BREAKING Autostrada A7 Ploiești – Buzău a fost aprobată de guvern, licitația pentru construcție va fi lansată până la finalul lunii mai. Autostrada va fi dublată de o perdea forestieră și va avea stații de încărcare pentru mașini electrice

Autostrada A7 macheta Machetă pentru Autostrada A7 Sursa foto: Consitrans

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri investiția autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, de 63 de km, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. E vorba despre prima parte din autostrada care să lege Bucureștiul de Moldova, via Ploiești, segment de cale rutieră de mare viteză care există deja.

El a mai spus că licitația pentru construcție va fi lansată până la finalul acestei luni.

„Vrem să îl finanțăm din PNRR, am discutat în mod particular despre acest proiect cu Comisia Europeană. E un proiect cu perdele forestiere – 160 de hectare, efectiv o pădure liniară de-a lungul autostrăzii, patru spații de servicii, cu infrastructură pentru autovehicule rutiere. Sunt 6 noduri rutiere”, a spus ministrul Drulă.

Practic, tot traficul care vine dinspre Moldova va merge spre București pe această autostradă, a adăugat ministrul.

„Următoarele sectoare din autostradă, Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani vor fi scoase și ele la licitație pentru construcție în acest an, pentru că proiectarea e deja făcută. E o sumă mare pentru tot proiectul, de câteva miliarde de euro, pe care îi vrem atrași prin PNRR”, a declarat ministrul Transporturilor.

„Practic e asumarea faptului că acest proiect se va face, e aprobarea investiției de către guvern. E special faptul că acest moment va fi urmat imediat de pași concreți, avem deja în curs exproprierile. Licitația pentru construcție va fi lansată până la finalul lunii mai”, a spus Drulă.

Autostrada va costa aproape un miliard de euro

Autostrada A7 are un cost estimat de aproape un miliard de euro şi o durată maximă de execuţie de 36 de luni, potrivit indicatorilor tehnico-economici.

A7 urmează traseul DN 1 B şi mai ales DN 2 – E 85, şosele europene care traversează localitate după localitate, deci va deservi şi traficul local, nu doar pe cel de tranzit naţional şi internaţional.

De asemenea, „coloana vertebrală” a Moldovei este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere (se reduc costurile şi poluarea la deszăpezire), iar spaţiile de servicii şi Centrele de Întreţinere vor avea staţii de încărcare pentru maşini electrice.

Un alt element în premieră pentru o autostradă de la noi se referă la numărul mare al nodurilor rutiere. De exemplu, pentru primul lot – cel dintre Ploieşti şi Buzău în lungime de 63 de kilometri – vor fi şase noduri, deci câte unul, în medie, la 10 kilometri. Nodurile asigură mobilitatea şi conexiunea cu A3, drumurile naţionale şi judeţene la Dumbrava, Albeşti – Paleologu şi Baba Ana lângă Mizil în judeţul Prahova, respectiv Sărata, Spătaru şi zona de Sud a municipiului Buzău la intersecţia cu DN 2 B spre Brăila pentru judeţul Buzău.

Autostrada Moldovei are în premieră și un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri).

Raportat la termenele de contractare şi execuţie, A7 are şanse reale pentru a prinde PNRR. Astfel, primul lot scos la licitaţie pentru execuţie va fi luna aceasta. Lotul Ploieşti –Buzău are termene pentru cele 3 secţiuni de 24 de luni şi punctaj mai mare pentru constructorii care asigură predarea în 18 luni.

Dacă nu vor fi blocaje din cauza contestaţiilor, şantierul ar putea începe până la sfârşitul anului. Următoarele trei loturi, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani, vor avea documentaţiile tehnice (Studii de fezabilitate şi Proiect Tehnic) până la sfârşitul anului. Pentru tronsonul Paşcani – Suceava – Siret, următorii 100 de kilometri până la vama cu Ucraina, la sfârşitul anului trecut au fost semnate contractele pentru proiectare Drum Expres cu termene de predare octombrie 2022.

Traseul în plan

Traseul în plan are lungimea de 63,25 km, fiind împărțit în 3 tronsoane:

  • Tronsonul 1 km 0+000 – km 21+000 Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C), cu lungimea de 21,00 km;
  • Tronsonul 2 km 21+000 – km 49+350 Mizil (DJ 100C)–Pietroasele (DJ 203G), cu lungimea de 28,35 km;
  • Tronsonul 3 km 49+350 – km 63+250 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B), cu lungimea de 13,90 km.

Noduri rutiere

Pe traseul Autostrăzii Ploiești – Buzău sunt prevăzute 6 noduri rutiere:

  1. Nod rutier Dumbrava – km 0+000, la intersecția cu Autostrada A3 Bucuresti – Ploiești (km 53+000), este de tip A, se amenajează tip „trompetă”, are prevăzute 4 bretele de legptură;
  2. Nod rutier cu DN 1D – km 9+000, la intersecția cu DN 1D, este de tip B, se amenajează tip „treflă completă”, are 8 bretele de legătură;
  3. Nod rutier Baba Ana – km 20+800, la intersecția cu DJ 100C, este de tip B, se amenajează tip „semitreflă”, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 100C;
  4. Nod rutier Ulmeni – km 38+945, la intersecția cu DJ 203C, este de tip B, se amenajează tip „semitreflă”, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 203C;
  5. Nod rutier Spătaru – km 52+850, la intersecția cu DN 2 este de tip B, se amenajează tip „treflă completă”, are 8 bretele de legătură;
  6. Nod rutier Buzău – km 62+200, la intersecția cu DN 2B, este de tip B, se amenajează tip „semitreflă”, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DN 2B.

Poduri şi Pasaje

Durata de viață a celor 42 de structuri proiectate este de 100 ani.

Machetă pentru Autostrada A7 Sursa foto: Consitrans

Comentarii

  1. Toate comentariile spun ca e usor, ca e campie, bla.bla.
    Vor mai fi multi ani pana va fi funcțională!
    Nu cred ca e vreun studiu de trafic care sa indice oportunitatea A7.
    A fost bagata pe blat in PNRR din lipsa proiectelor.
    Si daca se face pana la Buzau in dec. 2022 cui foloseste?
    Arunca tot traficul la Buzău.
    Traversarea raului si ocolirea orasului e o lucrare care nu va fi încheiata nici in 2024.
    Si chiar de s-ar face ciot cu ciot nu stiu cat de funcțională ar fi la conexiunile catre Brăila, Galați, Tecuci, Bârlad Vaslui sau Iasi.
    E o lucrare de anvergura care nu va fi livrată la termen.
    Iar soselele catre orasele amintite mai sus când vor fi terminate?
    De unde forta de munca necesara?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *