G4Media.ro

Câte dintre cele 27 de țări UE au scheme de susținere pentru…

Câte dintre cele 27 de țări UE au scheme de susținere pentru achiziția de mașini electrice și în ce constau acestea / Unde se situează România

17 dintre cele 27 de țări membre UE au diferite măsuri de susținere a mașinilor nepoluante. Potrivit ACEA. interesant e că numărul lor a scăzut anul trecut de la 20 la 17, unele țări renunțând la a mai subvenționa în diferite moduri achiziția de mașini electrice sau hibrid.

Remarcabil e faptul că România are una dintre cele mai generoase scheme de sprijin pentru achiziția de mașini nepoluante. Prin intermediul programelor Rabla și Rabla Plus se oferă 10.000 de euro pentru cumpărarea unei mașini electrice noi; 4.250 euro pentru un hibrid nou cu emisii de mai puțin de 50 g CO2/km, la care se adaugă și 1.250 euro pentru casarea unui vehicul vechi la Remat. Mașinile neplouante au, încă, o cotă de piață redusă (cauzată și de numărul redus de stații de încărcare), de doar 2,2%.

Sursa foto: ACEA

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

18 comentarii

  1. Parcă eram în drum spre economia de piață și democrație.Cu ce drept hotărăște statul să-mi ia banii ca să-i dea cuiva ca să-și ia mașină și de când trebuie ajutați negustorii cu stipendii de la buget?

    • Corect ce zici dar…. ar trebui impozitati grav cei care polueaza si din fondul ala platiti cei care cumpara electrice.
      Nu sunt eu obligat la semafor sa iti respir DPF-offul tau, sa ma imbolnavesc si statul sa plateasca tratamente de cancer si boli respiratorii. ( nu ca le-ar plati.. dar intelegi ideea).
      Pana la urma este corect sa aplice subventii pentru nepoluatori.

    • Am si eu o intrebare: de cand trebuie eu ca platitor de taxe si impozite sa finantez tratemente de cancer pulmonar pentru fumatori, sau de ce trebuie sa respir eu aerul din teava ta de esapament in apartamentul pe care mi l-am cumparat cu banii mei?

      Pot sa continui cu zeci de exemple de genul asta, dar ideea cred ca ai prins-o

      Poluare in orase e o chestiune care ne afecteaza pe toti. Este normal ca statul sa intervina si sa faciliteze tranzitia catre un transport nepoluant. Rolul acestor granturi pentru masinile electrice este de a cataliza aceasta transformare de la transportul bazat pe conbustibili fosili la transportul electric.
      – faptul ca masinile electrice devin mai accesibile cu ajutorul acestor grant-uri, incurajeaza productia pe acest segment, ceea ce va face ca productia acestor automobile lectrice sa devina mai eficienta
      – aparitia primelor mii de masini pe strazi incurajata de aceasta subventie va avea ca si consecinta cresterea numarului de statii de incarcare (a crescut cererea)

    • Practic statul iti da o gramada de bani sa ti iei cazan electric, ca sa poti schimba bacteria dupa 5 ani. Dar de ce io, purtator de corsa, 1.2 euro 6, 3000 km pe an, trebe sa suport chestia asta?

  2. Masinile electrice trebuie sa fie o solutie la poluare cu conditia sa se gaseasca o modalitate de incarcare a bateriilor. A sta cu masina la „pompa” minute in sir nu este o solutie. Daca am desfiinta benzinariile am vedea realitatea alternativei electrice. Asa ca nu se va dori vreodata ca o masina sa se incarce in mers pentru ca asta ar insemna un perpetuum mobile.

    • nu, nu asta inseamna un perpetuum mobile. un perpetuum mobile presupune un dispozitiv care se poate misca la infinit fara sursa de energie externa.
      Un troleibuz se poate incarca din mers (pentru ca e conectat la cabluri de curent electric) si nu este un perpetuum mobile.

      Si uite cam cum va arata viitorul:
      https://www.theguardian.com/environment/2018/apr/12/worlds-first-electrified-road-for-charging-vehicles-opens-in-sweden

      Solutii exista deja, imi imaginez ca asa cum se pot incarca bateriile de la telefon prin inductie, asa se vor ptea incarca si bateriile masinilor. Viitorul arata bine in directia asta, tehnologiile vor avansa si se vor rafina. suntem abia la inceput.

  3. Toate bune și frumoase : fiecare are dreptate conform argumentelor prezentate. Întrebarea este cu ce alimentezi parcul auto electrificat, știut fiind că scăderea timpului de alimentare se face ‘sugând’ curent nu așteptând să vină, că la consumatorii casnici.

