G4Media.ro

Cum au crescut acţiunile celor mai importanți producători francezi de coniac, după…

sursa foto: Pexels/ Eva Bronzini

Cum au crescut acţiunile celor mai importanți producători francezi de coniac, după ce preşedintele Macron a sugerat o posibilă reducere a tensiunilor comerciale între UE cu China

Acţiunile mai multor producători francezi de coniac au crescut marţi, după ce preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a sugerat că tensiunile comerciale dintre China şi Uniunea Europeană, care ar putea afecta producătorii de băuturi, s-ar putea reduce, transmite CNBC, citată de News.ro.

Acţiunile a doi dintre cei mai mari producători de coniac din Franţa, Pernod Ricard şi Remy Cointreau, au crescut marţi cu 2,7% şi, respectiv, 7,6%.

Remy Cointreau a refuzat să comenteze, în timp ce Pernod Ricard nu a răspuns imediat solicitării de comentarii a CNBC.

Macron a abordat luni disputa comercială în curs de desfăşurare cu preşedintele chinez Xi Jinping şi i-a dăruit o sticlă de coniac francez de top, care se vinde cu amănuntul la peste 3.200 de dolari.

Xi vizitează în prezent Europa şi se întâlneşte cu lideri de pe continent.

”Îi mulţumesc preşedintelui pentru atitudinea deschisă cu privire la măsurile provizorii privind coniacul şi pentru dorinţa sa de a nu le pune în aplicare”, a spus Macron într-o conferinţă de presă de luni.

La începutul acestui an, China a lansat o anchetă antidumping asupra producătorilor de brandy şi coniac din UE, ceea ce ar putea duce la impunerea de tarife la importurile de băuturi spirtoase. Ministerul Comerţului al Chinei a declarat la acea vreme că a primit cererea de anchetă din partea Asociaţiei Chinei a Industriei Lichiorului în numele industriei autohtone a coniacului, potrivit unui comunicat tradus de CNBC prin Google Translate.

Lansarea investigaţiei a fost văzută pe scară largă ca o aşa-numită mişcare ”de retorsiune” de către China. A venit la doar câteva luni după ce UE a început o investigaţie similară cu privire la potenţialul dumping al producătorilor chinezi de vehicule electrice.

Dumpingul poate fi definit ca o practică prin care companiile străine vând produse la un preţ mai mic în străinătate decât pe plan intern, punând astfel presiune asupra producătorilor şi pieţelor de pe plan local.

China a negat o legătură între cele două anchete, a informat Reuters luna trecută, citând o sursă anonimă de la Ministerul de Finanţe francez.

Anunţul anterior referitor la investigaţia din China a afectat acţiunile Pernod Ricard şi Remy Cointreau, care au coborât la minime ale mai multor ani, de la care încă nu şi-au revenit.

Înainte de întâlnirea dintre Macron şi Xi, Biroul National Interprofessionnel du Cognac (BNIC), care reprezintă industria franceză a coniacului, a cerut liderilor să ajungă la un acord cu privire la această problemă.

Tarifele suplimentare ”ar fi extrem de dăunătoare pentru o întreagă regiune a cărei economie şi activitate agricolă se bazează pe vânzările de coniac”, a spus instituţia.

Peste 95% din brandy-ul european care este exportat în China provine din regiunile franceze Cognac şi Armagnac, a adăugat acesta.

”Am luat act de declaraţiile făcute la finalul întâlnirii dintre cei doi preşedinţi. Încă nu le analizăm domeniul real şi aşteptăm confirmarea că producătorii de coniac nu vor fi supuşi unor taxe suplimentare pe piaţa chineză nici imediat, nici în lunile următoare”, a declarat marţi un purtător de cuvânt al BNIC pentru CNBC.

Potrivit datelor BNIC, 32 de milioane de sticle de coniac au fost exportate din Franţa în China în 2023, pe locul doi după SUA.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...