Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Industria HORECA se confruntă cu o nouă criză, în condițiile în care ANAF impune aplicarea unei cote TVA de 19% băuturilor preparate pe bază de cafea sau ceai, spun avocații echipei Blaj Law din Cluj-Napoca. Biroul a realizat o analiză asupra a ceea ce avocații numesc „interpretări eronate” a dispozițiilor legale oferite de ANAF. Aceasta în contextul în care cota TVA aplicată în industrie de la începutul anului și până în prezent a fost de 9%. Operatorii economici sunt obligați să mărească prețurile acestor produse, însă problema vizează faptul că ANAF solicită inclusiv plata retroactivă a diferenței de 10% din prețul de vânzare, începând cu luna ianuarie 2023, spun avocații.
Context. Ceașca de cafea se scumpește odată cu majorarea TVA de la 9% la 19% pentru acest produs, după ce, cu o întârziere de peste jumătate de an, Ministerul Finanțelor a descoperit că barurile și cafenelele din România nu facturează corect TVA-ul pentru cafea, potrivit Euronews.ro. În loc de 19%, comercianții au calculat o cotă redusă de 9% pentru cafeaua preparată. Acum, toată industria HORECA va trebui să aplice legea „corect”. De la 1 ianuarie anul acesta, cafeaua vândută la pahar sau ceașcă a fost încadrată drept apă aromatizată, cu TVA de 19%, dar, dintr-o neînțelegere a modului de aplicare, comercianții le-au facturat-o până acum clienților cu TVA de 9%, exact ca boabele de cafea, menționează Euronews.ro.
Ce spun avocații care reprezintă interesele unor jucători din sectorul HoReCa
Citește integral pe economedia.ro