G4Media.ro

Ecologia, încă un pas înapoi în UE: Noul standard Euro 7 pentru…

Foto: Inquam Photos/ Adel Al-Haddad

Ecologia, încă un pas înapoi în UE: Noul standard Euro 7 pentru vehicule, aproape la fel ca Euro 6. Doar autobuzele și camioanele trebuie să aibă emisii poluante mai mici

Consiliul UE (care reunește reprezentanții statelor membre) și Parlamentul European au ajuns luni la un acord cu privire la Euro 7, regulamentul privind omologarea autovehiculelor și a motoarelor, potrivit unui comunicat. Deși propunerea inițială viza scăderea accelerată a emisiilor poluante pentru mașini, negocierile dure au dus practic la păstrarea nivelului de emisii actual, de la Euro 6.

Organizațiile de mediu au cerut constant reguli mai dure pentru vehiculele rutiere, dar cerințele au fost temperate de mediul de afaceri și politicieni, care au indicat că aceste reguli tot mai dure erodează competitivitatea economiei și riscă mii de locuri de muncă.

Astfel, acordul provizoriu va menține limitele de emisii Euro 6 pentru autoturisme și camionete, dar va reduce limitele de emisii pentru autobuze și camioane. De asemenea, acesta introduce limite pentru particulele emise de frâne (în special la vehiculele electrice) și cerințe privind durata de viață.

Când va intra în vigoare Euro 7:
– 30 de luni pentru noile tipuri de autoturisme și camionete și 42 de luni pentru vehiculele noi din această categorie.
– 48 de luni pentru noile tipuri de autobuze, camioane și remorci și 60 de luni pentru vehiculele noi din această categorie.
– 30 de luni pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate care urmează să fie montate pe autoturisme și camionete.

Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile de particule provenite de la pneuri și din frânare. De asemenea, stabilește limite pentru durabilitatea bateriilor.

Acordul provizoriu menține limitele existente ale emisiilor de gaze de eșapament Euro 6 pentru autoturisme și camionete. Cu toate acestea, acordul limitează emisiile de particule solide cu un diametru începând de la 10 nm (PN10), în loc de 23 nm ca în Euro 6.

În cazul autobuzelor și camioanelor de mare tonaj, acordul stabilește limite mai stricte pentru diverși poluanți, inclusiv pentru poluanți care nu erau reglementați în Euro VI, cum ar fi oxidul de azot (N2O).

Limitele pentru emisiile la frânare: textul include, pentru autoturisme și camionete, o limită specifică de 3 mg/km în ciclul standard de conducere pentru vehiculele pur electrice și de 7 mg/km pentru toate celelalte propulsoare. Limitele specifice pentru camionetele grele sunt incluse în acord, și anume 5 mg/km pentru vehiculele pur electrice și 11 mg/km pentru celelalte sisteme de propulsie.

Colegislatorii au introdus cerințe mai stricte privind durata de viață pentru toate vehiculele, atât în ceea ce privește kilometrajul, cât și durata de viață; aceasta ajunge acum la 200 000 km sau 10 ani pentru autoturisme și camionete.

Etapele următoare: Acordul provizoriu la care s-a ajuns cu Parlamentul European trebuie acum să fie aprobat și adoptat în mod oficial de ambele instituții.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Este mai degraba o ajustare la realitatea tehnica, economica dar mai ales politica pentru ca sunt alegeri la anul si au intins cam mult coarda.

  2. Cei care au facut chimie inteleg ca motorina nu va dispare decat daca brusc vom renunta la petrol. Prin procesul de distilare fractionata a petrolului se obtine white spirit, benzina usoara, benzina, motorina, kerosen, pacura, bitum, gudron. Adica : daca vrem benzina ce facem cu restul fractiilor caci oricum ne trebuie bitum ??