G4Media.ro

Comitetul Politic al USR PLUS a adoptat o rezoluţie privind reanalizarea condiţiilor…

sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Comitetul Politic al USR PLUS a adoptat o rezoluţie privind reanalizarea condiţiilor de funcţionare a coaliţiei / Susținerea guvernului, acordată ”în măsura implementării reformelor asumate”

Comitetul Politic al USR PLUS a adoptat, sâmbătă, o rezoluţie care prevede reanalizarea, după Congresele UDMR, PNL şi USR PLUS, a condiţiilor de funcţionare a coaliţiei de guvernare, continuarea susţinerii acesteia şi a Guvernului, „în măsura implementării reformelor asumate” şi susţinerea”fermă” a reprezentanţilor formaţiunii în Executiv.

Conform unui comunicat al USR PLUS, Comitetul Politic al formaţiunii a decis: „reanalizarea în Comitetul Politic imediat după finalizarea congreselor UDMR, PNL şi USR PLUS a deciziilor necesare pentru îmbunătăţirea funcţionării Coaliţiei şi a actului guvernamental – analiza se va face pe baza unui raport de îndeplinire a angajamentelor de guvernare asumate în campania electorală, iar astfel de reuniuni se vor convoca bianual sau ori de câte ori situaţia politică o impune; continuarea susţinerii Coaliţiei de guvernământ şi a mandatului acestui Guvern în măsura implementării reformelor asumate prin Programul de Guvernare pe baza unui calendar precis asumat în Coaliţie în perioada imediat următoare; susţinerea fermă a reprezentanţilor noştri în Guvern şi celelalte structuri de guvernare şi mandatarea conducerii partidului de a urmări îndeplinirea angajamentelor din programul de guvernare în actuala formulă guvernamentală”.

Decizia a fost luată „înţelegând că misiunea şi responsabilitatea acestei coaliţii este să asigure reformele necesare modernizării României atât acum, cât şi în 2024, luând act de blocajele care încă subzistă în cadrul Coaliţiei în ceea ce priveşte decizii asumate împreună la formarea Guvernului (cu titlul de exemplu desfiinţarea Secţiei Speciale, activarea comisiei parlamentare pentru codul electoral, depolitizarea serviciilor deconcentrate) şi văzând că, pe de o parte, există puncte din angajamentele de guvernare care au fost realizate sau care sunt în curs de realizare prin eforturile reprezentanţilor partidului în Guvern (miniştri, secretari de stat, preşedinţi şi vicepreşedinţi de agenţii), dar că, pe de altă parte, reforme importante asumate în Programul de Guvernare nu au fost încă iniţiate, în ciuda eforturilor USR PLUS, precum şi „considerând că activitatea Guvernului şi viteza reformelor trebuie îmbunătăţite pentru a stabiliza premisele pentru ca, în 2024, guvernarea de dreapta reformatoare să continue şi „constatând că Protocolul de coaliţie este slab instituţionalizat în practică şi mecanismele de rezolvare a diferendelor funcţionează dificil sau deloc”, se mai menţionează în rezoluţie”.

Rezoluţia a fost votată în urma prezentării unui raport privind stadiul de îndeplinire a reformelor asumate de USR PLUS în Programul de Guvernare negociat cu partenerii politici.

„O mare parte a angajamentelor sunt în faza de „organizare de şantier”, altele sunt în curs de implementare, iar câteva sunt chiar duse la bun sfârşit. Totuşi, câteva dintre angajamentele USR PLUS luate în faţa electoratului şi incluse în Programul de Guvernare sunt blocate: desfiinţarea Secţiei Speciale, activarea comisiei parlamentare pentru codul electoral, depolitizarea serviciilor deconcentrate”, arată raportul.

Comitetul Politic USR PLUS a stabilit că reanalizarea acestor condiţii trebuie să se facă de două ori pe an sau ori de câte ori situaţia politică o impune, pe baza unui raport de îndeplinire a angajamentelor de guvernare asumate în campania electorală şi ca prima discuţie să aibă loc imediat după finalizarea congreselor UDMR, PNL şi USR PLUS.

