Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Fenomenul „marea demisie” la nivel global va continua în următorul an cu o presiune și mai mare pe creșterea salariilor. Dintre angajații din România, 40% intenționează să ceară o majorare salarială în următorul an, iar 16% vor să-și schimbe angajatorul, potrivit rezultatelor pentru România ale sondajului global Workforce Hopes and Fears, realizat de PwC și publicat pe 24 mai, în cadrul forumului economic de la Davos. Comparativ, la nivel global, mai mulți angajați (19%) vor să schimbe angajatorul și 35% vor să solicite creșterea salariului în următoarele 12 luni.
Potrivit sondajului, doar 13% dintre angajații români sunt „foarte de acord” cu afirmația că sunt corect plătiți și 26% sunt moderat de acord. Procentele sunt similare cu cele de la nivel global, de 19% și, respectiv, 23%. De asemenea, un sfert dintre angajații români și aceeași pondere la nivel global sunt foarte de acord cu afirmația că actualul loc de muncă îi împlinește personal.
„Încrederea și atașamentul angajaților față de angajatori s-au deteriorat în ultimii doi ani, pe fondul pandemiei care a impus restricții și a redus spre zero interacțiunea directă, personală pentru bună perioadă de timp. În România, doar 1 din 5 angajați este foarte mulțumit în prezent (21%) de actualul loc de muncă, iar la nivel global au această părere 28% dintre respondenți. Desigur, recompensa financiară rămâne cea mai importantă, atunci când angajaților li se cere să arate care sunt principalele lor motivații. Totuși, împlinirea personală prin muncă este menționată la mică distanță de salariu, ceea ce ne face să credem că schimbările dramatice din ultimii doi ani și-au pus amprenta asupra întregului mod de a lucra, diminuând angajamentul și satisfacția față de muncă. Incertitudinea sanitară, socială, mai nou provocările economice, în special inflația, războiul au amplificat anxietatea și epuizarea (starea de ”burn out”)”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Citește integral pe economedia.ro