G4Media.ro

Consiliul Local din Sectorul 1 a respins propunerea lui Clotilde Armand de…

Mașini parcate neregulamentar în București - Bd Primăverii (Sursa: G4Media)

Consiliul Local din Sectorul 1 a respins propunerea lui Clotilde Armand de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar. Consilierii PNL și PSD s-au abținut

Consiliul Local din Sectorul 1 a respins un proiect de hotărâre inițiat de primarul Clotilde Armand (USR PLUS) de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar. Consilierii PNL și PSD s-au abținut la vot, astfel încât proiectul a picat, potrivit reporterului G4Media.ro prezent la ședință.

La vot s-au înregistat 15 abtineri și doar 9 voturi pentru proiectul propus de Clotilde Armand.

Unii consilieri PNL i-au cerut primarului ca mai întâi să construiască parcări și apoi să ridice mașinile.

Armand anunțase vinerea trecută că a inițiat un proiect pentru ridicarea mașinile parcate neregulamentar pe domeniul public al Sectorului 1 sau în alte locuri decât drumul public (zone pietonale, spații verzi, scuaruri, parcări de reședință).

Alex Costache este reporter la Știrile TVR

Mașini parcate neregulamentar în București – Bd Primăverii (Sursa: G4Media)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

50 comentarii

  1. E sau nu in lege prevazut ca trotuarul – care e pentru pietoni- nu poate fi ocupat de o masina daca nu raman nu stiu citi metri?
    Pe politistii locali i-au intrebat cate amenzi au dat pina la ridicare?

    • Asta prevede Codul Rutier! Parcarea este interzisa pe trotuare! Spatiul minim trebuie sa fie de 1 m! Insa, asa ceva nu exista in realitate. In tot orasul asta e un haos de nedescris: se parcheaza pe trotuare, pe spatii verzi, pe treceri, in coltul intersectiilor… HAOS!
      Trebuie inceput de undeva insa degeaba daca nu exista bun simt din partea posesorilor de auto, degeaba daca nu are cine aplica legea.
      De ce in alte tari se aplica amenda proprietarului de vehicul care a calcat pe bec chiar DACA ACESTA NU ESTE PREZENT LA LOCUL COMITERII ABATERII??? Ati vazut cum e in UK? Sunt nu sunt locuri de parcare in oras, ai parcat ca boul, iti iei amenda in parbriz! Exista dovada foto, se trimite online la ei pe servere, ti se sigileaza in plic si se pune in parbriz!!! SIMPLUUUU! Dar ei au divizie speciala pentru parcari, adica oameni care doar asta fac, in cadrul Politiei!
      Deci, se poate. Dar nu la noi. Ca aici nu cred ca e dorinta politica….

    • Hai sa dau un exemplu personal:
      am fost cu masina la Varna la Delfinariu – parcarea era plina asa ca am mers putin mai departe prin ceea ce parea un parc prin care fiecare parca unde dorea pe sub copaci.
      Cand m-am intors la masina dupa 2 ore toare masinile cu numar de Bulgaria aveau amenzi in parbriz iar cele cu numar de ROmania NU aveau.

      Poate asa ar trebui inceput: masinile care nu sunt cu numar de Bucuresti si parcheaza aiurea sa fie amendate primele. Nu trebuie sa fie o procedura publica: oricum Politia Locala stie cum sa-si faca treaba daca le explica Seful lor.

    • * sau invers 🙂

  2. UsL functioneaza!

    • Sunt locuri de parcare suficiente? Le ridici cand omul are unde sa-si lase masina.

    • Creka mai @goaie. Cred ca scrii aiurea.
      Parcarile se fac la marginea orasului si sunt cu taxa.

    • Parcările nu se fac la marginea orașului pentru locuitorii orașului, ci pentru cetățenii din alte localități care sosesc in oras. Dacă locuiești în oraș nu mergi kilometri până la locul de parcare, chiar daca este gratuit. Sunt destule spatii in Sectorul 1 in cartiere cu blocuri (locuiesc la bloc in acest sector!), unde pot fi amenajate locuri de parcare. După ce vor fi amenajate suficiente locuri de parcare, atunci iei masuri contra cetățenilor care parchează mașină în stradă sau pe alei.

