G4Media.ro

DOCUMENT Ce prevede programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR: Salariul minim se…

DOCUMENT Ce prevede programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR: Salariul minim se majorează la 2.550 lei, punctul de pensie crește la 1.586 lei de la 1 ianuarie 2022 / Se modifică pragul pentru impozitarea microîntreprinderilor

Coaliția de guvernare PSD-PNL-UDMR, condusă de premierul Nicolae Ciucă, a elaborat un program de guvernare pentru perioada 2021-2024 care prevede majorarea punctului de pensie la 1.586 lei și a pensiei minime la 1.000 lei, creșterea contribuției virate la pensiile private Pilonul II până în 2024 și recalcularea pensiilor speciale. Totodată, Guvernul vrea să modifice și pragul pentru taxarea microîntreprinderilor. Menționăm că documentul este un draft și el poate fi supus modificărilor.

Iată principalele prevederi ale programului de guvernare.

Salariul minim

Creșterea salariului minim brut la valoarea de 2.550 lei de la 1 ianuarie 2022.

Limitarea duratei de aplicare a salariului minim pentru o persoană la maxim 24 de luni, timp în care angajatorul va beneficia de sprijin din partea statului pentru calificarea angajatului salarizat la nivelul salariului minim..

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

22 comentarii

  1. Programul prevede vorbe

    • Am vrea noi, chiar le vor face dar in stilul lor specific.

  2. Asta merita romanul, luati pe paine USL inca 30 de ani, aplauze
    HAHAHAHA

  3. SA NU MAII JURATI PE BIBLIE CA SI ASA VA VE-TI INCALCA JURAMANTUL.
    FURT SI MINCIUNI CAT CUPRINDE „RESPONSABILILOR”.
    JOHANIS SI CATZU SERVITI O SUEDEZA.

  4. Deci se modifică impozitarea microîntreprinderilor!!! Ai mai amărâți vot plăti taxe mai crunte! Să voteze USL-AUR si altă dată!

  5. PNL : ” nu vom modifica taxele”
    Programul de guvernare : ” se modifică taxele microîntreprinderilor …”
    😏
    Votați USL!
    Dați taxe mai mari să aibă pizideaua ce fura!

  6. Nu de programe de guvernare frumos ornamentate cu detoate pentru toți a dus lipsă această țară, ci, ghinion, de implementarea a ceea ce scrie în ele. Sunt asemenea unei cutii frumos pictate, ornamentate și strălucitoare înăuntrul căreia este un rahat teribil de puturos! Recalcularea pensiilor speciale, da, într-adevăr, acest fapt se va întâmpla chiar începând cu 1 ianuarie 2021, vor fi majorate cu 10% și ajustate corespunzător. Este ciolanu, ciolanis, căcâțu, echipa bălegătoare!!! Peeeeeeeeeeeeseeeeeeeeeeeedeeeeeeeee, dușmanul acestei țări, stai mă, binefăcătorul acesteia și pretenul nostru de potlogării!!! peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeseeeeeeeeeeeeeeeeeeeedeeeeeeeeeeeeneeeeeeeeeeeeleeeeeee! Pi, drace, cum i-ai unit!!!

  7. – Inflatie
    – Pilonil 2 desfintat
    – Marirea pensiilor speciale
    – Somaj la greu, doar doua din masuri va ingropa iarasi micii producatori

  8. Adevaratul program de guvernare este PNRR-ul. Trebuire sa faca reforma pensiilor, digitalizarea, tranzitia la energia verde, ivnestitii in infraastructura si educatie, in sanatate si trebuie respectat deficitul bugetar deci nu se mai pot imprumuta bani cu nemiluita pentru cresteri de salarii si pensii nejustificate.

    • Serios chiar crezi ca le vor face?

    • Pai daca nu le fac nu primesc banii iar fara bani de ce au mai venit acolo? Oricum cel mai mult se va compromite PSD-ul daca e, ei au ministerele unde trebuie sa faca reforme. Liberalii vor avea ocazia sa se refaca la imagine pe spinarea PSD.

    • Banii din PNRR sunt obiectiv secundar. Principalul obiectiv este modificarea constitutiei, dar avand in vedere cine este la putere imi este greu sa cred ca modificarile vor fi in favoarea dezvoltarii tarii.

  9. Se mareste aia, se mareste ailalta, rezultatul pentru cei mai multi (carora nu le creste salariul pentru ca nu lucreaza la stat) e ca mai scad putin in clasamentul punctelor de pensie (creste valoarea salariului mediu, la care se calculeaza punctul de pensie).
    Dar pomanagii psd-acilor sint multumiti.

