Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
CFR Călători verifică sistemele de tracțiune și mai exact graduatoarele locomotivelor din parcul de material rulant, potrivit dispoziției pe care conducerea operatorului național feroviar de transport persoane a emis-o duminică, 26 martie și pe care a consultat-o Economedia. Graduatorul funcționează ca o cutie de viteze, dar s-a blocat când mecanicul locomotivei a accelerat în treapata a II, iar trenul nu a mai putut fi oprit. Ultima revizie se făcuse pe 13 martie 2023 la Depoul Ploiești, iar ultima reparație capitală era din 2006, potrivit datelor Economedia.
Dinamica accidentului de la Galați, de sâmbătă, 25 martie, indică asemănări cu o altă tragedie feroviară produsă la Târgu Jiu, în 2016, atunci când la Bârsești, în Gorj, o locomotivă CFR Marfă a lovit cu putere și frontal o altă locomotivă în timpul manevrelor de cuplare. „Era o garnitură cu 20 de vagoane staționată, iar o altă locomotivă facea manevre de cuplare cu aceasta. Nu se știe din ce motive a venit cu viteză foarte mare și a intrat în coliziune cu locomotiva staționată”, preciza, în 2016, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj, Andrei Lazăr, citat de Mediafax. În urma acelui accident, unul dintre mecanicii CFR Marfă și-a pierdut viața, iar celălat a fost rănit.
/https%3A%2F%2Feconomedia.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F03%2FCFR-Verificari.jpg)
Citește integral pe economedia.ro