G4Media.ro

Criză de şoferi profesionişti şi în România: Firmele de transport au nevoie…

Criză de şoferi profesionişti şi în România: Firmele de transport au nevoie de 40 – 45.000 de conducători auto licenţiaţi / Patronat: Ne uităm la variantele şoferilor din Filipine, Nepal sau India, dar sunt bariere de limbă şi de legislaţie

Lucrătorii asiatici sunt căutaţi nu doar pe şantiere din ţară, ci şi în transporturile rutiere, sector care se confruntă cu o criză majoră de şoferi profesionişti. Firmele româneşti care deţin camioane au nevoie de aproximativ 40 – 45.000 de conducători auto licenţiaţi, iar printre soluţiile propuse se numără aducerea şoferilor din Filipine, Nepal sau India şi scăderea limitei de vârstă de la 21 la 18 ani pentru obţinerea permisului de conducere categoria C (TIR-uri, camioane), a spus la o conferinţă despre transporturi şi industria auto naţională Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România şi preşedinte al Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutieri (IRU).

Aportul şoferilor profesionişti din altă ţară nu ar fi o premieră în Uniunea Europeană, în Polonia de exemplu fiind deja aduşi peste 100.000 de conducători auto din Ucraina, dat fiind şi avantajul de limbă, a spus Dinescu.

„În România, la Autoritatea Rutieră Română sunt înregistraţi peste 350/000 de şoferi profesionişti din care aproximativ 100.000 lucrează în afara ţării, în statele UE. Sunt mai multe firme de transport în România care şi-au limitat creşterile tocmai din cauza lipsei de şoferi. Am insistat să aducem şoferi din alte ţări, dar bariera de limbă nu face foarte atractivă recrutarea de şoferi din Ucraina, după modelul din Polonia. Atunci ne-am uitat la şoferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislaţiei din ţară. Pentru a lucra în UE, un şofer profesionist trebuie să deţină un certificat de competenţă profesională, examenul se dă în ţara unde urmează să lucreze. Autorităţile de la noi au reuşit să obţină permisiunea ca şoferii asiatici să dea examenul în limba engleză, însă doar cei care au permis de conducere înainte de 2009. A doua problemă a firmelor de transport de la noi este faptul că încă nu suntem în spaţiul Schengen”, a explicat Radu Dinescu.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

17 comentarii

  1. Eu zic sa scadem varsta pentru categoria C la 10 ani. Sa le dam si camioane de 600 CP …. sa facem NFS pe strazile lipsa din Romania ! 21 de ani e o varsta prea mica pentru un sofer profesionist !

  2. soferi indieni si filipinezi :))) valeu sa vezi carnagiu si pierderi

    orice numai sa nu mariti salariile, sa nu oferiti conditii, orice numai sa nu intrati in secolul 21 ca alte tari vecine

    Polonia a luat din Ucraina, Romania de ce nu ia din Moldova si Ucraina? Avem moldoveni in Rusia, ii putem repatria

    • Nepal …aia merg pe partea stanga, multi nu au nici o bruma de educatie, undeva la 8 clase tot ar fi necesar pentru sofer profesionist. Ar mai fi o solutie, e adevarat foarte greu de indeplinit, aproape fantezista, s-ar putea mari salariile beneficiile si conditiile de munca imbunatatite.

    • @ istvan

      Pe stanga merg si indienii, o parte din africa si asia, foste colonii britanice, de unde vor astia „soferi”

      dar mno, patronu roman nu vrea sa angajeze romani din moldova, rusia si ucraina, vrea slugi din India si Nepal
      poate nu se pot mari salariile, dar putem avea conditii decente precum Slovenia, Polonia, Ungaria

  3. A se citi „au nevoie de sclavi”.
    Cu magnetul pe tahometru sa bage ore de condus ca berilă. Toate riscurile -soferul. Beneficiile – patronul.

  4. Meseria asta a ajuns bătaia de joc a patronilor care vor ca șoferii să lucreze 15 , 16 ore pe zi. A ajuns să fie sclavie curată.
    Problema se va rezolva doar dacă se va schimba legislația programului de lucru, adică timpii de muncă (conducere +alte activități) și perioadele de odihnă, altfel pofta-n cui.

  5. Pai domnilor patroni cu salariu minim pe economie munciți voi. Avarilor😁

  6. Idem Anglia= salarii mici , daca se poate cat mai mici. In rest soferi profesionisti sunt garla dar nu pe salarii de nimic

  7. Vad ca nu ne putem apara tara de nepalezi.

  8. Va fii scenario perfecta, DACA vine unu din Asia nu Mai are problema.cu chiria, va dormi in camion, patronul tot bucuros.va fii, poate SA.tine pe.drumuri nonstop

  9. Nu o fi cumva in legatura stransa cu vreo impunere de vaccinare, iar baietii care nu vor sa se vaccineze si-au luat jucariile si au plecat?

  10. Unde Dracu suferiți mă Patronilor.Am 33 de ani și de 2 luni bat pe la porțile firmelor voastre dar nu aveți nevoie nici pe o basculanta la carat nisip.Sofer cat. B,C,D,E.

  11. E o criză falsă. De ce? Fiindcă mulți s/au lăsat de meserie, fiindcă nu e plătită, nu ai familie, trebuie să ai grijă și de alții. Cu șoferii din Asia, e o problema, nu cunosc limba, nu cunosc cum se citește, nu, nu, nu, nu, totul e un nu. Un amic dis Spania a avut o experienta cu șoferi din Pakistan, în 2 luni ruinat. Apoi, în altă ordine de idei, soferia nu se poate practica pana la 65/67 de ani.e o utopie sa crezi ca după 60 mai ai aceiași rezistenta la stres sau același răspuns cu reflexele. Sunt multe de spus, dar meseria asta s/a de profesionalizar și cu asta cred ca am spus tot.

  12. O rușine Romania, salarii minime ,plata la km, evaziune mă gândesc unde dracu e Anaful și Dna-ul
    asta de vad nimic .

  13. Lasa ca va vin indienii, filipinezi, vietnamezi, sa va conduca tiruriile…. 🤣🤣🤣🤣🤣

  14. Ce criză de șoferi că m-au ținut o lună de probă pe cisternă și n-am avut loc de ceilalți colegi ,,ai venit să ne iei pâinea ” . Rușine pentru românii noștri