G4Media.ro

„Copiii sunt problema dacă doamna are acest comportament” abuziv, spun doi părinți…

„Copiii sunt problema dacă doamna are acest comportament” abuziv, spun doi părinți din clasa învățătoarei care-i umilea și agresa pe elevii de clasa a II-a într-o școală din Târgu Mureș. Aceștia „s-au activat” brusc după o ședință convocată la școală de cadrul didactic

Învățătoarea de la Școala „Romulus Guga” din Târgu Mureș a cărei voce se aude pe înregistrările publicate de Edupedu.ro umilindu-i pe elevi, i-ar fi rugat, la o ședință cu părinții care a avut loc joi seară, pe părinții ai căror copii nu au probleme cu ea să sune la Edupedu.ro și să spună că o sprijină și că nu vor să o piardă de la clasă, potrivit participanților la acea ședință, care au dorit să-și păstreze anonimatul. Am primit două telefoane, de la o mamă și de la o bunică, în care ambele persoane i-au luat apărarea învățătoarei.

Am primit și un al treilea telefon de la un părinte care ne-a povestit ce s-a întâmplat la ședința cu părinții convocată de conducerea școlii pe 28 aprilie, la ora 18:00, la care a asistat: „Am avut joi o ședință cu părinții strict pe cazul articolului, ceea ce mi se pare un pic deplasat, și a făcut doamna un adevărat spectacol, presiuni asupra părintelui care a depus plângerile, o presiune de grup din partea părinților și am înțeles că urma o inițiativă de a vă contacta o parte din ei ca și sprijin pentru dascălul care e în cauză”.

Au luat inițiativă doar doi părinți până în momentul publicării acestui articol. Identitatea celor care ne-au contactat și a copiilor lor o păstrăm anonimă, pentru a-i proteja, la fel ca cea a părinților ai căror copii au fost ținta abuzurilor la clasa de la Școala „Romulus Guga” din Târgu Mureș.

„Sunt mulți părinți care sunt mulțumiți de doamna învățătoare”, ne-a spus mama unui copil, prima care a sunat. „Doamna nu trebuia să vorbească chiar așa, dar na…”, a continuat ea.

„Noi suntem foarte mulțumiți de doamna învățătoare, copilul nostru învață foarte bine, lui îi place foarte mult de doamna. (…) Vă zic sincer, eu sper ca copilul meu să mai aibă parte de ea și în clasa a IV-a”, ne-a mărturisit ea.

Femeia a revenit ulterior cu un telefon în care a dat semne că ar avea dubii privind comportamentul învățătoarei, însă pare că revine la final la mentalitatea inițială: „Mie îmi pare foarte rău de ce se întâmplă cu fetița, că are atacuri de panică, ea e o fetiță foarte sociabilă și veselă… războiul acesta nu face bine nici pentru clasă, nici pentru copiii noștri să fie acest mediu… o să se gândească că își pierd învățătoarea, ceea ce nu își doresc copiii… suntem așa… în mijlocul unui conflict.”

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Si ce va mirati, intotdeauna exista id ioti din astia printre parinti. Si nu putini.

    • Destui părinți îşi trimit copiii la şcoală fāră cei şapte ani de acasă, lasand toata responsabilitatea pe umerii dascalilor. Dacă ai in clasa vreo 3 sau 4 needucați, s-a ales praful de oră şi de lecție si de instruirea celorlalți elevi. Apoi ne mirăm că nu avem performanță!
      Sigur că pot exista şi cadre cu o atitudine greşită, sunt cazuri şi cazuri.

    • Oricum nu există niciun fel de dovadă că învățătoarea nu are comportament civilizat. Evident, aveți dreptate. Părinții ăia sunt boi. Cum să fie de vină profesorul plătit ca un poștaș?

    • Pai sa se duca la posta atunci daca sunt platiti asa prosti, si atat de incompetenti incat nu pot sa educe niste copii in formare.

