Home » Romania Digitala » Companie de soluții software pentru afaceri: 90% dintre firmele care trebuie să depună declarația 406 SAF-T nu sunt pregătite să transmită datele către ANAF/ Procesul poate fi eficientizat prin automatizare

Companie de soluții software pentru afaceri: 90% dintre firmele care trebuie să depună declarația 406 SAF-T nu sunt pregătite să transmită datele către ANAF/ Procesul poate fi eficientizat prin automatizare

Companie de soluții software pentru afaceri: 90% dintre firmele care trebuie să depună declarația 406 SAF-T nu sunt pregătite să transmită datele către ANAF/ Procesul poate fi eficientizat prin automatizare
Foto: Pixabay
Ascultă articolul

Anul viitor, peste 20.000 de firme din categoria contribuabili mijlocii urmează să depună declarația 406 (SAF-T – Standard Audit File for Tax), însă 90% dintre acestea nu sunt încă pregătite să transmită datele necesare către ANAF, deși au această obligație de la 1 ianuarie 2023, potrivit datelor NextUp Solutions, companie de soluții software pentru business. Prin investiții în automatizări, firma susține că a redus timpul de execuție a acestui proces de la câteva zile la câteva minute.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

După ce în 2022 raportarea SAF-T a devenit obligatorie pentru companiile din categoria contribuabili mari, de anul viitor va trebui transmisă către ANAF și de către companiile mijlocii. Fiind necesară completarea a peste 390 de elemente fiscale și contabile, SAF-T este considerată o raportare complexă și stufoasă de către specialiștii în domeniu, spun reprezentanții companiei de soft. Această declarație trebuie să includă informații despre întreaga activitatea a companiei printre care denumire, CIF, domiciliu fiscal și detalii financiar-contabile – conturi contabile, clienți, furnizori, taxe, stocuri, proprietari, facturi de vânzare, facturi de cumpărare, plăți, mișcări de bunuri, tranzacții cu active.

“Tot ce se întâmplă într-o companie trebuie raportat către stat, adică este o muncă enormă care îi implică direct pe proprietarii firmei, fiind de asemenea o sarcină foarte complexă pentru angajații din departamentul financiar. Iar în acest context, ca antreprenor în contact cu peste 5.000 de companii medii, pot să confirm că există un număr imens de firme care nu sunt încă pregătite pentru această raportare stufoasă. Acestora le lipsesc resursele umane calificate și soluțiile tehnice și digitale necesare pentru adunarea și corelarea tuturor informațiilor pentru o raportare completă, fără erori și fără întârzieri, către instituțiile statului”, punctează Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole