G4Media.ro

Fabrica Dacia repornește motoarele peste o săptămână: Producția se va relua pe…

Fabrica Dacia repornește motoarele peste o săptămână: Producția se va relua pe 21 aprilie pe bază de voluntariat în prima fază / Din data de 4 mai toți cei 15.000 de salariați se vor întoarce la munca

Din 19 martie 2020, producția fabricii Dacia din România a fost oprită. Salariații, trimiși în șomaj parțial, primeau 85% din salariul net. „Producția va reporni treptat, pe bază de voluntariat” începând din 21 aprilie și va crește până pe 4 mai, când totalul celor 15.000 de salariați se va întoarce la muncă, a arătat Dacia într-un comunicat transmis AFP, citat de Journal Auto.

Fabrica de la Pitești a asigurat, numai ea, în 2018, 2,7% din PIB-ul României, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro. În 2018, a produs 335.261 vehicule (Sandero, Logan, Logan MCV și Duster) din care 90% au fost exportate.

Această fabrică alimentează și alte fabrici din lume, deoarece a produs, tot în 2018, 561.192 motoare, 440.339 cutii de viteze, 409.093 punți față și a topit 27.442 tone de aluminiu în turnatoria sa pentru a produce piese.
“Au fost luate toate măsurile sanitare cerute” pentru a permite redeschiderea fabricii fără riscuri, “în acord cu partenerii sociali”, a subliniat grupul.

Întoarcerea la lucru “reprezintă un simbol, o decizie așteptată” de toată industria românească, a declarat pentru AFP șeful sindicatului, Nicolae Pavelescu. Înaintea începutului pandemiei, 1.400 de vehicule ieșeau în fiecare zi de pe liniile de producție. Dar această cifră va scădea mult în următoarele săptămâni, cererea rămânând scăzută pe piața internă ca și pe cea internatională.

România, unul din membrii cei mai săraci ai Uniunii Europene, are 19 milioane de locuitori și a înregistrat, joi, 9 aprilie, 5.200 de cazuri de contaminare și 229 de decese având legătură cu Covid-19. Potrivit prim-ministrului, Ludovic Orban, o treime din economia țării a fost deja afectată direct de criza coronavirusului. Un million de persoane sunt în prezent în șomaj cu un cost de 1,4 miliarde de euro suportați de angajatori, care trebuie despăgubiți de guvern.

Sursa: Journalauto.com/ Rador/ Traducere: Gabriela Sîrbu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...