    • Mai Florine, neregulamentar e sa parchezi pe treceri de pietoni, în buza intersecțiilor, pe trotuare, sa blochezi cai de access și de circulație. De ce nu îți bagi mașina în casa sa vedem dacă îți convine.
      Locul de parcare nu e un drept, ca nu te-a obligat primaria sa îți cumperi mașina. Eu zic sa betoneze toate spatiile verzi ca să facă locuri de parcare și chiar și-asa tot nu ar fi de ajuns.
      Mai au și pietonii dreptul sa poată circula liniștiți și în siguranță nu?

    • Mai Croco, m-am referit la cetățenii care parchează neregulamentar din punct de vedere al Codului Rutier, nu la nesimțiții care parchează in modul arătat de tine. Și da, am dreptul sa am o mașină, chiar daca pe tine te deranjează acest lucru.

    • @Croco
      In caz ca nu ai aflat, noi, pietonii nu mai avem atatea drepturi. Drepturi au cei care-s mai mari, cum sta scris in legile naturii. De mult nu mai avem dreptul sa circulam pe trotuare in siguranta, sa ne bucuram de linistea casei in care locuim, daca nu ne punem termopane noi antifonice de ultima generatie, adica prin care nu se mai aude nimic, sa ne bucuram de aer curat, daca nu ne punem filtru de aer(purifucator de aer, sau cum s-o numi el), daca trecem pe pietoni. Ai observat ca toata lumea alearga pe trecerea de pietoni? Aia. Cine-i mic si prapadit, nu are drepturi in tara asta.

    • @Florin
      Da Florine, ai dreptul sa iti cumperi, dar detinerea unui automobil e privilegiu, nu drept, ca nu mori fara. Daca nu iti permiti si loc de parcare, n-ai decat sa te muti in Corbeanca sau sa iti vinzi masina. In tarile cu apa calda (sau orase, depinde) locul de parcare se plateste chiar daca ai domiciliu in zona.

    • ce distrusi. legea e clara: esti pe parcare interzisa: sanctiune. surpriza insa! nu se dau amenzi! sa se ridice: a, nu, nici asa nu e bine! tara de distrusi.

    • Alex, daca consideri că deținerea unui automobil este un privilegiu, înseamnă că ai rămas cu mentalitatea comunistă, moștenită de la Ceaușescu. De unde ai tras concluzia eronată că doresc loc de parcare gratuit?

    • Florin, sunt de acord ca lipsa locurilor de parcare ne împinge pe noi șoferii sa parcam în cele mai neobișnuite și de multe ori ilegale locuri.
      Dar ce ne facem atunci cu cei, nu putini, care parchează în locurile alea menționate de mine?
      Într-o vreme mergeam cu trotineta la birou. În fiecare zi era o aventura. Dacă nu erau gropile din trotuar erau mașinile parcate pe trotuar și trecerile de pietoni.
      Nu poți face ordine dacă nu începi sa faci ordine de undeva.
      Bucureștiul este supraaglomerat, nimic nu (mai) poate schimba 30+ de ani de dezvoltare haotica. Singura metoda este dezvoltarea transportului public și al celui alternativ și mai puține mașini care sa circule în oraș (adică parcări supraetajate în puncte cheie).
      Sa ai mașina nu este nici un drept și nici un privilegiu. Dacă poți ai, dacă nu, nu. Dar sa îți cumperi mașina și sa te plângi ca nu ai unde sa o parchezi sau sa parchezi oriunde, denota ipocrizie, căci știai acest lucru înainte.

    • @Spârk: Sunt multe care se pot face, dar unde nu e minte, nu e nici viziune. Exact ca si in cazul tau! Nici lui Ceausescu nu ii placeau „putreziciunili capitaliste” numite masini, de-aia a facut un oras fara parcari.

  3. Adunatura de politruci nenorociti,numai interese.Amenzi de 10000 lei pentru parcarile neregulamentare!

  4. Nimic nou sub soare

  5. E plin orasul de parcari goale.
    Cat asfalt sa se mai toarte pentru domnii soferi?

    • Unde sunt aceste parcări goale? In Sectorul 1 unde locuiesc, nu este nici o parcare goala, cu excepția celei de la Străulești, care este la kilometri de blocurile de locuințe.

