G4Media.ro

EXCLUSIV Aproape toate podurile și pasajele din București expertizate în 2023 sunt…

Foto: Grigore Popescu / Agerpres

EXCLUSIV Aproape toate podurile și pasajele din București expertizate în 2023 sunt în stare tehnică IV ”nesatisfăcătoare” pentru siguranța circulației, iar Pasajul Lujerului și Podul Băneasa sunt în faza critică. LISTA

18 poduri și 4 pasaje rutiere din București, din cele 24 expertizate în perioada decembrie 2022 – mai 2023, au primit calificativul ”nesatisfăcător”, stare tehnică IV și chiar V, de risc pentru siguranța circulației, arată o expertiză realizată de specialiști la cererea Primăriei București și consultată de G4Media.ro. Din lista construcțiilor de infrastructură rutieră evaluate de specialiști, doar un pod și un pasaj, din totalul celor 24, au primit calificativul „satisfăcător” circulației: Podul Lacul Tei, construit în 1988 și reparat în 2010, și Pasajul Pipera, realizat în 2012.

La cel mai mare grad de uzură cu indicativul V, cel ridicat din punct de vedere al pericolului, se încadrează Pasajul Lujerului și Podul Băneasa. La Pasajul Lujerului, construit în 1987, ultimele reparații capitale au avut loc în 2012, în timp ce Podul Băneasa, construit în 1936, ”intervenții” au fost realizate în 2005. Potrivit profesorului universitar de la Facultatea de construcții, Ionuţ Radu Răcănel, dacă gradul V, starea critică, este confirmată de alți experți, atunci aici se impun lucrări, ”în regim de urgență”.

„Sigur, sunt mai mulți pași, pentru că, în funcție de ce recomandă expertul, ar trebui să organizeze o comisie de inspecție care să analizeze dacă ceea ce a prevăzut expertul (stare tehnică V) este în regulă, iar dacă se constată că starea este critică, acolo ar trebui prevăzute, în regim de urgență, lucrări de punere în siguranță și apoi lucrări de reabilitare și de consolidare”, a declarat profesorul pentru G4media.ro.

În stare tehnică IV „nesatisfăcător” sunt 20 de poduri și pasaje din București din totalul de 24 experizate în 2023. Printre acestea se află Podul Ciurel, pe care circulă tramvaiul 41, podurile de pe cursul râului Dâmbovița: Cotroceni, Eroilor, Operă, Izvor, Mărășești, Timpuri Noi, Vitan sau, peste lacuri, podurile Floreasca, Bordei sau râul Colentina. Potrivit prof. ing. în construcții, la clasa IV nesatisfăcător se poate circula, dar trebuie prevăzute lucrări fie de reparații, fie de reabilitare sau de consolidare dacă este cazul.

Ca o comparație, la Planșeul Unirii/ pod Unirii, acolo unde vor începe lucrări de consolidare în 2025 cel mai probabil, după ce se va încheia proiectul tehnic (afirmația îi aparține primarului Sectorului 4 Daniel Băluță), expertiza din anul 2018 l-a încadrat în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător.

Dacă la 24 de poduri și pasaje din București s-a încheiat expertiza tehnică, la alte 4 pasaje mari din centrul Bucureștiului evaluarea se află în plină desfășurare. Expertiza specialiștilor contractați de Primăria Capitalei se derulează în prezent la Pasajul Victoriei, Pasajul Obor și Pasajul Muncii.

De remarcat că în evaluarea stării tehnice nu au intrat Podul Grant, Pasajul Basarab, care fac obiectul unor expertize/lucrări separate, și nici Podul Unirii/ Planșeul Unirii pentru care există expertiză grad IV nesatisfăcător și unde s-au demarat procedurile pentru consolidare.

Lista integrală a expertizei Primăriei generale a Capitalei:

Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător
Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător

Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător
Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător

*Expertiza s-a realizat la comanda Administrației Străzilor București, începând din decembrie 2022, și vizează verificările specialiștilor la 28 de poduri și pasaje dintr-un număr total de 34 de poduri construite de-a lungul a aproape un secol în București, între anii 1936-2015.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. 30 ani FSN PDSR PSD și alte prescurtări inutile ….rezultat o Românie eșuată dar educată * :))