Comitetul Politic al USR PLUS s-a reunit sâmbătă, la Teatrul Naţional din Bucureşti, pentru prezentarea candidaturilor la preşedinţia formaţiunii şi pentru componenţa Biroului Naţional. În cursa pentru preşedinţia USR PLUS s-au înscris vicepremierul Dan Barna şi europarlamentarul Dacian Cioloş, copreşedinţi ai formaţiunii, şi senatorul Irineu Darău.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Ați umplut de bale piața endependenții băi pupăcioșilor!
    :)))))

    • Bai frate, macar ăștia de la USR încearcă, dar cum să reușească când PNL este exact ca PSD si UDMR ? Uitati-va la Drula, la Clotilde. Se lupta cu ei la baionetă. Pe cei de la UDMR ii doare în fundulet. Dacă se sparge coaliția, își fac cuibul în sânul cald al PSD-ului.
      Se va alege praful de PNL daca nu incep sa livreze. Oricum, USR este singura varianta anticorupție pentru romania. Restul, cu AUR inclus, sunt făcuți din același material de rahat.

  2. Aceleasi vorbe goale care sa justifice ramanerea la guvernare!
    Ia uite cum balmajeau cei din USR PLUS in Aprilie 2021 dupa demiterea lui Vlad Voiculescu cum au facut ei un NOU Protocol al coalitiei de care vor tine cu dintii!
    L-au bagat la sertar si NIMIC!

    G4media: „DOCUMENT Ce prevede noul Protocol negociat de liderii coaliției PNL – USR PLUS – UDMR.
    20 Aprilie 2021
    Liderii PNL, USR PLUS și UDMR au convenit, marți seara, după 6 ore de negocieri, asupra unor completări la protocolul de funcționare a coaliției, document consultat de G4Media.ro. Aceste completări la acordul politic sunt menite să pună capăt crizei politice începute pe data de 14 aprilie, după ce premierul Florin Cîțu l-a demis pe Vlad Voiculescu de la ministerul sănătății.
    Liderii PNL, USR PLUS și UDMR au convenit ca o serie de reforme sa fie implementate PANA la Sfârșitul Anului, printre care și Adoptarea unui nou Cod electoral și Adoptarea legilor justiției.
    Cele mai importante prevederi din Acordul politic al coaliției:
    Agenda parlamentară.
    – Coaliția de guvernare functionează în baza Programului de guvernare și a unor decizii colegiale luate în formatele mai sus menționate. Agenda parlamentară și deciziile de vot in Parlament urmează prioritățile din Programul de guvernare
    – În LIPSA consensului în Coaliție pe anumite proiecte legislative sau pe alte teme decât cele cuprinse în Programul de guvernare, grupurile parlamentare ale partidelor componente pot acționa în afara Coaliției cu anunțarea prealabilă a partenerilor, și după refuzul lor de a susține respectivele inițiative
    Priorități:
    – Vaccinarea împotriva COVID-19 rămâne o prioritate a Guvernului și a Coaliției
    – Guvernul va publica săptămânal datele cu privire la vaccinare, numărul de doze administrate, dispozitia pe centre, procentele de persoane vaccinate din categoriile prevazute în actul normativ adoptat de Guvern.
    – Toți miniștrii coaliției trebuie să ia măsuri pentru creșterea accesului la date publice, transparentizarea execuției bugetare, contracte și achiziții publice acolo unde există.
    – Reformele în domeniul sănătatii vor continua: transparența și eficiența investițiilor în infrastructura spitalicească, reforma managementului spitalelor.
    – Reforma pensiilor speciale pe principiul contributivității PANA la finalul anului.
    – Adoptarea legilor pe justitie PANA la final de an(cu principiile din instrumentele internaționale ratificate de România, precum și cu recomandările formulate în cadrul mecanismelor europene – MCV, GRECO și Comisia de la Venetia)
    – Operaționalizarea Comisiei de Cod electoral, în baza unui mandat agreat de coaliție.
    – Calendar asumat pentru adoptare pozitie politică și implementare privind Deconcentratele(instituțiile deconcentrate)
    – Coaliția creează un grup de lucru permanent pentru eficientizarea funcționării statului.”

    NIMIC, nici macar nu au demarat!!!!
    Si imediat trece Anul!

    • mai este pina la sfirsitul anului . iar vorbesti in plus rusine

    • noi am vrut nu s-a putut ce ramane de facut ? cam asa suna textul pe scurt . viitorul este al celor ce pot adica al premierului .

