Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Măsura aleasă de guvernanții României pentru a ține cumva în frâu evoluția fulminantă a prețurilor combustiblilor, temă actuală la nivel mondial, ar fi o cheltuială directă importantă a statului, cu efecte neglijabile pentru consumator și fără nici un control în ceea ce privește prețul la pompă, sintetizează Radu Dudău, director al Energy Policy Group, think-tank specializat în politici energetice și strategie energetică. Urcăm pe locurile 4/5 de pe locurile 6 în clasamentele celor mai ieftine țări în funcție de prețurile la benzină și motorină. Nicidecum pe locul 2, cum spun reprezentanții coaliției de guvernare. Chiar și așa, nu există garanții cu privire la menținerea acestei poziții sau la evoluția pe termen mediu și lung a prețurilor la pompă, în ciuda „stabilității prețurilor” despre care vorbesc guvernanții. Cât despre banii economisiți de șoferi… cu cât economisești la un plin de motorină vei putea să îți iei aproape 3 cafele espresso în benzinărie. Este încă neclar și dacă toate companiile private vor aplica măsura de reducere cu 50 de bani, în contextul în care statul a anunțat că va susține de la buget o compensare de doar 25 de bani.
Context. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat în urmă cu câteva zile că guvernul a decis să compenseze câte 50 de bani din prețul fiecărui litru de combustibil de carburant la pompă. Măsura se va aplica timp de trei luni și e valabilă pentru toți consumatorii, nu doar pentru transportatori. Bugetul alocat pentru această schemă de compensare este de 2 miliarde de lei pentru cele trei luni, jumătate din sumă fiind acoperită de la bugetul de stat. Nu este clar dacă toți operatorii de benzinării vor dori să acopere cealaltă jumătate.
„Locul 2 în UE”, din declarații
Citește integral pe economedia.ro