G4Media.ro

Cine a blocat achiziția de trenuri electrice noi? Cătălin Drulă: „E halucinant…

Cine a blocat achiziția de trenuri electrice noi? Cătălin Drulă: „E halucinant că, deși avem o singură ofertă, Autoritatea de Reformă Feroviară nu a semnat contractul”. Fostul ministru al Transporturilor îl acuză pe Florin Cîțu că s-a opus reformei instituției

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, desemnat acum de Dacian Cioloș pentru un nou mandat, afirmă într-un interviu pentru Economedia că „este halucinant” faptul că Autoritatea de Reformă Feroviară nu a semnat încă contractul cu Alstom pentru livrarea de trenuri electrice noi, în contextul în care aceasta este singura ofertă depusă și toate procedurile au fost încheiate. Drulă îl acuză pe premierul demis Florin Cîțu că s-a opus reformei instituției, în ciuda faptului că, la patru ani de la operaționalizare, încă nu a finalizat nicio achiziție de trenuri. Reamintim că președintele ARF este numit direct de către premier, nu de către ministrul Transporturilor.

Economedia: Ați promis pe 7 septembrie că „în cel mult două săptămâni” se încheie licitația și semnați contractul pentru cele 20 de trenuri electrice noi. ARF tocmai a prelungit procedura de evaluare cu un singur ofertant până pe 17 ianuarie. Ce s-a întâmplat acolo mai exact?

Cătălin Drulă: Nu știu, dar este o întrebare foarte bună pe care să o adresați către ARF, pentru că practic este singurul ofertant. Evaluarea ofertei tehnice, evaluarea ofertei financiare sunt etapele ambele încheiate și trebuia dat raportul procedurii, ceea ce înseamnă, pe românește, că s-a încheiat licitația, ai comunicat câștigătorul. de ce acest ultimat pas nu s-a mai întâmplat? Eu mă așteptam să fie în câteva zile. De ce suntem în a doua jumătate a lui octombrie și încă nu e gata e o întrebare foarte bună, nu am acest răspuns nemaifiind la ministe. Dar este într-adevăr halucinant că cu o singură ofertă și asumarea pe care a avut-o față de mine președintele ARF a fost cea pe care am declarat-o și publică. Am discutat cu dumnealui în luna august și a spus: „Ok, avem o singură ofertă, nu e mare lucru de evaluat, ar trebui să ne bifăm și să facem hârtiile corespunzătoare, cam într-o lună se încheie”. Și o vreme în urmărit, am întrebat dacă evaluarea tehnică a fost finalizată, evaluarea financiară a fost finalizată. Mi s-a răspuns că da. Deci urma să se comunice raportul procedurii, închiderea, cum ar veni, într-o săptămână. Mi s-a răspuns că într-o săptămână e gata. De ce nu e încă gata, aia e o întrebare la care nu am eu răspuns.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

18 comentarii

  1. Posibil ca nu au primit comisionul dorit de la ofertant , acum având ministerul și puterea de decizie …mai pot astepta, poate le mai iese de vreo combinație.

    • Daca e o singura oferta, nu inseamna ca e si acceptabila. Ba chiar dimpotriva. Omul e specialist in abureala Sa vwdem detaliile, sa vedem cat i-a costat oe altii si dupa asta discutam. Pana una-alta, a votat afirmativ cand psdul i-a spus ca a fost un ministru de dat afara.

    • CFR Călători are nevoie urgent de sute de vagoane second hand și noi, de alte zeci de locomotive. Firmele private au nevoie de automotoare.
      România electrifică , dublează foarte puține căi ferate, nu se construiesc altele noi.
      Este nevoie de reparații simultane pe mai multe magistrale de cale ferată.
      Sunt necesare noi căi ferate de legătură între localități și județe: Pitești – Râmnicu Vâlcea, București – Mihailesti – Alexandria, Piatra Neamț – Gheorghieni, Bacău – Comănești sau Bacău – Onești – Târgu Secuiesc, Iași – Botoșani, Târgoviște – Sinaia, Sighișoara sau Mediaș – Târgu Mureș, Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu, București – Bolintin, București – Afumati, Movilita, București – Crevedia, Butimanu, București – Snagov, Ploiești, Cluj Napoca – Sarmasu, Cluj Napoca – Zalău, Constanța – Aeroport M. K. – Harsova, etc.

  2. Mincinula, cum e cu angajarea transparenta, prin concurs, la MT? Ne arati si noua persoana cu persoana, ce calificari au avut secretarii de stat si consilierii numiti de tine?
    Apoi, cu copiii aia care au stat in camp.. pe vremea lui Ceasca se trimiteau un echipaj de linii si unul de instalatii si in 2 ore se repara avaria, mai ales ca era si aproape. Daca le comandai nancare la Glovo aia ar fi ajuns, tu nu. Si mai ai nerusinarea sa vorbesti de profesionalism mai impostrula?

