G4Media.ro

Construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 necesită o…

Construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 necesită o forţă de muncă de 22.000 de lucrători

Un număr de 22.000 de lucrători sunt necesari pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni – Pipirig pe traseul autostrăzii Unirii (A8), indică datele Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere pe baza estimării din Studiul de Fezabilitate, transmite Agerpres. Autostrada Unirii are traseul Târgu Mures – Iasi – Ungheni.

Secţiunea de munte Sărăţeni – Pipirig, cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră şi, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii, se arată într-o postare a CNIR, pe pagina sa de Facebook.

Astfel, conform datelor din Studiul de Fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni – Joseni (32,4 km), necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) de 3.000 de persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2A Ditrău – Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane.

Pentru al patrulea lot, 2B Grinţieş – Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alţi aproximativ 6.000 de lucrători vor trebui implicaţi în etapa de execuţie.

CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă, spun reprezentanţii companiei.

Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă, iar Compania Naţională de Investiţii Rutiere a inclus criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii, menţionează aceştia.

„Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Ditrau, 7000+3000=10000 de lucrători?

    Să fie, dar să nu vină nici unul din SRI Lanka, ca doar ați văzut ce au pățit brutarii.

  2. Probabil acești muncitori vor lucra cândva și la autostrada Câmpina-Predeal.