Bugetul local al Timișoarei, rectificat luna viitoare / Primarul critică ordonanța de…

Sursa foto: Pixabay

Bugetul local al Timișoarei, rectificat luna viitoare / Primarul critică ordonanța de reducere a cheltuielilor / ”În octombrie, noiembrie, decembrie trebuie să închidem programul, nu mai putem să facem nimic”

Afectat de inflație și de creșterea de prețuri la utilități, dar și de ordonanța Guvernului de reducere a cheltuielilor, bugetul Timișoarei va fi rectificat luna viitoare. Anunțul a fost făcut la Radio Timișoara de primarul Dominic Fritz.

În privința ordonanței de Guvern privind reducerea cheltuielilor bugetare, Dominic Fritz a subliniat că impactul este asupra programului Capitală Culturală Europeană, dar și asupra serviciilor de salubritate sau de ilumintat public. Aceasta în condițiile în care bugetul de stat nu are legătură cu cel local, afirmă primarul Timișoarei.

“Ce facem noi la Timișoara cu bugetul nostru propriu, adică cu veniturile pe care le avem din taxele și impozitele locale, dar și din 63% ce primim din impozitul pe venit, sunt banii noștri. Guvernul nu ne poate tăia din banii aceștia și în același timp ne spune că trebuie să tăiem 10% din capitolul bugetar de bunuri și servicii, probabil pentru că Guvernul crede că acolo ne cumpărăm, nu știu, pixuri, scaune, excursii pentru funcționari, dar nu e așa. Bunuri și servicii pentru un oraș înseamnă iluminat public, înseamnă curățenie, înseamnă spații verzi și înseamnă și cultură”, spune Dominic Fritz.

Primarul Dominic Fritz mai atrage atenția că reducerea cheltuielilor cu 10 la sută riscă să blocheze anumite servicii și programe culturale la finalul acestui an.

“Această tăiere de 10% se referă la bugetul anual, dar noi suntem deja în mijlocul anului. Asta înseamnă că teatrele, că filarmonica, că mulți operatori culturali din Timișoara se întreabă ok, asta înseamnă că în octombrie, noiembrie, decembrie trebuie să închidem programul, nu mai putem să facem nimic. Asta înseamnă că pe spații verzi, pe curățenie ne întrebam acuma ok, din noiembrie nu mai curățăm orașul, nu mai îngrijim spațiile verzi. Este o nebunie totală. Culmea absurdității este că acești bani pe care îi economisim acuma nu se duc înapoi la buget de stat, rămân tot în Timișoara și nu se face absolut nicio economie, doar că ne forțează să mutăm niște bani de la un capitol la un alt capitol bugetar”, mai spune Dominic Fritz.