G4Media.ro

Bode vrea reorganizarea și reducerea numărului de angajați la Tarom, urgent: Noi…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Bode vrea reorganizarea și reducerea numărului de angajați la Tarom, urgent: Noi am reuşit să accesăm un ajutor de salvare de 37 de milioane de euro, dar acesta poate fi utilizat strict pentru plata combustibilului, certificatelor verzi, ratelor la leasing, deci nu pentru salarii

Ca să nu mai reprezinte o povară pentru bugetul statului, se impune ca Tarom dar și alte companii de stat să fie reorganizate, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Administratorii Tarom au în acest moment, pe masă, un plan de restructurare care ar trebui să ducă la eficientizarea companiei, printr-o reducere a personalului, cu până la 700 de angajați.

„Cu cât se face mai repede reorganizarea, cu atât mai bine, altfel, la toamnă va fi prea târziu”, a avertizat Bode, într-o intervenție la B1V.

Ministrul a subliniat că printr-un efort s-a reușit plata a 80%  din salarii, parte de la Ministerul Muncii prin ajutorul de şomaj şi parte din veniturile obţinute de companie. Dar că pe viitor lucrurile nu vor mai sta la fel de bine:

„Am aprobat în Guvern un Memorandum pentru acordarea unui ajutor COVID pentru cele două companii româneşti – TAROM şi Blue Air. Suntem în discuţii cu cei de la Ministerul Finanţelor să obţinem acest ajutor pentru a trece această perioadă. Acest ajutor este un credit până la urmă, care trebuie returnat. Şi cei 37 de milioane de euro sunt returnabili şi deja clepsidra s-a întors. Noi avem şase luni perioadă ca să-i returnăm către Ministerul Finanţelor. Administratorii companiei au, în acest moment, pe masă, un plan de restructurare care va duce, până la urmă, la eficientizarea companiei şi la reducerea numărului de angajaţi între 500, 600 sau 700. Cu cât se face mai repede această reorganizare a TAROM, cu atât mai bine, altfel, la toamnă, este prea târziu. Avem de ales: vrem să salvăm această companie sau vrem să mai acordăm un ajutor să mai ducem încă trei luni, şase luni, un an şi peste un an să discutăm iar despre acelaşi lucru. Ne dorim să salvăm o companie naţională cum este TAROM, cu toate păcatele pe care le are: flotă diversificată, cu o schemă de personal foarte, foarte numeroasă, cu aproape 25 de angajaţi mai mulţi per avion decât toate celelalte companii din aviaţie”.

În prezent, ajutorul de salvare acordat TAROM, în valoare de 37 de milioane de euro, poate fi utilizat numai pentru plata combustibilului, certificatelor verzi şi ratelor la leasing, nu pentru salarii.

„Noi am reuşit să accesăm înainte de această criză un ajutor de salvare de 37 de milioane de euro, dar acest ajutor de salvare poate fi utilizat strict pentru plata combustibilului, certificatelor verzi, ratelor la leasing, deci nu pentru salarii, nu pentru altceva. Am accesat măsura guvernamentală şi 1.144 de angajaţi TAROM din cei 1.800 au trecut în şomaj tehnic. O parte dintre angajaţi au fost trimişi în concedii. Cei de la Tehnic au avut, în această perioadă, posibilitatea să remedieze toate întârzierile pe care le aveau. Am reuşit să realizăm câteva zboruri charter cu avioanele Boeing la care am scos pur şi simplu scaunele şi le-am transformat în cargo şi am realizat câteva transporturi din China, de unde am reuşit să obţinem ceva venituri. De asemenea, am realizat câteva zboruri charter pentru muncitorii sezonieri, zboruri umanitare cu aprobarea Ministerului Afacerilor Externe, respectiv Ministerului Afacerilor Interne. Una peste alta, am reuşit să supravieţuim”, a spus Bode.

Măsuri de restructurare şi eficientizare trebuie aplicate şi în cazul altor companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor, precum CFR Marfă

„Eu cred că este momentul să intervenim şi să facem această restructurare şi eficientizare a acestei companii, şi nu doar a TAROM, pentru că în portofoliul ministerului nostru sunt companii cu probleme cum ar fi CFR Marfă, care este într-un concordat preventiv, în condiţiile în care trebuie să restituie acel ajutor de stat acordat în timpul guvernării Ponta, de 570 de milioane de euro. Compania CFR Marfă este o companie strategică ce deserveşte instituţii strategice ale statului român şi de aceea este obligatoriu să rămână a statului”, a precizat Bode.

Sursa: Inquam Photos / Octav Ganea (Ludovic Orban, Lucian Bode, Marcel Vela, Virgil Popescu și Costel Barbu la Guvern) 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. sa-l puna pe ministru ‘grinda’ ca 100% stie o rubedenie FFF capabila sa fie sef pe acolo, daca nu el, sigur este vreunul la PNL care stie
    hai Iohanis ca poti , fa Romanica Normala

  2. Cum sa dea din frati , surori, veri ,cumetri,AMANTE, membri de partid!?!?!

  3. Urmatorul pas trebuie facut la Autoritatea Aeronautica aici este o cloaca de lepre psd -iste incepand cu seful acesteia , consiliul de administratie , tanti cea cu scoala la baneasa care a mai fost si consilier al ministrului ala gras si prost cu buza de iepure de la psd , inainte fiind implicata in trofeul calitatii lui bombonel si o intreaga clica de papagali care s-au trezit in aviatie propulsati de caricaturi tip dragnea ….

