G4Media.ro

Cine este El Feki Tarek, proprietarul companiei aviatice cu care a zburat…

Foto: aeronavă Toyo Aviation

Cine este El Feki Tarek, proprietarul companiei aviatice cu care a zburat președintele Klaus Iohannis la summit-ul NATO din Madrid / Cum arată avionul închiriat

Un om de afaceri de originea egipteană, care apare în stenogramele dosarului fostului senator PSD, Cătălin Voicu, drept denunțător al omului de afaceri Marius Locic, controlează compania Toyo Aviation, cu care președintele Klaus Iohannis a zburat la summit-ul NATO de la Madrid. Potrivit datelor de zbor înregistrate de radarbox.com, președintele Iohannis a zburat la Madrid la bordul unui avion Embraer ERJ 135BJ Legacy 600, cu număr de înregistrare YR-IGP, același aparat cu care s-a deplasat și într-o vizită în Republica Moldova în decembrie 2020.

Sursa: Toyo Aviation

Vezi aici mai multe imagini din avion

Potrivit datelor furnizate de Confidas.ro, Toyo Aviation e controlată de milionarul de origine egipteană Tarek El Feki. El este acționar majoritar la două companii care dețin Toyo Aviation.

Numele lui El Feki Tarek apare în stenogramele cazului Cătălin Voicu, fost senator PSD condamnat la închisoare pentru corupție. Stenogramele au fost publicate de Hotnews.ro în 2010.

El Feki Tarek deține și compania Toyo Motor Leasing IFN SA. Această companie a sesizat parchetul în 2010 în legătură cu presupusa înșelăciune făcută de omul de afaceri Marius Locic.

Potrivit referatului DNA o firma (Toyo Motor Leasing IFN ) a sesizat parchetul cu privire la presupuse infracțiuni comise de Marius Locic iar din discuții, rezulta senatorul Voicu îi sugerează lui Locic, cercetat pentru înșelăciune, e anchetat și din cauza s-au plătit bani la polițiști.

Iată și discuția dintre Catalin Voicu și Marius Locic pe tema dosarului demarat la sesizarea Toyo Motor Leasing IFN

Voicu Cătalin: …o discuție politica, iar eu acum coroborez cu documentele pe care le-a produs SRI-ul.

Locic Marius: Nu, dar vedeți cum nu se leagă anumite lucruri?

Voicu Cătalin: Da domnu. Pentru mai spun un fenomen. Veți vedea și eu îmi tai s…. daca n-o vedeți cineva împinge la dialog despre Viorel Hrebenciuc.

Locic Marius: Nu prea au greșit. Spun. Daca veni cineva, eu spun și lui Viorel și dumneavoastră.

Interlocutor: Auziți domnu președinte Voicu Catalin: …(neinteligibil) ….domnu general Isac (n.red: fost general SIE)

Isac: Tarek ăsta e mafiot, e băgat în diverse … în lumea politică ….e băgat, eu am auzit multe de el. Interlocutor: Un om cunosc…

El Feki Tarek a fost, acum mai bine de zece ani, subiectul mai multor articole publicate în presa de scandal.

Presa a relatat în mai multe rânduri că Marius Locic a achiziționat autoturisme de lux și ulterior nu a mai plătit ratele. Printre companiile de la care a achiziționat mașini în leasing se numără și Toyo Motor Leasing IFN SĂ compania lui El Feki Tarek.

În stenogramele cazului Voicu, generaul Isac, Locic și senatorul PSD vorbesc despre relațiile dintre Tarek, Noapteș și Vasile Blaga, fost lider PDL. Iată și discuția legata cele doua personaje noi:

Isac: …(neinteligibil) …E cu Noapte….și cu Noapteș.

Voicu Catalin: Da domnu. E treaba lor! Dar, atenție! Deci, daca e cu Noapteș, e și cu Blaga. Și e clar că a apelat și la Blaga, a apelat în pofida dumneavoastră la țoață lumea. Ideea e următoarea….

Locic Marius: Cum? Dar Blaga mă respecta!

Voicu Catalin: Pentru succesul sub…Vă respecta pe dracu! Haideți domnu! Vă respecta acei oameni care își baga pielea la saramura…îl vedeți pe Blaga că se duce pentru dumneavoastră undeva cum mă duc eu? Pai cred că daca vă spun că mă duc îl chem pe dansul martor mâine. Și vedeți cei oameni chem și le spun textul, cu voce tare, în public: Domne, daca mă respectați… așa cum în anii ăștia, și nu puțin la număr, v-am probat prietenie și sprijin de cate ori ați avut și voi probleme. Vă rog să vă uitați de zece ori. Nu luați nici o decizie. Sunt informat că s-au dat bani în țoață povestea asta, sunt informat că este amenințat de un anume individ, Tarek…

Locic Marius: Da.

Voicu Catalin: …nu știu ce probleme are cu voi, nici nu vreau să…Înseamnă că ce am auzit despre voi de la …din gura acestui Tarek, prin interpuși, încep să cred că e adevărat…

Locic Marius: Nu, de la Tarek din gură, mi-a zis.

Voicu Catalin: Nu, nu în fața mea.

(…)

Personajul Noapteș este Alexandru Noapteș fostul director al CFR Călători SA înlocuit de ministrul Radu Berceanu în ianuarie 2009. Jurnalul Național a publicat mai multe anchete legate de achizițiile de mașini pe care le-a făcut Alexandru Noaptes pentru CFR. Printre achizițiile care ridicau un semn de întrebare erau și un număr mare de autototurisme Toyota, care sunt distribuite în Romania de către Toyo Motor Leasing IFN SĂ, compania deținută de Tarek. Detaliile achizițiilor făcute de Noaptes la CFR pot fi citite aici.