    • Ești dusă rău cu pluta pe conductă.
      Ți-o pui cu antivacciniști?
      :)))):

    • Și așa la următoarele alegeri doamna Lili votează PSD sau iar votați ce vă spun copiii.Veți trăi o altă dezamăgire.O seara bună!

    • @stingi

      „Ai, da’ dă mamă cu biciu-n mine …“
      :)))))

  3. câteva sunt chiar duse la bun sfârşit… – Care, mai anume?!

    Ia faceti o lista, sa ne verificam pe documente. Hai, ca ne descurcam noi sa le gasim in Programul de Guvernare …

    Ia uitati aici rateuri doar la Ministerul Justitiei:

    Obiective cu termen de implementare 100 zile (“termen scurt”), adica 15 aprilie 2021.

    1) RATAT Desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (pag.227)
    2) PARTIAL INDEPLINIT (amanare pana in 2023) Renunțarea la creșterea numărului de judecători din completurile de apel și contestație. (pag.228)
    3) RATAT Eliminarea schemei de pensionare anticipată a magistraților. (pag.228)
    4) Refacerea competențelor DNA cu privire la corupția din justiție. Asigurarea suportului logistic și uman: mijloace tehnice pentru interceptări, suplimentarea schemei de personal (ofițeri de poliție, procurori, personal auxiliar) atât pentru DNA cât și pentru DIICOT (pag.229)
    5) RATAT Reformă a Inspecției Judiciare (pag.229)
    6) RATAT Modificarea procedurii de desemnare a conducerilor Parchetului General de pe lângă ÎCCJ, DNA și DIICOT (pag. 230)
    7) RATAT Inființarea unei/unor structuri specializate in cadrul Parchetului General/Parchetelor împotriva infracționalității de mediu. (pag.230)
    8) RATAT Trecerea poliției judiciare în subordinea parchetelor (pag. 230)
    9) RATAT Vor fi înaintate Parlamentului spre adoptare variantele finale ale { Legii privind statutul magistraţilor din România; Legii privind organizarea judiciară; Legii privind Consiliul Superior al Magistraturii}
    10) RATAT Puncte de plată la sediile tuturor instanțelor judecătorești, lansarea unei platforme online și a unei aplicații pentru telefoanele mobile, care să elimine inclusiv necesitatea depunerii la dosar a chitanței doveditoare a taxei de timbru. (pag. 230)
    11) ?? Directiva (UE) 2019/1023 a PE cu termen de transpunere 17 iulie 2021. (pag. 233)
    12) ?? Directiva (UE) 2019/1151 a PE privind utilizarea instrumentelor și a proceselor digitale în contextul dreptului societăților comerciale, cu termen de transpunere 1 august 2021 (pag. 233)
    13) ?? Aprobarea de catre Guvern si transmiterea spre aprobare Parlamentului a Proiectul de lege pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2017/1939 ce privește instituirea Parchetului European (EPPO). (pag.233)
    14) RATAT Asigurarea accesului gratuit al publicului la legislația națională și europeană (sa poata fi consultata forma actualizata a legilor pe un portal al MJ) (p.234)

    Cum vi se pare rezultatul?!

    PS: Daca am evaluat gresit vreun punct de mai sus, va rog sa ma ajutati cu un link credibil. Multumesc.

    • Poti sa te iei de mănă cu lilishor.
      Nici până acum nu stii ca doar un Judecator poate interpreta corect legea (plus CCR).
      ASTA lipseste din fiecare program de guvernare: functionarii publici sa-si respecte juramântul dat. Dar PSD a zapacit tot. Lumea s-a obisnuit sa castige usor, fara munca.
      Acum trebuie sa platesti ” la greu ” un specialist.
      Doar lili are impresia ca un partid lucreaza moka.

    • ai prea multe sperante, ei deabia acum au inteles ce inseamna guvernarea.
      s-au dus viteji, se intorc boi.
      mai vedem dupa congresele lu’ peste daca vor misca ceva, nu ca as avea prea mari sperante.

    • @Cloudfare: nici pana acum nu ai aflat ca niciun judecator nu poate impune un gentleman agreement. :))

      Doar tu ai impresia ca totul se face prin coercitie sau mituire. :))

  4. De peste 30 de ani aceleași circuri numai că circarii să schimbă și fraierimea plătește până la al 10-lea ne-am

    • Poate ai vrut să scrii „până la al 10-lea neam”…
      Totuși, apreciez că folosești diacritice, ceea ce nu fac mulți pe aici.

