Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Etichetarea cu sistemul Nutri-score pentru alimente este cunoscută în prezent de 9 din 10 francezi și mai mult de jumătate dintre ei și-au schimbat cel puțin unul dintre obiceiurile de cumpărare datorită acestuia, scrie TF1. În plus, tot mai multe sectoare adoptă și ele acest sistem de evaluare, care să îi ajute pe consumatori să aleagă produse mai puțin dăunătoare pentru sănătate sau pentru planetă.
De exemplu, în perioada premergătoare Crăciunului, King Jouet a propus o scală de evaluare a „gradului de eco-responsabilitate” al produselor sale. Retailerul de jucării a conceput un „scor al jucăriilor” cu ajutorul Ecomaison, organizația ecologică aprobată de guvern pentru sortarea și reciclarea obiectelor și materialelor de uz casnic.
În primăvara anului trecut, Leroy Merlin, principalul lanț de magazine de bricolaj din Franța, a lansat, de asemenea, Indexul casei, un indice care reflectă impactul social și de mediu al produselor sale. De asemenea, se vorbește despre generalizarea eco-score-ului în sectorul textil, mai mulți comercianți francezi adoptând deja această abordare. Decathlon, de exemplu, acordă un rating de mediu pentru două treimi din produsele sale, în timp ce Okaïdi face același lucru pentru aproximativ o sută de produse.
Citește integral pe economedia.ro