Numele omului de afaceri egiptean a fost legat si de cel al lui Ovidiu Tender, condamnat pentru corupție. Cancan a scris despre o afacere în care cei doi erau implicați. În 2008 Tender ar fi bătut palma cu afaceristul Tarek pentru cumpararea unui avion. Firma lui Tender ar fi urmat să primească, în schimbul a 13 milioane de dolari o aeronavă. Tender a spus la vremea respectiva ca avionul ar fi trebuit sa intre in posesia sa la data primei plati, lucru care nu s-a intamplat, susținea Ovidiu Tender în 2012.

Context

Nu este prima dată când Administrația Prezidențială a apelat al serviciile companiei Toyo Aviation pentru a zbura în afara țării. În aprilie 2015, președintele Iohannis s-a deplasat la Bruxelles cu o aeronavă Challenger 300, închiriată tot de la compania Toyo Aviation. Avionul de 9 locuri oferă condiţii VIP.

Dan Mihalache, pe atunci şeful Cancelariei Prezidenţiale, a explicat, citat de știripesurse.ro, de ce s-a luat decizia închirierii unei asemenea aeronave şi cât a costat. Potrivit acestuia, Administraţii Prezidenţială plăteşte doar 140.000 de lei pentru avion, faţă de cei 400.000 de lei pe care i-ar fi plătit pentru închirierea unei aeronave Tarom.

În decembrie 2020, presa de la Chișinău semnala faptul că președintele Klaus Iohannis a sosit în vizita oficială pe care o efectua în Republica Moldova la bordul unui avion Embrarer ERJ-135BJ Legacy 600 cu număr de înregistrare IR-YGP al companiei Toyo Aviation, aceeași cu care a zburat la summitul NATO de la Madrid.

Și fostul premier Viorica Dăncilă a folosit serviciile companiei Toyo Aviation în aprilie 2018, după cum a scris la vremea respectivă Libertatea.ro. Dăncilă a zburat în Israel în urmă cu patru ani la bordul unei aeronave Cessna model 560XL, marca de înregistrare YR-TYA, care a costat, la momentul achiziției, 11 milioane de dolari și care a fost cumpărată în leasing de compania Toyo Aviation, deținută de omul de afaceri egiptean El Feki Tarek. Acesta este și unic importator Toyota în România.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

24 comentarii

  1. Are sau n-are teren de golf?

  2. Si ce relevanta are rahatul asta de articol din moment ce firma resopectiva functioneaza legal si e de 3 ori mai ieftina decat Taromul?
    Doar asa. ca sa trageti de par o legatura intre Presedinte si seful firmei?
    Gfourmedia, din ce in ce mai penibil!

    • E clar că-i Secu, Cetățene. Tipa cat vrei, plange cat vrei, asta-i o stire cu semnificatie. Spune-le stăpânilor tai ca au pierdut startul.

    • Nici ultimul paragraf nu iti aprinde niste beculete?!

    • Te referi la aia cu disclaimeru’???

    • Chiar asa? Ce relevanta are , ca nu pricep . Poate si la Presedentie trebuiesc 3 oferte si se ia cea mai avantajoasa financiar .

  3. zboara si PRESEDINTELE TRADATOR cu prietenii lui de la GRIVCO, el are doar case, nu are avioane

  4. O noua golanie PSD-PNL!
    Iohannis a aruncat in s!kt!r romanilor 50 de bani pentru 1 litru de combustibil, dupa care a toc@t zeci de mii de euro din bugetul tarii ca sa-si plimbe nevasta cu charterul prin Europa.

  5. Ce faci, b o s s, nici măcar de ochii lumii nu mai încerci să păstrezi aparențele ? Sau luxul orbitor a devenit irezistibil și…D r a c u să le ia de aparențe ?!

  6. Nu mai este mult si se apropie 22/12 si dupa ajunge la Targoviste ,eu personal ii doresc dulapului sa aiba noroc de sfarsitul impuscatului

  7. După titlu am crezut ca s-au înfipt in vreun munte cu fuzelajul. Eh..poate data viitoare.

  8. La mintea usericilor trebuia sa mearga pe jos sau cu bicicleta.

  9. Aveti diferenta intre avioane in fata voastra. Si eu as fi ales avionul egipteanului in locul avionului cu morisca ATR vechi de 50 de ani. Nu au nici lega tura articolele dar poza cu compania Tarom arata exact unde ne aflam.

  10. omul ala de afaceri egiptean este denuntator nu faptuitor…
    iar voi sunteti varza…

  11. 1. Cum trebuia sa ajungă șeful statului la Madrid? Cu trenul? Sau trebuia sa roage un președinte vecin sa facă o escala la București?
    2. E penal să fi denunțător?

  12. Așa e, oficial egipteanul e denunțător, dar din înregistrări se poate ajunge și la concluzia că a cotizat unde era recomandat pentru a nu fi și el băgat în aceeași oală cu infractorul Voicu și cu celălalt !

  13. Maia Sandu s-a dus la Bruxelles cu low-cost la economy. Dulapul USL-ist e prea valoros pentru muritorii de rand.

  14. Tarom zboara la Madrid, iar cateva bilete la clasa intai erau mult mai ieftine. Dar ii e frica sa zboare cu oamenii obisnuiti si/sau ii e scarba.

  15. the dulap strikes again!