  5. Nu vă faceți iluzii, că asta e o simplă tehnică de manipulare a votanților USR și a opiniei publice!

  6. Nutreț pentru CREDULI și IGNORANȚI , cei din conducerea USR PLUS sunt campioni la SPOLIERE ,nu vor pleca niciodată de la PRĂDUIALĂ .

  7. Mai tineti minte cum USR PLUS se barea in pieopt ca vrea Eliminarea cumulului Pensie speciala-salariu la stat?!
    Digi24: „Guvernul a adoptat proiectul prin care se interzice cumulul pensie-salariu la stat și crește opțional vârsta de pensionare la 70 de ani
    09.06.2021.
    Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, proiectul de lege prin care angajații pot rămâne în câmpul muncii până la 70 de ani, la cerere. Bugetarii nu vor mai putea cumula salariul cu pensia, însă sunt mai multe excepții despre care ministrul Muncii spune că erau necesare pentru ca legea să fie constituțională.
    Aleșii locali, parlamentarii, membrii CCR și ai Curții de Conturi, și nu numai, se numără printre bugetarii exceptați din legea interzicerii cumulării pensiei cu salariul la stat.
    Proiectul de lege adoptat miercuri de Guvern va fi trimis în Parlament unde va intra în procedură de dezbatere și adoptare.”

    Pproiectul a ajuns in Parlamnet unde l-au ingropat!!
    Interesant ca USR PLUS nu mai zice nimic de acest proiect de lege uitat in Parlament: Irina Alexe, de la PLUS, pensionata din MAI la 41 de ani cu grad de General(desi NU a iesit din Birou, NU a pus piciorul pe vreun camp de lupta!) cumuleaza sume uriase din pensia speciala si salariul urias la Stat!
    Rusine, Ciolos, rusine Barna!!!
    Asta va fi soarta intregului Program de guvenrare al aliantei 2020-2024, pe model Programul de guvernare al PSDragnea 2016: NIMIC!!!
    Doar minciuni si abureli si le e bine la osul de ros!

  8. Mai mult, USR PLUS si-a dat ACORDUL in Guvern pentru Infiintarea Bancii nationale pentru Dezvoltare, proiect initiat de PSD caruia Zombilica i s-a opus vehement cand PNL era in opozitie:
    cursdeguvernare.ro, 23.08.2021: „Documente / Guvernul Cîțu înființează Banca de stat respinsă de guvernul Cîțu: e identică cu Banca inițiată de Orlando Teodorovici.
    Proiectul de Ordonanță privind înființarea Băncii naționale de dezvoltare, publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP) în ziua în care Dan Vîlceanu a preluat conducerea instituției, este DEPARTE de a fi Reforma PROMISA de premierul Florin Cîțu în materie de finanțare a antreprenoriatului românesc și de sprijinire a internaționalizării afacerilor locale.

    Documentul conține aceleași puncte-cheie incluse în proiectul de lege promovat de fostul ministru Orlando Teodorovici: Proiectul lui Teodorovici a primit aviz negativ atât din partea cabinetului Orban (în august 2020) cât și a Guvernului Cîțu (în martie 2021).
    Cum a ajuns proiectul lui Teodorovici să fie promovat de liberali

    Cele două proiecte (unul de lege și celălalt de OUG) sunt extrem de asemănătoare, obiectivele și majoritatea punctelor-cheie fiind formulate identic în ambele versiuni. Documentul pus acum în dezbatere publică de Guvernul Cîțu aduce în plus o serie de clarificări tehnice, fără nicio modificare de substanță față de varianta propusă de Teodorovici în Parlament.
    Cea din urmă a fost adoptată de Senat, cu majoritate de voturi, la începutul lunii martie a anului trecut. A intrat apoi pe circuitul Camerei Deputaților, unde a primit aviz favorabil din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale.
    Pe 20 august 2020, Guvernul Orban dădea aviz NEGATIV.
    Pe 25 martie 2021 a fost înregistrat un nou punct de vedere al Guvernului Cîțu de data aceasta, tot NEGATIV, potrivit datelor oficiale consemnate pe site-ul Parlamentului.
    Printre motivele invocate a fost absența unei analize care să care să justifice înființarea unei bănci naționale în contextul în care statul are în subordine o serie de alte instituții financiar-bancare care par a avea același obiect de activitate, respectiv EximBank, FNGCIMM și de Fondul Român de Contragarantare – FRC.

