G4Media.ro

Cum s-a lăudat Ministerul Culturii cu o campanie de stimulare a lecturii…

Cum s-a lăudat Ministerul Culturii cu o campanie de stimulare a lecturii cu care nu are nici o legătură

Ministerul Culturii a anunțat în 3 iunie că lansează, ca inițiator, o campanie de promovare a cărților românești, numită „Citește românește”, cu sprijinul a trei entități private. O lună mai târziu, ministerul recunoaște într-un document oficial că nu a inițiat campania și nu are niciun control asupra ei.

Ce s-a întâmplat pe 3 iunie. Ministerul Culturii anunța într-un comunicat oficial că ”în calitate de inițiator, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociației Editorilor din România, lansează, astăzi, o campanie de promovare a cărților românești, numită Citește românește”.

Ministrul Bogdan Gheorghiu întărea informația că instituția pe care o conduce e cea care a avut ideea campaniei, arătând în același comunicat că ”Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat, cu solidaritate, inițiativei noastre, punând la dispoziție toate resursele necesare desfășurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească și să o facem cunoscută publicului larg”.

Detaliile despre campanie au venit însă aproape o lună mai târziu, într-un răspuns oficial către senatorul USR, Dan Lungu, care adresase o serie de întrebări de la tribuna Parlamentului.

Astfel, în răspunsul datat 30 iunie și postat pe site-ul Senatului, Ministerul Culturii arată că ”ținând cont că această campanie se desfășoară fără un aport financiar din partea ministerului, sub coordonarea unor entități particulare, cu intenția obținerii de profit, instituția noastră nu deține informații despre cheltuieli de promovare, menținere a platformelor, onorarii și costurile sale totale și nici nu este în măsură să le solicite”.

Mai mult, ministrul Culturii arată în răspunsul oficial că nu a fost inițiator al campaniei, așa cum susținuse în comunicatul de presă din 3 iunie, ci că s-a asociat inițiativei: ”în contextul dificil creat de pandemia de Covid-19, instituția noastră a considerat oportun să se asocieze acestui demers privat, folosindu-se de platformele de care dispune și de poziția sa de mediator între diverșii actori culturali pentru a spori vânzările de literatură română contemporană, ajutând piața de carte”.

Senatorul Dan Lungu a criticat lipsa de implicare reală a ministerului, spunând că ”firesc ar fi fost ca Ministerul respecte legea și să finanțeze, prin Programul Național de achiziție de cărți și abonamente la reviste, achiziții pentru bibliotecile din țară. Să cumpere cărți ale autorilor români contemporani și să le redirecționeze astfel către cititori. Or, o altă variantă ar fi fost aceea de a co-finanța aceste cărți românești, în așa fel încât ele să fie scoase la vânzare la un preț mai mic, pentru a ajunge la cititori mai curând”.

Foto: Bogdan Gheorghiu (InquamPhotos / Ilona Andrei)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Sunt curios care-i ultima carte pe care a citit-o nenea … La cum arata, mai mult ii place spritz-ul.

    • Lu’ nenea îi mai plac şi paraşutele care nu l-au cunoscut pe domnul sculptor Constantin Brâncuşi.

  2. Resurse pentru promovarea unei astfel de campanii nu s-au găsit, dar pentru mituirea mass-mediei s-au găsit. Bravos, națiune!

  3. Tipul ăsta mincinos și laudaris n-are. nicio treabă cu cultura, are doar cu politica.

  4. In orice alta tara care se respecta , ministrul culturii si-ar fi dat demisia si si-ar fi cerut scuze pt ca a mintit publicul !