G4Media.ro

București, oraș curat: sâmbătă, marș al mașinilor ”eco” și al bicicletelor

sursa foto: Jumptosmart

București, oraș curat: sâmbătă, marș al mașinilor ”eco” și al bicicletelor

Cea de-a doua ediţie a Marşului maşinilor eco-friendy (electrice şi hybrid), căruia i se adaugă de anul acesta şi Marşul bicicletelor „We bike Romania”, va avea loc sâmbătă, 13 iulie, la Bucureşti, transmite Agerpres.

Evenimentele, care vor începe în parcarea Bibliotecii Naţionale a României, de la ora 10.00, fac parte din Campania SMARTiCITY şi pledează pentru aer curat în oraşe, prin promovarea unui transport nepoluant sau mai puţin poluant şi prin folosirea transportului alternativ.

Campania SMARTiCITY este iniţiată de Jump to SMART-ER (jumptosmart.ro), în parteneriat cu Asociaţia Română de Relaţii Publice (ARRP), cu sprijinul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.

La marşul maşinilor eco vor participa automobile ale producătorilor auto, dealer-ilor auto, companiilor care şi-au schimbat flota de maşini, trecând la maşini electrice, dar şi persoane fizice care au ales acest tip de transport, precum şi autobuze şi alte autovehicule electrice.

Printre cei care vor promova transportul eco se numără şi jucătoarea de tenis Mihaela Buzărnescu, Benny Adegbuy (kickboxing), şi campionii României la ski alpin, Ania Caill şi Ionel Valeriu Achiriloaie. Eduard Grosu, cel mai bun ciclist al momentului din România, va deschide coloana de biciclişti. Lui i se alătura componenţi ai lotul naţional de ciclism, printre care proaspătul campion naţional la junior Adi Marcu, dar şi antrenorul lotului, Viorel Grosu.

Potrivit Agerpres, traseul maşinilor va fi: Biblioteca Naţională – Piaţa Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii -Piaţa Romană – Piaţa Victoriei – Bulevardul Aviatorilor – Piaţa Charles de Gaulle – Arcul de Triumf şi retur Bulevardul Kiseleff – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei- Bulevardul Naţiunilor Unite – Piaţa Constituţiei – Bulevardul Unirii -Biblioteca Naţională.

Traseul bicicletelor va fi: Biblioteca Naţională – Piaţa Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii -Piaţa Romană – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Bulevardul Naţiunilor Unite – Piaţa Constituţiei – Bulevardul Unirii-Biblioteca Naţională.

Foto: Mașini electrice și hibrid în marș prin București (Sursa: Jump to SMART-ER)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Curat murdar!

  2. Masinile electrice vor fi eco cind vor obtine energia electrica de la panourile solare. Cita vreme energia electrica se produce in termocentrale pe carbune si potrol nu e eco. In loc sa arzi petrolul in masina il arzi in termocentrala. Tot aia e.
    Ca sa nu mai vorbesc de cita poluare se face pentru producerea unei tone de metale grele pentru baterii.
    Nu se prezinta corect si avantajele si dezavantajele.

    • nu e DELOC TOT AIA! nu mai dezinforma! o sa fie tot aia cand in loc sa ai termoncentrala la dracu-n praznic, o sa o ai in centrul orasului. dar nu o ai si nici nu o sa o ai vreodata. pentru pietonii din oras care respira noxe nu e deloc tot aia. nu mai zicem ca masinile diesel dau noxe cancerigene, ori ma indoiesc ca termocentralele dau tot asa.

      noxele din oras de la masini sunt intai si intai respirate de oameni, aia e problema. lasa stratul de ozon de deasupra. gandeste mai departe de ala. nu mai zic de poluarea fonica.
      asa ca lasa bancurile astea. in plus nu prezinti nicio cifra, arunci egalitate din burta. dovedeste tu ca tot ce degaja masinile in trafic, e tot aia cu ce arunca termocentralele. si tine cont ca la cum se merge in oras, bara la bara, valorile de noxe n-au nicio legatura cu noxele alea date de ei ca noxe medii. sunt de 2-3 ori lejer peste medii.