    • In ce esti tu profesionist nai drulangiule? Ca de transporturi habar nu ai, munca reala ioc, de condus pe bune nu ai condus nici macar un chiosc… Ai fi putut fi in IT, ca ai absolvit o facultate tare, dar te-ai kuphurit pe ea de diploma. BTW, ne arati si noua un transcript ca sa vedem ce ai facut pe acolo?

    • Of, ce mai plangi tu copilasii… Fix de ei te doar pe tine. Ipocrizie la maxim. Dupa ce Drula a miscat bine de tot tot ce inseamna proiecte de infrastructura la transporturi, singura chestie pe care ati gasit-o e un accident, total in afara controlului sau. Si ai clar un raspuns mai sus. Indiferent ce calificari aveau, dadeau drumul la proiecte, nu ca actualii, care stau si asteapta spaga.

    • Concret? Cati km. de autostrada dati in exploatare? Ce progrese a facul el personal pe A1? Holdea-Margina tot pe loc. PiSi lot 5 tot pe loc. Se lauda cu lucrul lui UMB pe DX12 unde el nu are absolut niciun merit, dar de Tirrena, care e cam blocat, nicio vorba. Si pot continua.
      Dar de cel putin 2 locomotive care au ars ce zici? Stiu de la MT (am lucrst avolo cu multi ani in urma si mai am amici) ca se reconditioneaza locomotive electrice pe care CFR le inchiriaza imediat la privati. In ce priveste viziunea despre CFR omul e catastrofal. Vedem si noi un document cu numar de inregistrare din mandatul lui on care spune ce e de facut?
      Stwi tu linistit ca e mai hot decat ceilalti!

    • Trebuie atacata ciuma Roșie și galbenă
      Nu Drula care nu mai este în funcție
      Probabil spagarii, de la oricare partid
      PSD și PNL
      Nu au avut promisiuni de comision gras
      Acum cu pandemia din ce sa trăiască
      Partidul lui peste?
      Când ne civilizat și noi și nu mai votam
      Partide ce iau șpagă
      Spagarii dovediți și participa la licitație
      La autostrăzi și altele
      Spagari în libertate
      Își dau cu părerea la TV

  3. Citu. Mi-a placut de el.Dar m-a dezamagit rau de tot.Nu pot sa nu fac o paralela intre el si Dragnea cu atitudinea lor de Lidero Maximo. Trist. Cat ma las oare pacalit in continuare?

  4. Săracul drulă, el a avut o oferta, dar nu a vrut câțu, cică tre sa ai mai multe…
    Gurios este faptul ca 4gbt le da atâta atentie foștilor miniștri usr, care se bat cu cărămidă în piept cu ce ar fi făcut… Pai de ce nu ați făcut atunci dragilor??? Nu v-a lăsat câțu???

  5. Tovarasul Valceanu, interimarul de la Transporturi, nu accepta licitatie fara parandarat. Pai ce, PNL e institutie de caritate sau organizatie mafiota (ca PSD)?

  6. bai Strula, am auzit ca locomotivele de la Soft-Trans Craiova strica sinele.
    Sa le ia suedezii pe toate taticule, prostovanii dracului.

  7. Sunt de acord că Alstom este cel mai bun producător de trenuri pe cale fera de mare viteză din lume și că nu ne-ar strica și nou niste trenuri in care sa poți străbată România de la vest la est in 4-5 ore. Dar pentru trenurile alea trebuie sa ai și căi ferate. Că prin hârtoapele de cai ferate din România nu există încă în tren care sa poată merge cu viteaza de peste 270 km/h.
    Așa că…înainte de trenuri, niste cai ferate ne trebuie nouă.

    • Corect, înainte de a avea trenuri performante trebuie sa ai macar cateva mii de km de cale ferată în reparare

  8. Ma ocup cu distribuția din ’98 în toată tara. Pot spune doar atât, Cătălin Drula este singurul ministru care a pus lucrurile în mișcare. Păcat ptr ce se întâmplă, când cineva vrea sa construiască ceva bun, se găsesc binevoitori destui ptr a pune frână.

  9. Dacă mă iau după ce a făcut concret și după ce consilieri și secretari de stat și-a adus, d-nul Drulă nu are încrederea mea.

  10. A se vede brontozaurii din CFR care sunt in continuare directori dupa ce au vandut CFR la GFR si care sunt in continuare tinuti in functii si nici DNA nu ii deranjeaza desi isi trec sume halucinante în Xdeclaratiile de avere, probabil au protectie de la masoni, de la sri de la fostul Orban et c….. Cu indivizi ca acestia se tenteaza o reforma?!