    • Momentan mașina electrica se pretează pentru:

      1. cei care sta în case și care pot încarca mașina în curte/garaj.
      2.in afara ca sta în casa mai are și bani și dorința sa ia mașina electrică.
      3.sa aibă obiceiul sau sa schimba obiceiul ca condusul mașinii sa se rezume la plimbări de câteva zeci de Km de casa.
      Exista aceasta categorie cu casa cu banii și cu obiceiuri de a se deplasa decat în apropiere dar sunt destul de putine persoane. Pentru restul mașina electrica nu este (încă) soluția.
      Ar mai exista un profil similar de om care poate încarcă mașina la serviciu… Dar în rest…

  4. Cind si acest hei-rup ecologist, masinile electrice cu acumulatori, va ajunge la maturitate sistemele energetice vor intra in criza.
    Este imposibil, fara o dublare (cum zicea Musk) sau chiar o triplare (cum ma tem ca va fi cazul) a capacitatii surselor producatoare de energie sa inlocuiesti parcul auto actual cu masini electrice cu baterii fara sa bagi lumea in criza energetica.

    • Da, asta este o problema reala. productia de energie va trebui suplimentata cu siguranta. Iar la asta putem contribui cu totii prin locuinte mai eficiente energetic (case pasive) dotate si cu panouri solare. Dar evident ca la nivel macro, strategia de electrificare a transportului trebuie dublata de eforturi de marire a capacitatii de producere a curentului electric fara emisii de CO2 (solar, eolian, nuclear).

      SI nu, nu este un hei-rup ecologic. Reducerea emisiilor de CO2 este o problema care ne priveste pe toti, inclusiv pe tine. Si cu totii avem datoria de a contribui la aceasta reducere de emisii, nu doar sa stam pe margine si sa radem de cat de imperfecte sunt tentavele „hei-rupistilor ecologisti”.

    • Ai distrus-o cumva tu, domnule Victor? Eu nu sunt drujbar, știi? Dar poveștile cu codoiul sunt de înțărcat copiii mici, domnule Victor.Dacă observi, campionii climatici n-au stres sa se dea cu jetul care înghite un litru la trei secunde și-și fac vile pe plajă, nepăsători la topirea ghețarilor.Dacă nu observi, caută și tu ciclul carbonului în natură și o să afli cu surprindere că toate plantele sunt făcute din el.

    • Bre, cele mai mari nave maritime polueaza cat toate masinile la un loc. Daca adaugam si avioanele, vedem ca nu trebe sa ma obligi pe mine sa trec de la corsa 1.2 euro 6 la cazan electric.

  5. Corect 010. Rămâi la semafor, pot să-mi schimb hibridul și făra banii tăi. E o chestie de principiu, fraiere.Până acum impozitul lui taică-tău se ducea pe mașini de baștani cu motoare mari puse pe firmă si luate pe”rabla”.Parfumul ălora o să-l mai respiri tu mult și bine.

    • Și în plus taxa de poluare e un pretext de înființat posturi pentru nemoșaguri prin comisii de frecangeală.Vreausă văd la ce au folosit până acum banii, ce au împădurit și la ce preț.

  6. Electrica e mașină de oraș, pentru extern trebuie reinventat sistemul feroviar sau păstrat petrolul.Schimbarea sistemului energetic mondial pe renewables altele decât geotermalul este o fantezie nocivă, menită să bage lumea occidentală în criză din cu totul alte motive decât prostiile cu clima. Geotermalul e tot energie nucleara dar una scumpă care nu se fabrică în China și nu aduce instant bani boșorogilor miliardari.

    • Exact feroviar , vorba cantecului , „trenule, masina mica”
      am evoluat pana la loc comanda.

    • dudule, „you are entitled to your own opinions, but not to your own facts” 🙂
      cu alte cuvinte, nu mai decreta tu „prostiile cu clima” pentru ca felul in care am distrus natura asta din jur e vizibil si din spatiu, iar emisiile de CO2 sunt o parte importanta din problema. Lasa teoriile conspiratiei si pune si tu umarul cum poti la scaderea poluarii, ca e o chestie care ne priveste pe toti.

  7. Drept grăit-ai Sardaukar, dar mă refeream că nu sunt în stare să-l întrețină nici pe ăsta în România. Acum vreo șase ani m-a prins pofta de mers cu trenul pe mine, încă, șase prieteni și o navetă de bere și am închiriat un „apartament” sa ajungem la cabana unuia pe Dunăre. Am crezut că a căzut de pe șine și mergem pe traverse, așa rău ne-am târât 200km.Net din părți, tel, la fel.Ajungeam mai repede cu bicicleta, cred. Vedeam în Franța trenuri interminabile cu Tir-uri pe ele la 200kmh, dar mai e mult până departe cu palavragii ăștia cu intermediarii lor.