    • A descoperit romanul masina si unii nu se mai satura de ea. S-au modificat orasele sa fie loc pentru domnii soferii care conduc toata ziulica. Parcari s-au tot facut, poduri nu mai spun, se fac sosele care trec prin fata gospodariilor oamenilor. Domnii soferi circula cu viteza prin fata lor, ca doar sunt pe sosea. Eee, dar si soseaua putea fi autostrada, de ce nu e? Ia sa circule ei cu viteza. Dar acum nici marfarele nu mai circula. Ia sa transportam noi marfa cu tirurile. Unul dupa altul, secunda de secunda trec tirurile pe sosele, prin fata gospodariilor, pe unde cate un mos coboara in sant sa mai pliveasca iarba crescuta dupa atata ploaie, la doar o mica distanta de soseaua stapanita de tir si masinile grabite sa ajunga unde? Sunt oamenii aceia despagubiti ca si-au facut candva casa la drum si acum stau cu tirurile in coasta? Nu. Si soferii tot nemultumiti sunt. Mai vor. Nu este suficient. Sa nu mai fie nimeni linistit in casa lui, daca se poate. Vor mai mult si mai mult.

    • Cum e cu PNRR-ul verde cu atatea tiruri pe sosele? E fain misto sa dai din pix, fara sa stii realitatea din teren.

    • @Florin
      Mai cauta-le, ca le gasesti! Cine cauta, gaseste.

    • Îți las tie placerea de a le cauta! Succesuri, vorba Ebei!

    • Eu nu caut, ca nu am nevoie. Si pentru tine nici atat nu caut. Normal mi se pare ca atunci cand imi iau masina, sa ma gandesc unde sa o plasez, sa verific daca este un loc de parcare in apropiere pe care as putea sa-l cumpar, ca nu e o pereche de patine sa o pot pastra in debara. Dar daca pui carul inaintea boilor, normal ca e de vina primarul ca nu face suficiente parcari. Si cele doua partide la putere se pricep foarte bine la aceasta strategie, de aici si indemnul lor.

    • Dupa care, vede primarul ca David si-a luat masina fara sa se gandeasca daca are unde sa o parcheze macar noaptea, zice, mai suntem in slujba cetateanului, deci hai sa mai facem parcari. Dupa care se gandesc, eeee, dar asta presupune munca, deci ne trebuie bani. De unde sa luam noi bani? Aaa, gata, stiu! De la fraierii care au locuri cumparate deja. Pai ce, nu e foarte ieftin, eee. E moca si uite asa plateste fraierul mai mult, ca vrea David loc de parcare. Pai nu e dreptul primarului sa ceara mai multi bani? Nu e dreptul lui David sa aiba loc de parcare? Iar fraierul are doar dreptul sa arunce cu bani in stanga si in dreapta.

  6. PNL demonstreaza inca o data ca sunt medievali.

    Trotuarele sunt numai si numai pentru pietoni, nu pentru masinile penelistilor sau ale nesimtitilor in general.

  7. FMM PNL SI PSD

    Trotuarele sunt pentru oameni, nu pentru masini!

    fmmmmm

  8. Avand in vedere nr mic de locuri de parcare, cred ca ar trebui procedat ca in Sectorul 6. Adica sa ridice si sa amendeze nesimtitii care parcheaza fara a se gandi si la altii, gen: pe trecere, 3m inaintea trecerii, pe trotuar in cazul in care ocupa tot trotuarul fara a lasa 2m pt pietoni, etc. Sunt majoritatea provinciali care vin si parcheaza ca la einpe ulite ai camp

  9. PSD=PNL=aceeasi mizerie!

  10. Este pe fata coalitia PNL-PSD.Nimic din ce este normal in alte orase nu se aproba la sectorul 1.
    Ar trebuii sa stie locuitorii acestui sector ca in provincie locuitorii oraselor si satelor( de facto in Transilvania) platesc acest serviciu de salubritate ( 13-16 lei de persoana/luna)Nu mai amintesc de faptul ca cetatenii fac selectia gunoiului avand la dispozitie 4 tipuri de pubele. Am inteles ca in capitale nu se plateste nici parcarea masinilor, ca un bilet de transport in comun costa 1.3 lei (in provincie costa minim 2 lei) si sunt trasee comparabile cu cele din Buc.Tot provincia plateste subventia la caldura si metrou pentru cei mai bine platiti cetateni din tara.Pana cand?

    • Pai ar trebui sa stii si tu ca si locuitorii sectorului 1 platesc inca mult mai multi bani pentru salubritate, doar ca din taxe si impozite, nu direct din buzunar.

