Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Produsele țărănești vor fi din ce în ce mai accesibile pe măsură ce se va îmbunătăți lanțul logistic dintre sat și oraș, însă deocamdată se investește unidirecțional în logistica alimentară, mai precis se construiesc supermarketuri la sate și trendul pare să fie de a copleși populația rurală cu produse industrializate, este de părere Florian Mateiță, fondator Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitalizată.
Antreprenorul spune că pe viitor din ce în ce mai mulți comercianți care vând produse țărănești ar trebui să respecte normele sanitar veterinare, să fie ținute în condiții bune și să fie fiscalizate. „Aici este mult de lucru, dar cred că abordarea pozitivă, motivantă din punctul de vedere al gospodarilor, cea în care formăm piața de desfacere și logistica necesară livrării de produse alimentare proaspete simultan cu implementarea regulilor de producție, ambalare și documentare, este cea câștigătoare. Și sunt convins că se va forma în scurt timp o masă critică de producători individuali care vor fi capabili să respecte cerințele secolului XXI și pentru produsele țărănești”.
Reprezentantul Sezamo spune că în 2023 se va pune accent mai mult pe produsele organice, produsele pe baza de plante, cele care au nume tradiționale sau regionale cunoscute și și-au construit deja un brand prin calitatea pe care o oferă. „De asemenea, cred că va vor avea succes și produsele pentru care se oferă o atenție deosebită la ambalare – ma refer aici la împachetări mai tradiționale și din material reciclabil”.
Citește integral pe economedia.ro