G4Media.ro

Concursuri aranjate pentru un director condamnat penal, pontaje fictive, bugete nejustificate și…

Foto: Pixabay

Concursuri aranjate pentru un director condamnat penal, pontaje fictive, bugete nejustificate și detașați de la firme private: marile nereguli găsite de corpul de control al primarului Nicușor Dan la Administrația pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic

Posturi ocupate de persoane detașate de la firme private, angajați care cumulau pensia cu salariul sau care nu dădeau pe la muncă, concursuri aranjate și bugete nejustificate sunt doar câteva dintre neregulile scoase la iveală de raportul Corpului de Control al primarului Nicușor Dan depistate la Administrarea Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic. Un alt aspect din raport e presupusa aranjare a unui concurs astfel încât să poată fi angajat ca șef un fost condamnat penal pentru furt – Marius Coaje.

La finalul lunii trecute, Edmond Niculușcă, șeful Administrației, a anunțat că a trimis la Parchetul Judecătoriei Sectorului 1 și la Curtea de Conturi neregulile constatate de corpul de control.

Raportul corpului de control, consultat de G4Media.ro, arată că până la finele anului 2019, un număr de 20 de posturi au fost ocupate cu personal detașat de la diverse firme particulare, iar alte 6 posturi cu salariați care cumulau pensia cu salariul.

„Detașarea acestui personal s-a efectuat în baza unor solicitări scrise ale directorului executiv al AMCCRS către firmele particulare, în detrimentul organizării unor concursuri de ocupare a acestor posturi. Din analiza documentelor privind modalitatea în care au fost selectate persoanele detașate, nu s-au regăsit mijloacele prin care acestea au fost identificate”, se arată în raportul realizat în luna martie a acestui an.

O altă neregulă face referire la faptul că mulți dintre salariați nu au semnat condicile de prezență existente în perioada 2018 – 2019 și nu au menționat orele de începere și de sfârșit ale programului de lucru, respectiv salariați care nu și-au validat prezența prin folosirea cititoarelor electronice montate la intrarea principală în instituție odată cu punerea în funcțiune a sistemului de evidență pontaj, deși în pontajele lunare toți acești salariați figurează cu 8 ore/zi perioadă lucrată – Caz general: Director Executiv, director adjunct etc.

Legea era încălcată de la cel mai mic până la cel mai mare, susține raportul citat.

Cu privire la modul de ocupare a postului contractual vacant de Director Adjunct în cadrul AMCCRS, „din verificarea documentelor existente la dosarul de concurs al domnului Coaje Valentin-Marius, s-a constatat lipsa cazierului judiciar, document necesar pentru înscrierea la concurs și care atestă faptul că un candidat nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pe care candidează. Există, în schimb, o declarație pe propria răspundere, dată de către domnul Coaje Valentin-Marius, la înscriere, în data de 18.04.2019, în care declară că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pe care candidează și că a luat la cunoștință despre obligația completării dosarului de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului. Acest lucru ar fi însemnat ca până la susținerea probei scrise din data de 07.05.2019, candidatul Coaje Valentin-Marius să prezinte cazierul judiciar, în original. Cu toate acestea, domnul Coaje a fost acceptat de către comisia de concurs pentru susținerea probei probei scrise în data de 07.05.2019 și a probei interviu în data de 13.05.2019, fără a i se pretinde prezentarea cazierului judiciar.”

Nicușor Dan l-a acuzat încă din campania electorală pe Mariu Coaje că ar fi fost condamnat penal cu suspendare pentru furt.

Fundamentarea proiectului de buget s-a efectuat în mod defectuos, fără o previzionare riguroasă a cheltuielilor sau a capacității de execuție bugetară, precum și gestionarea ineficientă a resurselor financiare solicitate.

„Conform situației privind finanțarea instituției, sumele alocate au fost majorate (față de anul precedent) cu 172% în anul 2019, respectiv cu 148% în anul 2020, deși anual au fost restituite subvenții neutilizate, în valoare de 34.750.354 pe anul 2018, 33.012.926 lei pe anul 2019, respectiv 68.472.056 lei pe anul 2020. Gradul de utilizare al fondurilor alocate este de 45,03% pe anul 2018, 69,42% pe anul 2019, respectiv de 57,86% pe anul 2020.”, arată raportul corpului de control.

Mai mult decât atât, s-a constatat că toate contractele de execuție lucrări pentru consolidarea imobilelor au înregistrat creșteri între 25,08% și 123,89% față de valoarea inițială a contractului. La Contractul de execuție lucrări privind obiectivul Consolidare imobil de locuințe situat în str. Franceza nr. 30, sector 3, București, au fost încheiate două contracte pentru același obiectiv, cu același executant Compania Municipală Consolidări S.A..