    • Ești informat eronat! Parcările rezidențiale din București nu sunt gratuite de multi ani. Cetățenii care ocupă aceste parcări plătesc taxa anuala la primăria din sectorul unde se afla parcarea. Și taxe de salubritate se plătesc în toate sectoarele, nu doar in Transilvania pe care o crezi farul călăuzitor al României. Subvenția la căldură este plătită de primăria București, nu de ardeleni, așa cum afirmi. Este vorba de bugetul local, nu de bugetul central (de stat). Doar cu metrul ai dreptate, căci primește subvenție de la Ministerul Transporturilor, deci este subvenționat de toți locuitorii țării, nu doar de ardeleni.

    • @victor
      Da si vezi ca moldovenii platesc mai mult, da?
      😄

    • Si sa stii ca nici cu metroul nu ai dreptate. Eu platesc bilet daca vreau sa circul cu metroul. La metrou nu intri fara bilet ca la cfr sau ratb. Deci cand aud ca metrorex are pierderi sau nevoie de subventii raman tablou. Ca nu inteleg de ce. Sunt multi oameni care stau sardea si achita bilet, deci ori nu stiu cat sa ceara pe bilet, ori nu stiu sa chiverniseasca banii, asa ca nu e vina bucuresteanului ca metroul are nevoie de subventii, el care dupa ce ca e muncitor, mai e platit si bine.

  11. Acum inteleg de ce voi ati facut un articol despre masinile parcate in cartierul Primaverii, deci sunteti pe mana cu doamna primar. Ce jurnalisti corupti…rusine

    • Abia acum ți-ai dat seama că g4media face lobby pentru Clotilde de peste o luna, zi de zi? Cam târziu frățioare.

  12. Dacă madame ar fi susțin uita de coaliție, sectorul 1 ar arată mumt mai bine. Greșală ei este ca din coaliție face parte si PNL această Da ma de Companie a politicii romanesti

  13. Apreciez mesajul consilierilor PNL. Atât de mult încât am să fac tot posibilul să parchez fix pe trotuarele din fața locuințelor domniilor lor. Înțeleg că până fac sute de mii de parcări, adică niciodată, am voie.

    A da și Florine.. cumpără-ti nene parcare privată. Nu mai sta cu mâna întinsă la stat

    • Cum ai ajuns la concluzia că stau cu mâna întinsă la stat? Sunt salariat și plătesc toate impozitele și taxele cerute de stat. Daca ai băut peste măsură abtine-te de a face afirmații necontrolate!

    • Toată lumea își plătește taxele. Nu ești tu mai cu moț. De ce să ti se facă ție loc și nu tuturor? Pai Primăria nu are terenuri și resurse sa facă parcări pentru 3 milioane de cetățeni. Nici in 100 de ani.. Și nici nu ar fi benefic, ar fi un coșmar urbanistic.

      Dacă vrei parcare, cumpără-ti. Costă în jur de 15000 de euro + tva. Primăria nu poate toca banii de investiții pentru așa ceva, pentru mofturile unei minorități vocale care nu se dau jos din mașină. Cu banii ăștia se pot face lucruri mai utile pentru toți cetățenii, spatii verzi, tramvaie moderne.

    • Tramvaie moderne my ass. Târ-târ, zdronca-zdronca, ocupa spatiu, de-abia se misca, foarte sensibile la vreme rea, pene de curent, se blocheaza usor. Nu ai vazut niciodata un trancavai incotopenit in intersectie pe separator? Vi se pare ca sunt ieftine pentru ca nu considerati costul terenului pe care il folosesc exclusiv.
      Uite aici o solutie ceva mai inteligenta:
      https://www.youtube.com/watch?v=JW3wRfBbGJ0
      Si nu te lua dupa traficul pe care il vezi in imagini, pentru ca la „rush hour” este foarte aglomerat.

  14. A rezolvat cu gunoiul doamna primar de sa ajuns la ridicarea mașinilor ?nu mai are spațiu pentru gunoi cred

  15. Poti sa gasesti loc de parcare si sa parchezi decent, daca cauti . Bineinteles ca uneori nu gasesti chiar in buza usii unde ai tu treaba . Dar poti gasi la 100 m , 200 m , etc. Nu mori daca mergi cateva sute de metri pe jos ! Dar pt asta trebuie sa ai bun simt si bunavointa . Eu sunt pentru amenzi usturatoare pt cei care blocheaza atat traficul pietonal cat si cel rutier , si chiar pentru ridicarea masinilor care produc blocaje . Si mai e o categorie de nesimtiti , cei care blocheaza prima banda si pun avariile de cele mai multe ori ei fiind in masina . Asta mi se pare una din culmile tupeului . Si astia ar trebui luati pe sus !