  2. Femeia e de vina ca are fusta prea scurta, copilul ca tipa, ucrainenii ca exista, etc. Necajitii d-astia cu capul plecat ce nu pot fi stapani pe propriul destin…

    • Dreapta, dreapta, stanga. Nimic mai putin. Plus un contact rapid cu masa

  3. Românii au mentalitate de sclav, ei înghit orice și votează PSDNL.

  4. Asta e mentalitatea. Daca lor le e bine, ce conteaza restul.

  5. Am ascultat inregistrarea. Jignirile sunt deplasate dar se aude vocea unei doamne cu rabdarea la limita. Copii care nu-si fac temele…astia is din aia cu parinti in multinationale care “bucuie” vacante, infunda DN1 cu suv-ul in “vikend”, si ies in “city break-uri, tu! Ca nu mai am detergent!”

    Copii sunt lepre.
    Parintii nu se implica.
    Invatatoarea e la limita rabdarii.
    Pacat.

    • Vai, copii care nu-si fac temele? Cum sa nu te lase nervii, soro! Daca nu i-a bagat in spital pe copii, saraca trebuie iertata, nu-i asa? Incredibila atitudinea ta fata de un abuz. Daca e „cu rabadarea la limita” n-are ce cauta la scoala, ci la psiholog.

    • @ Law – Nu-i asa ca-s acri strugurii? Ai vrea tu sa ai copii asa educati cum sunt aia cu parinti la multinationale. Ca fapt divers, aia de la multinationale fac copii mai pe la 30-35 de ani, dupa ce isi fac o cariera intai, nivelul educatiei lor este ridicat, deci vor transmite copilului cel putin acelasi nivel de educatie.

    • Bănuiesc că nici tu nu ești departe, nu, @Law?
      „Copii”, „deplasate dar”, «”, si ies» – merge bine cu grammar-ul.

      Și, oricum, „Copii care nu-si fac temele…”, că doar ce zice profesorul e sfânt, iar profesorul – atotștiutor, nu poate greși. Niciodată nu dă teme alandala.

      „Parintii nu se implica.”: Tocmai, că doar nu bubuie acum presa. Nu se implică, sunt de acord cu abuzul, nu observă copilul plângând, având probleme. Ai pus punctul pe i.

      Mai mult, „vocea unei doamne cu rabdarea la limita” nu consideri că e cumva datorată fix faptului că ea e genul «“vikend”, „city break-uri, tu! Ca nu mai am detergent!”»? Nu, nu se poate. Doar mai sus am stabilit că e atotștiutoare. Părinții sunt problema. De ce? Așa numa… Că și eu sunt profesor și susțin orice alt coleg la foc automat.

  6. Copiii sunt jigniți în funcție de spaga pe care o ia învățătoarea de la părinți.
    Astăzi nu mai au voie să-i lase repetenți și sunt obligați ca, măcar până în clasa a IV a, să-i învețe pe toți să scrie și să citească. Daca copilul e rămas în urmă, teoria spune că el trebuie tratat în mod personalizat și trebuie efectuate în școală ore remediale pentru recuperarea rămânerilor in urma.
    Metoda „dat cu capul de banca”, jigniri și teroare, nu da rezultate și are doar scopul de a face copiii să învețe de frica, ceea ce, din păcate, nu rezolva problema, ci o acutizează.
    O asemenea învățătoare, cu „metode de predare” învechite ar trebui scoasă la pensie, pentru că, probabil, nu mai are răbdare la vârsta ei, și nu mai face fata meseriei.

  7. Profesorul , invatatorul sau educatoarea nu are voie sa molesteze sau sa aplice rele tratamente copilului / elevului. Fisa postului cere clar o implicare a cadrului didactic ca elevul sa treaca anul scolar. Daca elevul ia note mici sau nu este atent, atunci e o problema de comunicare intre profesor si elev. Poate fi o problema de educatie. In alte tari in care systemul educationala a evoluat pentru ca profesorii, Ministerul Invatamantului, elevii si profesorii se implica de fiecare data. La noi…. totul este la fel, cu mici schimbari in bine. Conduita si mentalitatea este aceeasi in mare parte.

  8. Bulyng-ul se manifesta și de la profesori către copii și acest comportament nu este evidențiat de nimeni , nici măcar de legea data in urma cu puțin timp.