Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Curtea de Conturi din Italia a decis că planurile pentru construcţia cel mai mare pod suspendat din lume, care ar urma să facă legătura între Italia continentală şi insula Sicilia, ar încălca normele europene cu privire la mediu şi licitaţii, dar cu toate acestea Guvernul de la Roma a declarat că nu va renunţa la acest proiect emblematic, informează agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.
Guvernul premierul Giorgia Meloni susţine că podul cu o lungime de 3.666 de metri peste Strâmtoarea Messina ar aduce prosperitate regiunilor tradiţional sărace din sud şi ar ajuta, de asemenea, la mişcarea trupelor alianţei NATO. Cu toate acestea, într-o hotărâre de 33 de pagini publicată joi seara, Curtea de Conturi a declarat că Guvernul nu a reuşit să justifice încălcarea preocupărilor de mediu cu privire la impactul asupra zonelor de coastă şi marine de pe insula Sicilia şi din regiunea Calabria.
Proiectul podului a fost subiect de dezbatere naţională timp de o jumătate de secol, susţinătorii lăudând beneficiile economice, în timp ce criticii invocă cheltuielile inutile şi daunele aduse mediului într-o zonă predispusă la cutremure.
„Prezumţiile privind diverse „motive de interes public” nu sunt validate de organisme tehnice şi nu sunt susţinute de o documentaţie adecvată”, se arată în hotărârea cu privire la proiectul de 13,5 miliarde de euro.
De asemenea, judecătorii au subliniat că incertitudinea privind costurile, precum şi modificarea finanţării în comparaţie cu un contract iniţial din 2005, de peste trei ori mai ieftin, ar putea necesita o nouă licitaţie pentru a asigura respectarea regulilor europene cu privire la depunerea de oferte.
Consorţiul Eurolink, selectat provizoriu pentru a construi podul, este condus de compania italiană Webuild şi include, de asemenea, grupul spaniol Sacyr şi firma IHI din Japonia.
Guvernul de la Roma a anunţat că va analiza cu atenţie hotărârea şi a promis că va continua proiectul, o prioritate pentru ministrul Infrastructurii, Matteo Salvini, care conduce partidul de extremă dreapta Liga. „Guvernul este convins că există loc suficient pentru clarificarea acestor aspecte chiar în faţa Curţii „, se arată în comunicatul Executivului.
La rândul său, consorţiul care ar trebui să construiască podul şi-a reafirmat „încrederea deplină” că Guvernul va aborda toate obiecţiile ridicate.
Dacă nu reuşesc să convingă instanţa, premierul Meloni şi ministrul Infrastructurii Salvini ar putea solicita un vot în Cabinet pentru a le respinge obiecţiile, dar acest lucru ar putea declanşa contestaţii legale şi constituţionale.