  16. O alta metoda prin care ar putea sa elibereze Bucurestiul de acest infern este sa inceapa sa aplice legea prin taxarea celor care umbla cu autoturisme mai vechi de 20 de ani si acelora care au masini mai noi dar pe care nu le intretin. Nu am o problema cu vechimea, ma deranjeaza nesimtirea crasa a unora, ii vad zi de zi prin Bucuresti, au inceput sa nu mai aibe nici oglinzi, nu mai zic de stop pe frana, faruri reglate sau poluare. Problema asta are radacini adanci in mentalitatea romanului care este una invechita, a strans si el 1000 EUR si si a luat masina, este un drept in mintea lui, dar sa o intretina? Este scump, nu isi permite. Dar sa se gandeasca ca polueaza si ne imbolnavim cu totii inclusiv el? Nu i pasa, nici macar de ai lui. Sa mai mentionez ca indiferenta politiei ne ucide? Ca nu respecta nimeni nici o logica sau regula? Linia continua? Este de decor, viteza legala? Pentru biciclisti domne. Daca s ar depune minim efort in acest sens, prin sanctionarea incalcarii regulilor de baza (pana la ridicat taloane si permise) atunci orasul sigur s ar fluidiza, pentru ca nu toata lumea s-a nascut sofer, nu toti au dexteritatea, nu o pot dobandi si reprezinta pericole publice, bineinteles sa nu uitam de nesimtitii care incalca legea voit, adica acei indivizi care considera ca soseaua este a lor, care se considera superiori. Atat imi doresc:
    RAR pe strazi verificari la foc continuu, nu intretii masina -> platesti
    Amenzi usturatoare pentru cei care incalca regulile de circulatie, nu respecti -> platesti

    Sunt ferm convins ca in clipa in care un individ cu salariul minim pe economie trebuie sa achite de 3 ori salariul sa isi puna rabla la punct, va renunta la masina.
    Sunt convins ca in clipa in care Politia Rutiera va suspenda carnetele sofiertilor luate pe spagi si care sunt pericole la adresa noastra, va renunta la masina.
    Si in acest fel descurajezi achizitia unui autoturism.

    Bineinteles la aceasta mica actiune trebuie sa participe si primariile care sa ridice rablele abandonate sau cele nefolosite de pe locurile publice. Unii au impresia ca daca si au cumparat o casa, locul din fata curtii le apartine, la fel si la bloc.
    Asta este romanul in general, un incult, fara aspiratii, fara gandire constructiva, fara logica, dar cu drepturi sa faca ce vrea el, unde vrea el, cand vrea el, legile morale ale comunitatii, nu exista.

  17. O idee foarte bună cu ridicarea mașinilor parcate aiurea în capitala României !. Sunt convins că,astfel, șobolanii vor avea mai mult spațiu de…joacă !…:)))

  18. România cred ca este singura tara din lume, unde posturi precum primari, Presedinte etccc,nu sunt ocupate de ROMANI…. PS. BUCUREȘTIUL ESTE OCUPAT DE ::ȘOBOLANI, TINTARI, CĂPUȘE…. Cei care sunt ROMANI cu adevarat:::TREZITI_ VA…

    • Pentru tartanu Carius, esti umblat ca gaina in jurul cotetului, sunt primari de toate natiille in toate tarile. Pana si romanii au ajuns primari prin orasele mai mici din Spania, Austria, Germania, care e problema tartane? Sau Arnold guvernator in California. Sarantocule.

  19. Consilieriicer primarului sa faca ce nu a facut psd si pnl in 30 deani, adica parcari ! NU CRED CA MAI VOTEAZA CINEVA PNL ! dupa tot ce s-a intamplat la sect 1 !

  20. Bucureștenii parchează pe trotuar chiar daca au parcare aproape, fie ea cu plata sau nu. Ei parchează fix langa locul unde au treaba, niciun metri mai departe decât trebuie. Daca la 500m de locul unde au ei treabă e o parcare cu locuri libere, n-ai sa vezi că vor parca acolo, nu merge nimeni atât pe jos.

    Romanii sunt de-a dreptul nesimțiți și indiferent cate parcări le faci, tot pe trotuar parchează. Așa că nu mai veniți cu condiționări stupide.