Primul contract a fost pentru execuția unor lucrări de intervenție-consolidare și al doilea contract era pentru finalizarea execuției lucrărilor de consolidare. Având în vedere că pentru primul contract au fost încheiate o serie de acte adiționale, pentru lucrări suplimentare și prelungiri de termene de execuție, prin cumularea celor două contracte și a actelor adiționale s-a înregistrat o creștere a valorii contractului de 177,87% față de contractul inițial.

„Din analiza prezentată anterior rezultă că, marea majoritate a contractelor au necesitat o prelungire a termenelor de execuție, că au fost contractate lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute inițial în contract din diverse motive. Totodată rezultă că, s-au înregistrat creșteri substanțiale de preț pentru unele contracte, în condițiile în care toate documentațiile tehnico – economice au fost revizuite și actualizate.Având în vedere toate etapele premergătoare încheierii contractelor de execuție, începând cu DALI și terminând cu partea de execuție, și ținând cont de faptul că aceste contracte reprezintă o proiecție exactă a ceea ce s-a propus și ceea ce s-a realizat, se constată că sunt deficiențe în activitatea serviciului tehnic și serviciul urmărire derulare contracte. Activitatea acestora nu a fost realizată în condiții de performanță și eficiență.”

Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic este un serviciu public de interes local al Municipiului București cu personalitate juridică, finanțat din subvenții acordate din bugetul local al Municipiului București și din venituri proprii, precum și, după caz, din fonduri de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Aceasta are ca obiectiv de activitate reducerea riscului seismic al construcțiilor existente în Municipiul București, în contextul atenuării efectelor unui eventual cutremur și acționează pentru realizarea măsurilor de intervenție la construcțiile care prezintă niveluri insuficiente de protecție la acțiuni seismice.

Controlul a fost făcut între 02.03.2021 și 24.03.2021.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Statul DEGEABA,
    tare si reportajul Romania, te iubesc! (e pe youtube).
    Ai na(i)bii Politisti ăia de la Directia Economica… nu ar putea sa ia la puricat institutiile alea înaintea oricui? Cine are atribuții de Control? Eu, prietenii politicienilor (ministrilor), Presa? Curtea de Conturi, doar?

    Da’ Poliția, ce atributii mai are… ca au ejectat pe ANFP de la ei ca pe o masea stricata
    (are legatura cu reportajul)

  2. Eu ma intreb cine gireaza pentru concursurile facute la misto, alooo sa se inteleaga ca e vb de Geta Dragoi!

    • Domnule, aveti dreptate multă. Si eu cunosc un caz de manager, care controlat fiind de Corpul de Control al Primarului General în 2020, nu a pus în aplicare aproape nimic din neregulile sesizate, ba mai mult a fost promovat, fără concurs, în funcția de consilier al Primarului General (Firea), cu un salariu de 14.000 lei lunar. Este o sfidare la adresa banului public. Tot Geta Drăgoi a aranjat și concursul de promovare al acestui manager. Dar ce sa vezi, după 4 ani de evaluare , cu note la limită, nu mai putea ocupa funcția de manager, și a fost folosită metoda detasarii in functia de consilier al Primarului General. Nu știu cum acești „directori” de resurse umane sunt atât de indispensabil…
      In felul acesta numai de reformă nu mai poate fi vorba în țara asta.
      Pot să va spun și despre cine e vorba, de „managerul” de la Universitatea Populara Ioan I. Dalles unde au conferentiat George Călinescu, Tudor Vianu, George Oprescu, Ion Frunzetti etc.
      Unde a cântat George Enescu, unde a dirijat Ionel Perlea și multi alți intelectuali de renume.

  3. Nicusoare hai ca poți!
    Ritmul nu ne convine ca e cam lent,dar direcția e buna.

  4. Statul însuși este o MAFIE. Deci sistemul bugetar, bratul statului, e un sistem mafiot. Dacă unul xa mine ar avea puterea sa dea afara INUTILII de la stat, ar da afara jumate din ei și treburile ar merge la fel, ba chiar mai bine ca aia dați afară puneau frâne ca să și dovedească utilitatea. As începe cu garda Pretoria a a lui klaus, cu miile de oameni care l slugaresc pe cel mai mare inutil, cu parlamentul, guvernul, cu agențiile, direcțiile, ong urile, CA urile, asf ul, anre ul, anpc ul, BNR ul și alte sinecuri

    • Cred ca se spune ca „fiecare isi vede de treaba lui”
      „Lasa ca merge si asa”
      Nu exista control pentru ca interesul e ca fiecare sa se descurce cum poate.
      Nimicul ne umple tot timpul