Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
,,Una din primele măsuri pe care le voi lua, imediat ce vine bugetul şi o să vină destul de repede ca toţi românii să vadă cum merg şantierele din România. Să vadă, nu doar Grindeanu sau eu ştiu, secretarii de stat. Se poate face simplu cu tehnica actuală, cu drone care să transmită LIVE pe site-ul Ministerului tot ce se întâmplă pe şantierele din România.” promitea în urmă cu șase luni, la audierile din Parlament, Sorin Grindeanu, atunci ministru desemnat al Transporturilor. Promisiunea din 24 noiembrie 2021 a rămas, însă, neonorată, transmisiile live de pe marile șantiere de autostrăzi și căi ferate fiind ocazionale, la inaugurări sau prin intermediul unor secretari de stat care verifică lucrările și în special atunci când sunt operațiuni mai dificile și spectaculoase cum ar fi montarea tablierului metalic la Podul peste Dunăre de la Brăila. Transparența și monitorizarea șantierelor în timp real promise de Grindeanu au rămas așadar, pe hârtie, fie pe site-ul CNAIR unde, cel puțin lunar se actualizează stadiul fizic de execuție sau prin informările publicate pe pagina de Facebook, dar nici vorbă despre informări consistente din care să reiasă evoluția șantierului într-o anumită perioadă de timp, în sensul promis de ministru. CESTRIN, Centrul de Studii Tehnice Rutiere al CNAIR deține drone performante, dar utilizate de regulă, pentru uz intern.
Ceea ce ar fi trebuit să facă Ministerul Transporturilor prin CNAIR sau CFR Infrastructură, reușesc mult mai bine asociațiile civice sau pasionații de infrastructură care monitorizează șantierele din țară. Astfel, prin intermediul filmărilor din dronă pe care le realizează publicul larg și presa pot prezenta evaluări ale lucrărilor și rezumate tip timelapse pentru ultimele luni.
Autostrada spre Moldova, camere web obligatorii în caietul de sarcini
Citește integral pe economedia.ro