G4Media.ro

Cine va construi primele porțiuni din drumul expres Craiova – Pitești: firma…

Cine va construi primele porțiuni din drumul expres Craiova – Pitești: firma italiană Tirenna Scavi (76 milioane euro) și asocierea condusă de firma românească UMB Spedition (309 milioane de euro)

Firma italiană Tirenna Scavi a câștigat licitația pentru tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești, iar un consorțiu de firme românești condus de UMB Spedition (fondată de Dorel Umbrărescu) a câștigat licitația pentru tronsonul 2 al construcției, a declarat pentru G4Media.ro Narcis Neaga, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Drumul expres Craiova – Pitești va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) și va ocoli orașele de pe traseu (Balș, Slatina, Filiași). Spre deosebire de o autostradă, drumul expres nu are bandă de urgență.

Primele două tronsoane cuprind și orașele Balș și Slatina, două puncte nevralgice ale drumului Craiova – Pitești, pe care șoferii pierd ore în șir din cauza gropilor, dar și a circulației intense.

Informația despre atribuirea celor două contracte a fost dată azi de premierul Viorica Dăncilă la Craiova, iar ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că în următoarele zece zile pot fi depuse contestații.

Cele doua tronsoane au însumate o lungime de circa 57 de km, iar întregul proiect are o lungime de circa 121 de km, potrivit HotNews.ro.

Informații detaliate despre cele două tronsoane:

Tronsonul 1 se întinde între km 0+000 și Km 17+700 (17,7 km) și are ca punct de început desprinderea din variantă de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final limită județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 se întinde între Km 17+700 și Km 57+550 (39,85 km) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final dincolo de Municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Barza, Piatră Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

De asemenea, menționăm că Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 se întinde între km 17+700 – Km 36+200, iar Lotul 2 se întinde între Km 36+200– Km 57+550. Prin execuția lotului 1 se va realiză decongestionarea traficului de pe rază localității Balș, iar prin execuția lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe rază localității Slatina, prin redirecționarea traficului în afara acestor localități.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 4,3 milioane euro fără TVA.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 2-Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL-Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 7,6 milioane euro fără TVA.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 2-Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL-Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 7,8 milioane euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Menționam de asemenea că cei 3 câștigători au ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 7 ani.

Procesul de semnare a celor 3 contracte va putea fi inițiat numai după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva rezultatului procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractelor.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. UMB a facut un drumuri bune in tara asta, dar cred ca pe unde a avut interes/chef. Stiu un drum facute de UMB , pornit pe timpul lui Boc si finalizat pe vremea lui Ponta, si e impecabil si acum