    • La cat de bine merg lucrurile in tara asta, e mai importanta contributia la PII decat punctul de pensie. Parca vad ca o contributie de 20 ani la PII o sa plateasca mai bine decat pensia bazata pe „puncte”, daca o mai avea cine sa o plateasca pe aia…

  10. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,a început pomanagii și Hoția.
    APROPO cât va fi INFLAȚIA?.
    NICIODATĂ PSD NU DISCUTĂ PUBLIC DESPRE INFLAȚIE.
    LA EI ACEST LUCRU E TABU .
    A INCEPUT DEJA , PSD-IM, PSD-IM, PSD-IM, PSD-IM, VĂ FU………EM ȘI VĂ FURĂM DE VĂ NENOROCIM ,CUM FACEM DE 31 DE ANI .
    CORUPEM ȘI HOȚIM,PENTRU CĂ DOAR ASTA NOI STIM.
    NIMIC NU PĂȚIM, JUSTIȚIA O JUMULIM.

  11. Evident, efectele se vor vedea în practică și în aplicarea lor. Nu înțeleg zău, de ce-a trebuit atâta timp pentru acest draft, băieții ăștia ar muri de foame la privat.
    Oricum, chiar și citind acest blah-blah însăilat, am remarcat contradicții, adică se va da cu o mână, cu alta se va lua ( crește pensia dar crește și contribuția la sănătate, crește contribuția la Pilonul II de pensii ceea ce se bate cap în cap cu principiul declarat mai jos cu privire la reducerea fiscalității pe muncă.
    Sporul de ”performanță” lunar este o resuscitarea reușită a perioadei stahanoviste din anii 1950, cu diferența că, spre deosebire de muncitori care produceau totuși ceva pe atunci, acum se va calcula la bugetari. Nu am nici un dubiu că toți își vor crește performanțele lună de lună.

    Recalcularea pensiilor ”de serviciu” ( astea sunt alea speciale pentru cei cu două perechi ) pe principiul contributivității bănuiesc că ascunde de fapt o indexare. Personal nu văd nici o intenție serioasă de a umbla la ele. Cel mai simplu ar fi – dacă eliminarea lor ”nu se poate” pe motiv de durere – să fie păstrate, dar peste o limită negociabilă să fie impozitate cu 80-90 %, Atunci să vezi contribuție!

    În rest, slab, foarte slab și subțire ca scaunul după balul strugurilor.

  12. .poi de une bani bre … ca zâce turcan ca nu-s …
    .iar faceti magarii cu banii nosti bre

  13. Cine te cenzureaza g4media ?
    Citu ?

  14. O sa le dea sus in special celor pe care i-au votat. De 30 de ani ii tot votati! Toate „jav.rele” care ii pupa im dos zi de zi aici prin comentariile lor fac parte din marea comunitate pe care jurnalistii din vest ii numesc pe buna dreptate :”IDI.OTII EUROPEI”. Astia se vor imbogati si mai mult iar voi tot saraci si cre.ti.ni veti ramane!!!

  15. Astia ce ati votat pnl si psd nu va mai plangeti acum ca faptul e consumat..poate data viitoare veti invata din greseli

