G4Media.ro

Cum îi ajută educația pe oameni să treacă mai bine prin perioada…

Sursa: Oecd-ilibrary.org

Cum îi ajută educația pe oameni să treacă mai bine prin perioada de izolare cauzată de pandemie – analiză OECD

Nivelul ridicat al educației se asociază cu diverse condiții mai bune de trai și de viață socială, nu doar cu situația economică a oamenilor, în timpul perioadelor de izolare și restricții impuse de pandemia Covid-19, potrivit unei analize date publicității, săptămâna aceasta, de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD). Aceasta ridică din nou problema echității în fața pandemiei, de data aceasta nu în privința copiilor, ci a adulților, în funcție de nivelul de educație al acestora. Analiza trece în revistă probleme diverse, de la sănătatea mintală, afectată de izolarea obligatorie, la violența domestică și la obiceiurile sociale și arată în ce măsură sunt influențate, acestea, de nivelule educației.

“Echitatea a fost lovită puternic de coronavirus. (…) Virusul însuși nu tratează oamenii în mod egal – îi poate ucide pe vârstnici și pe cei care au alte probleme de sănătate, afectându-i foarte puțin pe cei mai puternici. Dincolo de efetele fizice ale virusului, deciziile politice asociate epidemiei exacerbează inegalitățile socio-economice. Izolarea este o provocare pentru noi toți, dar condițiile materiale și financiare ale fiecăruia au un impact major asupra felului cum parcurgem această perioadă. Dacă beneficiile economice ale educației au fost demonstrate, realizările unui nivel mai ridicat de educație sunt de asemenea asociate cu diverse condiții sociale importante în timpul epidemiei și al izolării”, arată, într-o prezentare a analizei, Simon Normandeau, reprezentant al Directoratului OECD pentru Educație.

Analiza pleacă de la constatarea că, pe lângă situația lor economică mai bună, adulții care au urmat învățământul superior prezintă o stare de sănătate mai bună și au interacțiuni sociale mai multe decât cei cu un nivel mai scăzut de educație. Toate acestea contribuie la impactul negativ al izolării. Dar lucrurile nu se opresc aici, iar analiza OECD se concentrează asupra câtorva aspecte.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. „Echitatea a fost lovită puternic de coronavirus.”. Putem presupune din text ca inainte de coronavirus (i.Cov) echitatea asta umbla nestingherita prin lume.
    Este posibil? Nu prea, nu putem avea toti studii superioare si nici nu putem pretinde lucrul acesta pentru ca nu suntem toti „echipati” pentru asta si nici nu e neapart sa fim. Sanse egale, de asta avem nevoie. Cat despre cei „puternici”, echipati intelectual, ei sunt cei ce sustin in momentul asta ce a mai ramas din economiile lumii, ei trag de balanta in incercarea de a minimiza pierderile.
    Cred ca asa este sanatos sa privim problema, acum este timpul ca cei „inzestrati” sa tureze motoarele. Focusul e prea mare pe cei slabi carora li se pare inechitabil ca, de exemplu, ei nu pot lucra de acasa, in fata unui calculator, cand ei ar trebui sa inteleaga ca acum cei din fata calculatoarelor, si e doar un exemplu, tin steagul sus. Fluturarea termenului echitate/inechitate este periculoasa.
    Nu este echitabil cand cineva primeste, in caz de boala, un tratament mai bun pentru ca „stie pe cineva” unde trebuie. Asta da exemplu de inechitate.

  2. iei, nu iei bacul, sparanghelul acelasi gust are

  3. Nu inteleg de ce ne mira asta:

    -cineva care se bucura ca au fost redeschise muzeele se gindeste bine daca totusi e securitar sa le viziteze acum sau mai amina
    -cineva care se bucura ca se redeschid terasele si mall-urile la presiunea marilor afaceristi (cu marele ajutor al parlamentului), cu siguranta va da buzna imediat ce acestea vor fi deschise.
    A se vedea aglomeratia de la cehi la deschiderea berariilor.

    Quod erat demonstrandum.

    Ce facem insa cu parlamentarii?