Primăriei București pentru mai multe piste de biciclete

Flash-mob Greenpeace în fața Primăriei București pentru mai multe piste de biciclete

14 activiști Greenpeace România au protestat marți în fața Primăriei Municipiului București într-un flash mob prin care au cerut creșterea numărului de piste de biciclete, ca alternativă la soluțiile de transport actuale. Activiștii au derulat pe șosea timp de câteva momente un covor roșu similar cu benzile unice pentru bicicliști și au arborat bannere anti-poluare.

Protestul are loc în contextul în care Bucureștiul este una dintre cele mai poluate capitale europene. Tot marți, Primăria București a anunțat intrarea în trafic a primelor 8 din cele 130 de autobuze hibrid Mercedes achiziționate din fonduri europene.

Acțiunea vine și în urma analizei Greenpeace a raportului “Calitatea aerului în România în anul 2019”, publicat de Ministerul Mediului, prin Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM), în aprilie 2020.

Conform evaluării Greenpeace România, în București și în țară sunt în continuare depășiri ale limitelor de poluare la praf și noxe care pun sănătatea publică în pericol. În lipsa unor măsuri urgente la nivel local, România riscă și amenzi uriașe din partea Comisiei Europene, care a câștigat procesul cu România la Curtea Europeană de Justiție (CJUE) referitoare la poluarea din București și alte mari orașe.

Una dintre concluziile analizei Greenpeace este că, deși în anul 2019 s-a înregistrat o ușoară îmbunătățire a calității aerului comparativ cu 2018, Reţeaua Naţională de Monitorizare a Calităţii Aerului (RNMCA) are foarte multe defecțiuni. Conform datelor oficiale, în 2019, au fost întreruperi extrem de mari în captarea datelor privind poluarea aerului, nu s-au monitorizat corespunzător anumiți poluanți periculoși precum praful fin (PM 2.5) și dioxidul de azot (NO2), iar unele stații oficiale sunt amplasate în locuri irelevante. Astfel, concluzia că aerul a fost mai curat în 2019 decât în 2018 nu poate fi bazată pe date concludente.

“În Bucureștiul anului 2020 avem aceleași 1400 de autobuze diesel, zero restricții pentru trafic și zero autobuze electrice pe străzi. O veste bună sunt cele 100 de autobuze electrice aflate încă în stadiul de licitație. Din păcate, tot în Bucureștiul anului 2020 există doar 6 km de piste de biciclete omologate, deși prin Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) se promiteau crearea a 30 de km de piste până în 2018, și a 100 de km până la finalul lui 2019. Cu siguranță mersul cu bicicleta ar fi o parte din soluția reducerii traficului, însă ne lipsește infrastructura” a declarat Alin Tănase, coordonator campanie Climă și Transport Durabil la Greenpeace România, potrivit unui comunicat de presă.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Astia care propun piste de bicicleta fara numar in Bucuresti, nu-i cunosc cu adevarat pe bucuresteni. Mai luam niste benzi de circulatie ca sa facem piste pentru o mana de biciclisti. Bucurestenii sunt comozi si n-o sa se duca cu bicicleta la job sau la cumparaturi. Da, se mai duc in week-end sa mai faca miscare, dar in nici un caz n-o sa inlocuiasca masina personala.

    • Cum vrei să înlocuiască mașina personală cu bicicleta dacă multora le e frică să pedaleze in trafic? Dacă oferi o metodă mai sigură, mulți vor alege în mod sigur bicicleta. S-a întâmplat asta în toate orașele care acum sunt pline de piste și de bicicliști, nu s-ar reinventa la noi roata… Fii sigur că vor fi destui bicicliști care să folosească bicicleta ca mijloc de transport, și nu doar de agrement (deja sunt, dar nu vrei să-i vezi).

  2. Greenpiss romania, un oengheu obscur plin de piaristi, absolventi filosofie, istorie si alte stiinte exacte, oengheu bun doar pentru sifonuri.

  3. Firea da cu pensula pe strada si pe trotuar si zice ca a facut piste de biciclisti.
    In parcuri trebuie sa fii atent cu nebunii care nu inteleg ca aleea e comuna si merg cu viteza mare.
    Trotinetele le-au interzis pe trotuar, desi biciclistii au voie si chiar merg cu orice viteza.
    Dar nici nu poti sa mergi cu trotineta, care prin legea UE sunt limitate al 24-25km/h, printre masini si nici printre biciclisti. Viteza medie la biciclisti in Olanda e 27Kh/h !!

  4. o stire neimportanta despre 14 oameni fara ocupatie.

  5. Macar bucureștenii au trotoare, chiar mai au? In Brașov, oraș turistic chipurile, trotoarele au devenit parcări. Pistele de bicicleta sunt o glumă proasta. Nu as da vina doar pe autorități. Când pentru un apartament sunt necesare peste 2-3 locuri de parcare (soțul, nevasta, plodul toti cu mașina) e lesne de înțeles unde au dispărut trotoarele.

    • „Trotuare.” Brasovul nu e singurul oras in care trotuarele sunt confiscate de masini. De fapt, asta se intampla in mai toate orasele. Avem o lege care spune clar ca masinile trebui sa lase macar un metru pentru trotuat daca parcheaza pe acesta. N-o respecta nimeni si politistii se fac ca ploua. Msini sunt multe in Romania si asta din 2 motive principale. Primul motiv e faptul ca multi inca mai au sechele de pe vremea comunismului cand mai nimeni nu avea masina personala si incearca sa recupereze. Al doilea motiv e ca oricine isi permite o bomba la mana a treia, a patra adusa din afara. Peste tot vezi tartani care nu au dupa ce bea apa, dar care conduc bombe euro 2, euro 3 pe care au dat 500-1000 de euro.

    • Nu opreste nimeni primaria sa faca parcari. Ei nu fac si opresc si privatii care vor sa faca parcari. Singura capitala din UE fara parcari construite. De pe vremea lu’ Udrea se fura bani cu dungi pe asfalt. Zero munca, 100% profit.

  6. Sa stie si cei 15 de la Greenpis ca poluarea este, in principal, de la fermele de animale (emisia de metan) si apoi de la masini (emisie de CO2). Adica au gresit locul unde trebuie protestat.

  7. Si unde vor astia piste ptr biciclete?
    Sa defiintam trotuarele si sa silim pietinii sa mearga pe carosabil? Pai nu ar fi mai bine ca biciclistii sa se intoarca pe carosabil? Ca in definitv si bicileta este vechicol!

    Sau .. da juma din carosabil il facem piste ptr bicilcisti.
    Duopa 3 luni numaram cati biciclisti mai sunt prin oras …. (caci ce credti ca le-ar face aia care s-ar treezi ca nu mai pot circula cu masina prin oras? )

  8. Ma si interesa parerea salariatilor lui tata Gica S o r o s.