    • V-as recomanda sa studiati mai profund istoria Companiei Tarom , o sa descoperiti lucruri interesante .

  4. Dragi colegi,
    Dacă de azi inainte veti observa in comentariile mele o lipsă inexplicabilă a umorului şi cel mai important: mesajul transmis vă va lăsa impresia că ar fi ticluit in Kiseleff10, atunci trebuie sa ştiti ca NU SUNT EU acela…
    Da…, s-a intamplat…., sunt bântuit de un trimis al Diavolului de la Răsărit…, dar nu vă faceti probleme, că odata cu adâncirea crizei financiare, Crăcănel nu va mai fi la fel de dispus in a ”strica orzul pe gaste”, iar fraierul care acum se foloseşte de numele meu se va multumi şi cu cei 2% puşi deoparte pentru G4Media…
    Vă multumesc pentru atentie!

  5. Pariez ca NU vor face nici o Reorganizare, nici la TAROM, nici la CNAIR, nicaieri, trebuie si PNL sa-si puna clientela politica la supt Banii publici!
    Dle Bode, cum mai e cu cele 50 Milioane Euro pe care Statul roman trebuie sa le plateasca DESPAGUBIRE firmei italiene Salini, dupa Rezilierea unilaterala a Contractului pentru lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva de catre fostul Minsitru al Transporturilor Razvan Cuc?!
    Ati clarificat?!
    Sau l-ati INGROPAT definitiv?!
    A zburat vreun sef sau sefulet de la CNAIR?!
    Nici unul, evident!

    Lucian Bode in 9 Mai 2020 la Realitatea Plus: ”Am aflat de la Avocatul angajat de companie(CNAIR) un lucru şocant: între prima instanţă şi Curtea de Arbitraj de la Paris niciun angajat al statului român NU s-a prezentat să Apere Interesele Statului Român. Pur şi simplu, angajaţi ai Companiei de Drumuri au REFUZAT să meargă în instanţă şi să spună adevărul şi să apere interesele statului român. Acest lucru eu mă angajez public că-l voi CLARIFICA. Este inadmisibil ca tu, angajat al statului român, să refuzi să mergi să aperi interesele statului român în instanţă”, a declarat Bode la Realitatea Plus.
    Vorbe goale, pariez ca subiectul e ingropat!

  6. Uite inca unul care nu gandeste! De zeci de ani va tot salvati cu ajutoare si imprumuturi si nu mai reusiti, dar sa mai si dai afara oamenii care muncesc asta-i prea de tot.

    Cati piloti avem in cabina avionului? 2… bun, pe unu il dam afara iar cel ramas va fi ajutat de o stewardeza, iar in locul stewardezei punem pe femeia de servici. Fiecare pasager sa vina cu mopul de acasa si sa-si stearga urmele! semneaza BouDePenele Luciferian

  7. Ia uite ce numiri face PNL, cum sa astepti reorganizarea Companiilor de stat, Reformarea si Reorganziarea Adminsitratiei publice?!:
    „Mai rău de atât nu se poate. O frizeriță-coafeza din Vâlcea, în conducerea Ministerului Fondurilor Europene.
    Ludovic Orban promovează incompetența crasă a liberalismului vâlcean în guvernul României. Prin decizia premierului, Cecilia Văduva a fost numită secretar general adjunct al Ministerului Fondurilor Europene începând din 18 mai 2020. Văduva este consilier județean, funcția la care va renunța în decurs de maxim 30 de zile, din 2016. A vorbit în ședințele de Consiliu Județean de atâtea ori încât să-i recunoască familia vocea. Culmea nesiguranței și a lacunelor politico – administrative a atins-o într-o conferință de presă când, după ce a alambicat vreo trei propoziții în trei minute, a rugat presa locală să oprească filmarea și înregistrarea ca s-o ia de la cap. Se pierduse, își căuta verbul de parcă mesteca în ciorbă, mai că-i dădeau lacrimile și ei, dar și lui Brătianu din tabloul de perete.

    Posesoarea unor saloane de înfrumusețare, Cecilia Văduva se supără când e făcută în public frizeriță sau coafeză. Susține că ea nu a practicat meseria, ci doar a predat-o altora, ceea ce e un non – sens perfect, specific penelistei. A bătut din picior în sediul PNL ani la rând pentru că dorea funcția de director al AJOFM Vâlcea și juca Darts cu figura lui Dumitru Cornoiu (fostul director) pe post de țintă. Când a văzut că podeaua sediului se cam găurește de câte tocuri i-a dat degeaba, și-a schimbat prioritățile: a vrut secretar de stat sau, oricum, ceva mare prin minister. A lovit-o depresia severă în ianuarie 2020 când a fost la un pas să ajungă șefa Agenției Naționale pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), funcție echivalentă secretarului de stat. N-a fost să fie! Pastile cu pumnul și prosoape scăldate în lacrimi… Dar a avut răbdare și iat-o în guvern! O definiție a mediocrității dusă în conducerea unui minister atât de important.”
    https://www.gazetavalceana.ro/politica/up-mai-rau-de-atat-nu-se-poate-o-frizerita-din-valcea-in-conducerea-ministerului-fondurilor-europene/

    Evident ca are CVul plin de diplome, licente lute pe seara, la mare distanta, la celebrele „fabrici de diplome”, de doctorate si cursuri, ca la oricare politruc damboviteaN!