Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Cât mai costă un drum până la mare? Am calculat cât costă călătoria cu maşina şi cu trenul din Bucureşti, Cluj Napoca şi Iaşi până pe litoral.
Peste 300 000 de turişti sunt aşteptaţi să petreacă cele patru zile libere ale minivacanţei de Paşti şi 1 Mai în hotelurile şi pensiunile din ţară, număr dublu faţă de un an normal, ca urmare a restricţiilor de deplasare în străinătate. Dintre aceştia, peste 30 000 vor ajunge în staţiunile de pe litoral, potrivit estimărilor, traficul rutier fiind foarte aglomerat pe Autostrada Soarelui încă de joi după – amiază, iar trenurile spre Constanţa şi Mangalia, de asemenea, aproape pline.
Am calculat aşadar, cât mai costă un drum până la mare cu maşina şi cu trenul din Bucureşti, Cluj Napoca şi Iaşi, în cele mai multe situaţii transportul auto fiind mai avantajos financiar.
Citește integral pe economedia.ro
Dinstanta Bucuresti-Constanta este de 224 km. Sa presupunem ca ai o masina mai veche care consuma 7 litri la 100 de km. Ai 14 litri de combustibil inmultit cu 6 lei iti da 84 lei. Plus taxa de pod 13 lei ai un total de 97 lei. Cum ajungi la 150-200 lei?!
Simplu! La intoarcere te teleportezi?
Sau 600S pe GPL, frate
de vina e „meseriasul” de la gheu 4 care nu a postat paragraful cheie:
„Astfel, de la Bucureşti până la Constanţa şi
RETUR
(aprox. 500 km. dus-întors) cu un autoturism de volum şi cu un consum mediu de 6 litri la suta de km, costul carburantului este de aprox. 150 de lei la care se adaugă încă 26 de lei taxa de la Feteşti (n.r dacă maşina nu are rovinietă valabilă, încă 14 lei). Rezultă, astfel, un cost de aproape 200 de lei cu carburantul şi taxele auto aferente”.
🤣🤣 i ti dai seama cine face calculele astea…Beavo Jules!
Tu pari sa fi inteles de ce trebuie sa platesti o taxa de pod. In conditiile in care nu exista alternativa sa poti sa ajungi la mare fara sa fii taxat suplimentar.
Si o platesti, docil, si la dus si apoi si la intors. Una singura nu era suficienta – inclusa in taxa de drum
Daca adaugi si costul autoturismului plus costurile legate de intretinerea lui (revizii, reparatii, consumabile), asigurari, taxe, parcari etc se mai schimba putin rezultatul.
Deci mergem cu poştalionu’ si schimbam caii la Fetesti!
Bine gandit!
In cazul acesta trebuia sa spuna ca o calatorie pana la Constanta te costa 150-200 lei dus-intors plus 500 euro cazarea pe o noapte la Mamaia. Nu mai faceam niciun calcul daca o spunea asa pe sleau.