    ”Înainte de conceperea unui cadru legislativ pentru bănci de dezvoltare ar fi utilă efectuarea unei analize care să identifice toate serviciile oferite în prezent conform legislației în vigoare de către EximBank, FNGCIMM și de Fondul Român de Contragarantare – FRC (nu doar în domeniu IMM), să arate rata de utilizare a fondurilor disponibile ale acestor instituții pentru serviciile identificate, să evidențieze toate suprapunerile de funcții/ servicii propuse pentru BND cu cele ale EximBank, FNGCIMM și FRC și să explice care sunt beneficiile funcționării în paralel ale celor patru entități”, argumenta Guvernul Ludovic Orban în urmă cu un an.

    Proiectul care reglementează înființarea băncilor naționale de dezvoltare, pus acum în dezbatere de minister, este în același timp departe de ambițiile formulate în planul de guvernare a actuale coaliții, în care se avea în vedere o reorganizare a întregii arhitecturi a instituțiilor financiar-bancare deținute de stat.
    Printre obiectivele programului de guvernare se numără ”crearea Băncii Naționale de Dezvoltare (National Promotional Bank), prin reorganizarea EXIMBANK, FNGCIMM și FRC, pentru folosirea resurselor Băncii Europene de Investiții în gestiunea financiară a schemelor de sprijin pentru finanțare curentă și investiții legate direct de convergența reală a României cu Uniunea Europeană, sub coordonarea Ministerul Finanțelor”.

    Pregatire urgenta pentru noi sinecuri ultramega-bine platite si rasplatite!
    USR PLUS nu mai zice nimic, le place si lor!
    „Reforma” marca Zombilitica!!!

    • Ca Banca nationala pentru dezvoltare e doar pentru noi sinecuri politice, demosntreaza Bogdan Glavan pe HOTNEWS si intreaba in final:
      20.08.2021: „Statul român încearcă de 6 ani să înființeze Banca de dezvoltare.
      În martie 2015 guvernul Ponta aproba un memorandum cu tema “Informare privind proiectul bancii nationale de dezvoltare” .
      Orlando Teodorovici a avut și el ambiția promovării unui proiect de lege privind înființarea băncilor de dezvoltare. În anii din urmă s-a discutat despre transformarea Eximbank în bancă de dezvoltare, însă această intenție s-a blocat în contextul achiziției de către Eximbank a Băncii Românești.
      După 2 ani de studii, încă 5-7 ani de consultanță pe BANI GREI!
      Înființarea Băncii de dezvoltare face obiectul unui proiect finanțat de Comisia Europeană. În faza I a proiectului s-au realizat analiza disfuncționalităților pieței financiare din România, un studiu de prefezabilitate privind structura juridică a băncii și studiul de fezabilitate pentru înființarea băncii. Până când banca va deveni operațională vor mai trece ani. Mai durează până în 2024, când se estimează că instituția va obține aprobarea BNR și ulterior, până în 2026, când va fi evaluată de Comisia Europeană.
      Culmea consultanței sau nepricepere crasă: ca să își autorizeze o bancă la BNR guvernul plătește consultanță.
      O întrebare la final.
      Dacă proiectul lui Cîțu este practic identic cu proiectul PSD, de ce a trebuit să așteptăm și să ratăm anul 2020?
      Poate fiindcă, până una-alta, întregul demers este despre persoane, nu despre principii? Poate fiindcă premierul se grăbește să pună în funcții de conducere (peste o instituție goală) câțiva favoriți? ”
      Favoritul e Lucian Isar, fostul partener al Alinei Gorghiu(s-au separat si au pus averea la adapost, pentru ca el e anchetat de BERD, unde e Reprezentantul Romaniei numit in 2020 de Orban!) si prieten al Zombiliticului premier!
      USR PLUS tace chitic, de ce?!

  9. Ăștia nu ies de la guvernare nici obligați. Așa ca vorbim degeaba.USR este partid românesc ,condus de politicieni romani in majoritate cu aceleași metehne.Sanatate la tot nasul.