  16. Promisiuni peste promisiuni, pomeni peste pomeni, LIPSA surse de finantare, de unde atatia BANI, CAT costa toate aceste promisiuni, TOATE pomenile dlui Ciuca?!
    NU stie nimeni!
    NU vad nici un IMPACT bugetar, FARA Cifre, FARA termene, povesti fix ca in Programele de guvernare ale PSDragnea din 2016(188 de pagini de promisiuni!) sau in cele 2 Programe de guvernare ale lui Orban 1 si Orban 2 sau ca in Programul maret de guvernare al aliantei zombilitice PNL-USR-UDMR 2021-2024, cel cu 269 de pagini, din TOATE astea au facut FIX NIMIC!
    ZERO!
    Crede careva ca din maretul Program de guvernare al dlui Ciuca vor face ceva?!
    ZERO, doar din pix vor mari Salariul minim si Pensiile si Alocatiile, ATAT!
    Cum va iesi marele general din povestea asta, cand Programul asta de guvernare va fi VOTAT in Parlament la Investirea Guvernului condus de dl Ciuca, deci devine LEGE si trebuie RESPECTAT?!
    Ia uite cum Romania abia se mai imprumuta de BANI:
    23.11.2021: „Cum a ajuns statul român să se împrumute mai scump ca un muncitor necalificat.
    Ministerul Finanțelor se împrumută în piața internă, la bănci și populație în România, și în piața externă la bănci și fonduri de investiții.
    La finalul anului 2019, randamentul titlurilor de stat în lei era în jurul a 4,4% pentru maturități de 10 ani, urmând o ușoară scădere sub 4% în martie 2020 și o creștere bruscă aproape de 6% în aprilie, în plin lockdown.
    Odată cu ridicarea lockdown-ului, dobânzile mici și prezența BNR în piața secundară, randamentele au început să scadă atingând 2,9% în decembrie 2020 după care, din mai 2021 au început să crească pe fondul amenințărilor inflaționiste.
    Trebuie menționat că un Randament mai mare înseamnă un risc mai mare și o încredere mai mică din partea piețelor în statul român.
    În afară de condițiile monetare și economice, în special ratele dobânzilor și inflație, randamentul titlurilor de stat poate crește și ca urmare a factorilor politici, instabilitate guvernamentală, sau evaluările agențiilor de rating, însă cel mai important este mesajul și programul pe care guvernul îl prezintă pentru a ține sub control cheltuielile și a stimula economia.
    Inflația a atins 8%, dobânda de referință a BNR este încă sub 2% iar spectrul politic arată o criză a guvernării. Despre un mesaj și un plan coerent de consolidare fiscală nu se poate vorbi în acest moment.
    Toate acestea au creat premisele pentru ca Ministerul Finanțelor să se împrumute mai scump și mai greu din piață.
    Este o adevărată povară pentru minister să împrumute lei, spre exemplu de la începutul lui septembrie și până în prezent Finanțele au RESPINS 8 licitații din cauza ofertei slabe sau a prețului (randamentului) MARE cerut de bănci.
    O astfel de situație nu s-a întâlnit nici măcar în 2018 când băncile erau reticente la achiziția de titluri de stat în condițiile în care, conform OUG 114, urmau să plătească o taxa bancară inclusiv pe finanțarea statului.
    În octombrie 2021, Ministerul Finanțelor a lansat licitații de titluri de stat în valoare totala de 5,6 miliarde lei însă ofertele de la bănci au fost de doar 70% din total iar sumele împrumutate au fost sub 40%, adică în jurul a 2,2 miliarde lei.
    Ieri, 22 noiembrie 2021, Randamentul titlurilor de stat pe 10 ani a atins 5,27% în timp ce Dobândă plătită de către o persoană fizică, spre exemplu de către un muncitor necalificat, la un credit ipotecar pe 10, 20 sau chiar 30 de ani este sub 5%, atât cea fixă pe primii cinci sau șapte ani cât și cea variabilă aplicabilă pe toată durata creditului și calculată în prezent.
    De la începutul crizei politice și până în prezent Randamentele la lei pe 10 ani au crescut cu 1,5 puncte procentuale. Cum am ajuns aici?
    Din nepăsare, din nepricepere sau din aroganța unor politicieni care nu au acordat suficientă atenție finanțării statului sau nu au fost credibili în fața piețelor financiare.”
    Un plan concret și asumat de consolidare fiscală ar mai tempera din neîncrederea investitorilor, adică o cerere mai bună, și ar putea contribui la o ușoară scădere a randamentelor.
    În piețele financiare încrederea este un element cheie, peste orice fel de garanție sau evaluare, de aceea înainte de a cere finanțare băncilor sau investitorilor, reprezentanții guvernului trebuie să prezinte în primul rând un PLAN credibil pentru consolidarea finanțelor publice și reducerea deficitului bugetar.

    Se vorbește foarte mult de PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) și banii pe care România îi va atrage, aproape 29 de miliarde de euro.
    Se vorbește însă prea puțin de REFORMELE pe care România trebuie să le facă pentru a putea primi acei bani și vorbim aici de reforme în domeniul muncii, al justiției și al taxării. Dacă se vor face aceste reforme mă aștept ca și percepția investitorilor și a agențiilor de rating să se îmbunătățească.
    Am însă rezerve în privința vitezei cu care se vor implementa Reformele asumate în contextul guvernării din partea a 2 partide cu agende(cel puțin publice) total diferite.
    Între timp, că să citez personajul unui serial, winter is coming (vine iarna) iar prețul gazelor se va reflecta puternic în veniturile disponibile ale populației.”

  17. DOAR PROMISIUNI