    • @Andrei.
      Omu’ nu dezinformeaza, ci isi exprima un punct de vedere; pertinent, as adauga!
      Sunt numeroase studii (pentru cifre, ai la dispozitie pe prietenul nostru comun „google”) facute de oameni avizati care arata ca masinile astea electrice nu-s chiar atat de „verzi” pe cat se crede…tocmai pentru ca energia necesara pentru a le alimenta vine tot din sursele traditionale de productie: combustili fosili.
      Ponderea surselor alternative de energie (hidro/solara/nucleara) este foarte mica.
      De acord cu tine, ca nu-i tot aia, dar tot carbune si petrol se arde!
      Si cum consumul de energie la nivel global este in crestere (se adauga binentele si ponderea masinilor electrice – in crestere), automat poluarea provenita de la termocentrale este…ai ghicit…tot in crestere! E chestie simpla de logica, zic.
      Ca termocentralele in Romania (Bucuresti) sunt in mijlocul orasului, asta tine doar de noi… Daca nici dupa 30 de ani, nu intelegem ca genul asta de activitate (productie de electricitate din combustibili fosili, in mijlocul aglomerarilor urbane) dauneaza calitatii vietii, ne meritam soarta!
      In plus, la nivel global, cel mai mare % in poluarea cu noxe provenite de la motoarele termice e atribuita transportului de marfuri (rutier si maritim): un camion incarcat la capacitate maxima polueaza cam cat 15 autoturisme.
      Nu mai vorbesc de navele cargo care folosesc drept combustibil un subprodus provenit din rafinarea petrolului (ceva similar cu pacura).
      Asta este domeniul care ar trebui „reformat”, daca tinem mortis sa combatem poluarea aerului cu noxe provenite din motoarele termice.
      Technologia „electrica” exista de ani buni, doar ca inca-i profitabil sa faci motoarre termice. A devenit „cool” in ultimii ani, sa ai masina electrica in gama, dar pana la urma pretul conteaza…Nu-s multi, in RO cel putin sa dea minimum 35K pe un auto electric nou, cand isi pot lua unu cu 12-15K cu motor conventional… Ca sa nu mai zic de „germanele SH”!
      Si aici e marea „teapa” – tehnologia electrica e mai ieftina decat cea „termica” (la motoare, ma refer); cu toate astea pretul e x2 (minimum)…
      Deh, marketing…ce sa-i faci!
      Majoritatea celor care si-au achizitionat „electrice” in RO, n-au facut-o de dragul combaterii poluarii, ca-s ei „verzi”… Nu, au facut-o de dragul buzunarului… Costul intretinerii unei „electrice” sunt incadrate in categoria „bani de cico” in comparatie cu o „benzinara”, amortizandu-ti astfel investitia intr-o perioada relativ scurta de timp.
      Ex: Tesla S, SH din Austria – 54KEUR… cost/km (strict combustibil): 0.2 RON/Km. Nu, nu-i a mea :), dar mi-ar fi placut sa fie…
      Binenteles, exista alternativa: mersul pe jos, bicicleta, transportul in comun (mai greu in Bucuresti).

    • Catalin: scuze, dar nu prea ai inteles nimic. tocmai, ca termocentralele la noi nu mai sunt de mult in mijlocul orasului (si aici bag si fabrici uzine etc, la categoria poluatori). deci cu alte cuvinte, tocmai pe dos de ce sustinea el, ideea e ca TOCMAI, in bucuresti s-ar simti din plin sa fie masini electrice cat mai multe. nici nu trebuie sa fie toate, trebuie sa fie alea care merg zilnic. ca cei mai multi nu le pornesc cu zilele.

      aici nu facem apologia masinii electrice, ca nu despre asta era stirea. dar te inseli total, sunt persoane care si-au luat electrica si pentru ca nu polueaza. da, nu toti, dar unanimitate nu exista.
      n-am prea inteles-o pe aia cu transportul in comun care poate fi folosit greu in bucuresti. probabil sutele de mii de insi ce il folosesc zilnic trebuie medaliati ceva daca e asa greu si totusi ei o fac zilnic.

