G4Media.ro

Profesorul Doru Căstăian, despre închiderea tuturor școlilor din țară: Și din punctul…

Profesorul Doru Căstăian, despre închiderea tuturor școlilor din țară: Și din punctul meu de vedere ceva trebuia făcut. Dar nu înțeleg de ce decizia este atât de otova

“Și din punctul meu de vedere ceva trebuia făcut. Nu se putea continua strict în felul ăsta, pentru că, după cum mă temeam că se va întâmpla, am ajuns în punctul în care numărul de infectări este foarte foarte mare”, a declarat pentru Edupedu.ro profesorul Doru Căstăian. Acesta a precizat că nu înțelege, însă, de ce decizia este uniformă pentru toate clasele. “Dacă datele pe care le am eu și studiile pe care le cunosc eu sunt corecte, ele ar fi putut să fundamenteze niște decizii mai nuanțate”, a precizat Căstăian.

Profesor de Filosofie la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați, unde le predă copiilor începând cu clasa a V-a și până la clasa a XII-a, Doru Căstăian a afirmat pentru Edupedu.ro că “în cazul elevilor mari – și eu spun de la a IX-a la XII-a, unde avem date destul de clare că există vectori de infectare, că transmit cam în aceeași măsură cu adulții și că se pot adapta destul de bine la învățământ în online – cred că se justifica trecerea în online”.

“O mare problemă, din punctul meu de vedere, e faptul că noi nu am avut în perioada asta nicio imagine clară, fundamentată pe date, cu privire la cât de mare e transmiterea în școli. S-a vorbit despre faptul că în general sunt puține cazuri detectate în școli, dar fie voit, fie din neputință politică, eforturile au fost îndreptate spre negăsirea lor. Noi am fost în situații de elevi cu părinți confirmați cu COVID, unii cu internare, și elevii au fost trimiși să stea acasă și să sune la DSP [Direcția de Sănătate Publică – N.Red.] numai în caz de simptome grave, deși fuseseră în contact. M-aș bucura să știu că școlile nu sunt vector, pentru că mie mi-a făcut mult mai bine întoarcerea la școală, m-a scos din anxietăți și probleme. Așa cum spunea o colegă, noi facem “Elevoterapie”. Contactul cu elevii pentru noi chiar e un factor de reducere a anxietății, nu cred că nu există profesor care să nu-și dorească întoarcerea la școală. Dar faptul că noi n-am știut cam niciun moment cât de mare e transmisia în școli nu este foarte bine primit de școli”, a explicat pentru Edupedu.ro profesorul Doru Căstăian, publicist, traducător, doctor în filosofie și profesor asociat la Facultatea de Filosofie, Istorie și Teologie a Universității Dunărea de Jos, Galați.

Doru Căstăian, declarațiile integrale acordate Edupedu.ro cu privire la închiderea tuturor școlilor din România:

“Și din punctul meu de vedere ceva trebuia făcut. Nu se putea continua strict în felul ăsta, pentru că, după cum mă temeam că se va întâmpla, am ajuns în punctul în care numărul de infectări este foarte foarte mare și asta se repercutează inclusiv asupra școlilor, din păcate. 

Dar eu personal nu înțeleg foarte bine de ce decizia asta este atât de otova. Dacă datele pe care le am eu și studiile pe care le cunosc eu sunt corecte, ele ar fi putut să fundamenteze niște decizii mai nuanțate. De exemplu, în cazul elevilor mari – și eu spun de la a IX-a la XII-a, unde avem date destul de clare că există vectori de infectare, că transmit cam în aceeași măsură cu adulții și că se pot adapta destul de bine la învățământ în online – cred că se justifica trecerea în online. Studiile arată că hibridul e cel mai puțin eficient: ori mergi cu toți online, ori toți offline, cel puțin în forma în care noi funcționăm, cu un laptop în clasă de pe care transmitem elevilor de acasă.

Pe de altă parte, la elevii foarte mici, datele sunt destul de amestecate, nu e limpede dacă tamsmit foarte mult, însă e limpede că se adaptează foarte greu la online. Pe ei aș fi încercat să îi țin la școală. Deci clasele mici la școală și tot ce ar fi fost mai mare aș fi transmis în online. 

O mare problemă, din punctul meu de vedere, e faptul că noi nu am avut în perioada asta nicio imagine clară, fundamentată pe date, cu privire la cât de mare e transmiterea în școli. S-a vorbit despre faptul că în general sunt puține cazuri detectate în școli, dar fie voit, fie din neputință politică, eforturile au fost îndreptate spre negăsirea lor. (…)”

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. O opinie! Ceva trebuia facut!?
    Stai jos, profesore! Cinci! Ai sa treci clasa.

  2. nota patru cu doua minusuri . elevii nu se imbolnavesc la clasa , in alte locuri . de aceea trebuie inchise scolile mai tata .

    • Deci n-ar trebui închise acele „alte locuri”?
      Ce-ai zice daca s-ar închide blocul tau, n-ai mai avea voie acasa, desi probabilitatea de infectare e mai mare în alte locuri?

  3. pai a explicat ministresa ca din solidaritate cu medicii au inchis tot definitiv, ala e motivul.
    are sens ? sigur nu, dar asa a zis geniul si ea stie mai bine decat restul planetei.

    eu personal nu vad nevoia scolii, e suficient sa stie adunarea si alfabetul pentru culegerea sparanghelului nemtesc si spalatul fundurilor de bosorogi italieni.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.