    • @Andrei
      N-am de ce sa te scuz, ca nu ma derajeaza opiniile separate. Nu detin eu adevarul absolut!
      Poate n-am inteles eu nimic, da’ si tu le dai de gard rau!
      CET Grozavesti – stii unde e? Poate nu, ca poate nu esti din Bucuresti…. ESTE FIX in mijlocul orasului – langa gradina botanica. Aaaa, nu e centru’ vechi, ai dreptate – dar nu-s decat vreo 3 km pana acolo.
      CET SUD Vitan? Si aici ai dreptate…nu-i in centru orasului…dar e fix intr-un cartier de locuinte.
      CET Vest e singurul in afara orasului…dar n-as fi asa sigur, l-a cat s-a construit in zona in ultimii ani…
      Cat despre marii poluatori (industriali), avantajul e ca multi nu mai sunt „by default” in oras – chestii legate de economie de piata, privatizari frauduloase….maruntisuri de-astea.
      Stirea-n sine este despre marsul masinilor eco; comentariul tau initial (usor agresiv chiar) e legat tot de masini eco (ca alternativa la motoarele termice poluante).
      Eu unul sunt de-acord cu tine, cu anumite exceptii, dar sunt de acord si cu Vlaicu cand zice ca alea eco nu-s chiar atat de eco, pe motivele deja prezentate…
      Prin urmare, comentariul meu este la subiect, cu cateva completari, daca vrei, ca sa vezi lucrurile si din alta perspectiva.
      Ca tu te-ai suparat pentru nu-s de-acord cu tine, in totalitate, chiar nu-i problema mea…
      Ai dreptate insa cu ultimul lucru: Ce-i care circula cu mijloacele de transport in comun ar trebui intradevar medaliati: la cat e de greu se circula in Bucuresti, ala da curaj…sa te urci la ora de varf intr-un bus, tramvai – fara aer conditionat pe timp de vara, fara caldura pe timp de iarna si plin ochi pe deasupra. Nu mai zic ca tre cat tre’ sa stai in statii sa le-astepti. Metroul e singurul mai acatarii, dar si-acolo te iei cu mainile de par (daca-l ai) la orele de varf…
      Si da, sunt aproape de 1 mil de oameni care folosesc zilnic mijloacele de transport in comun in Bucuresti. Si o fac de nevoie, ca nu prea au alte solutii… Restul de 2 milioane sunt pe strazi in masini.

  3. Cat timp nu vor putea fi competitive fără subvenție, mașinile electeice vor ramane un banc pe seama natarailor care cred că tot ce zboară se mănâncă.

    • chestia e ca in timp ce tu turezi motoare termice si astepti sa intre turbina etc, ala cu electrica trece pe langa tine ca o racheta. asa ca nu stiu exact cine crede ca tot ce zboara se si mananca. e un pic cam greu sa fie competitive fara subventie cand bateria cantareste sute de kg si costa cat costa. apuca-te tu si fa unele mai bune, te vei umple de bani.

  4. O da…..faceți marş,că sigur rezolvați problema….cred Firea işi kakă sârma de frică :)))

  5. @ Andrei : Ești totuși părtinitor în ceea ce privește poluarea . Dacă ne dorim verzi , se pot interzice ” sticlele ” de plastic .
    Probabil ai fi surprins de cifrele in ce privește poluarea pt :
    1- hainele colorate
    2- industria ciorapilor de dama .
    Ceea ce se induce cu electricile reprezintă praf in ochi .

  6. Si ma rog ce se rezolva cu acest mars? Care este scopul lui?